Jeg tror min søn på 3½ lider af natteskræk..
Det startede med, at han havde feber i et døgn, var kommet i seng og efter 1½ time vågnede han SKRIGENDE op, med smerter i maven. Og så kom opkasten -så vi var faktisk til vagtlæge med mistanke om blindtarmsbetændelse..
Da han kom i seng igen, vågnede han igen op og skreg at han havde ondt, og virkelig panik i øjnene.. Og vi kunne komme i kontakt med ham, og han fortalte præcist hvor i maven han havde ondt.
Det gjorde han 2 nætter til på 1 uge, og nu er det faktisk blevet til, at han vågner næsten hver aften ca 45 min-1½ time efter han er faldet i søvn og græder.. Han virker ikke til at være vågen,med smerter el lign (slet ikke som det ovenstående) men kigger rundt og svarer ikke når vi snakker til ham.. Han kommer op til os, sidder hos os i 1-4 min, og så stopper han med at græde, og kan lægges i sengen og han sover med det samme..
Jeg har læst om det, og det lyder som natteskræk- bortset fra, at der står, at de ikke kan huske det.. Det kan Janus: 'hvad hvis jeg bliver bange, når jeg sover?' spørger han om aftenen..
-men er der noget man kan gøre? Nogle tricks/kneb?
Vi fortæller ham inden han skal sove, at vi passer på ham, og hvis han bliver bange for noget når han sover, så skal han sige til det (fx en kat), at den skal gå væk. Dette siger vi selvfølgelig kun, når han selv spørger. Vi bringer det ikke på bane, hvis han ikke spørger..
Anmeld