Gå på tæer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.662 visninger
1 svar
0 synes godt om
3. september 2009

linemus

Dp har lagt mærke til, at Signe går meget på tæer, og nævnte det i dag, da hun har holdt øje med hende. Det er ikke noget, hun gør hele tiden, men hun er oppe og gå på tæer hver dag. Dp tænkte på, om hun måske gør det for at hvile en sene, men det kan jo også være, det bare er for sjov.

Jeg har selv lagt mærke til det, for det er noget hun har gjort, siden hun begyndte at gå. Jeg har været obs på det, fordi det jo ikke skulle være hele tiden, men da jeg har set, at hun ellers går fint, har jeg ikke tænkt mere over det.

Nu har jeg lovet at høre lægen, om man skal gøre noget ved det evt. øvelser, der kan hjælpe hende, eller om det ikke er noget at spekulere over.

Er der nogen af jer, der ser det samme ved jeres børn?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

Helle30

Jeg har ikke set det samme ved mine egne, men jeg har haft en del tågængere i skolen. For deres vedkommende er der dog ikke tale om lejlighedesvis tågængeri. - Det er hele tiden.
Der er ganske få tågængere som går sådan pga. noget fysiologisk relateret. Langt de fleste tågængere har tillært deres tågængeri. Man ved ikke, hvad det nøjagtigt er, der sender helt alm. børn op på tå - men det er som regel noget psykisk.
Kun i meget få tilfælde vil man finde, at en muskel er forkortet med en sådan længde, at tågængeri skulle være nødvendigt.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.