Må homoseksuelle have børn i pleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.896 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. april 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Kristeligt Dagblad

To homoseksuelle par er blevet godkendt som plejefamilier i Københavns Kommune. Skråplan, mener medlem af Det Etiske Råd. Tidligere formand for Børnerådet er uenig

Valgmenighedspræst og medlem af Det Etiske Råd, Morten Kvist, ser udviklingen som et skråplan, hvor myndighederne blåstempler familier, der ikke kan tilbyde belastede børn et normalt familieliv.

Leder af Center for Familiepleje og tidligere formand for Børnerådet, Klaus Wilmann, er uenig. Han mener, at to forældre af samme køn kan være lige så gode som en mor og en far

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2008

Nan

Først vil jeg lige sige tak for at blive mindet om hvorfor jeg ikke læser Kristeligt Dagblad.

For det andet synes jeg personligt at et homoseksuelt par kan passe på de børn så godt som alle andre. Jeg har selv flere homoseksuelle venner med børn der er fantastiske forældre.

Anmeld

8. april 2008

Natasja

Sikke en gang bræk....!!

Self. ka homoseksuelle passe ligeså godt på børn som alle andre.. Jeg ku forstå hvis der stod døv-blinde personer..

Tsk tsk

Natasja

Anmeld

8. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg er helt tom for ord...hvad er det for en holdning? Han skal da have lov til at have den, men jeg er dybt uenig.

Jeg er selv plejebarn, og ville da have været ligeglad med om det var et homo eller hetropar jeg var landet hos. Bare jeg ikke var hjemme.

Anmeld

8. april 2008

Muffinmus

He he..Havde lige diskutionen med sviger fatter her forleden dag.
Han mener jo at børn bliver homo´er hvis de bor med homo´er.... at de arver det:)
Lidt sjovt at han tænker sådan og måtte da også forklare at de er ikke noget man bliver af at omgås dem, men noget man er født med..
Men han tænker vel abre som den generation ofte gør.
Personligt synes jeg de hooseksuelle er de flinkeste og skønneste personer og de måtte gerne passe mit barn.

Anmeld

8. april 2008

Loggidut

self. skal homoskesuelle have muligheden for at passe på et barn som har haft det dårligt, og self. skal homoskesuelle have muligheden for at adoptere...aj hvor jeg hader den her debat...og aj hvor jeg hader at vi som bor i et kvinde/mand forhold kan få lov til at banke folk der lever på andre måder oven i hovedet dag ud og dag ind!

hvorfor fanden skal homoseksuelle ikke have muligheden for at give noget videre til vores verden...gu skal de så, hvad de laver i dobbeltsengen kan vel ikke komme den her smørre ved.

vi hyler og brøler på ligestilling, men når det gælder ligestilling mellem kønnenes kamp på det her område, så sidder der en eller anden lille småborgerlig politiker som ikke kan lide hr. og hr danmark deler seng...han kan sgu da være ligeglad...det er ikke hans seng de ligger i!

det kommer sig alt sammen af usikkerhed over for noget nyt, men jeg ville dælme da være mere usikker på at sende mit barn på en instution hvor en flok åndsbolle-pædagoger skulle yage vare på mit barn, jeg vil da hellere have placeret mit barn i en familie, hvor folk elsker hinanden...også selv om det er en familie mand/mand eller en familie kvinde/kvinde.

Det er simpelthen til at kaste op over +o( vi har så mange utilpasset unge, som skriger på trygge rammer...og så sender man dem på sådan nogle store børnehjemsagtige boliger....og tror man kan give dem noget som helst...hvor herre til hest...

dem der er imod at bøsser eller lesbiske kan adoptere...de må virkelig være snæversynet...og så snakker ham narrehatten om mobning i forbindelse med pasning af børnene....ja hvor herre til hest...må de pågældene familier så heller ikke gå i hønsestrik eller gå med hornbriller med 2 cm tykt glas i? jo det må de nemlig gerne....det har jo ikke en skid med mobning af børnene at gøre, dårlig undskyldning...det eneste det drejer sig om er at ham den skiderrik der udtaler sig, er så indsnævret i hans uvidende univers...sørgeligt....

der er sgu mange sørn der har brug for hjælp...så bare afsted med dem!

Anmeld

8. april 2008

Loggidut

ja og jeg var lige så arrig at jeg ikke kunne ramme tasterne...sorry...fnis

Anmeld

9. april 2008

MorCamilla

Det var da noget underligt noget at skrive i den artikel.. self. kan de passe lige så godt på børn som alle mulige andre...

Anmeld

9. april 2008

Tikki

Altså.....nu er jeg datter af en homoseksuel..ha ha..ja, spørg mig ikke om, hvordan det kunne lade sig gøre, men altså jeg blev til på en eller anden måde. Jeg har aldrig set min far med andre end en mandlig kæreste og han har da passet mig til UG som lille. Synes heller ikke jeg har lidt overlast, fordi min far var homoseksuel, ej heller blevet drillet osv. For mig, der er vokset op med det, er det jo naturligt...så forstår ikke, når der bliver sagt, det er unaturligt....hvem definerer det?

Nå, men altså, jeg har det sgu meget godt, selvom jeg er vokset op med to fædre :D

Anmeld

9. april 2008

H+S Skjolgborg.

Min meningen så længe man kan give barne kærlighed trykhed faste remmer været sammen mere ind et år.Så ser jeg ikke nået galt i det..
Min søster og svigerinde prøver da selv af få et barn med hjælp...
og glæder mig for vildt til af bleve moster til deres også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.