Ser I hvis I får det forkerte tøj med hjem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. november 2009

Hobitten-vb

Er nok lige lidt vrissen... :angry: Den store har fået forbyttet sine nye vinterstøvler i børnehaven.. Da vi skulle hjem en dag i sidste uge, var de der ikke! Der stod et par tilsvarende ligeså nye støvler i en tom garderobe lidt fra vores. Men de var uden navn + et nummer mindre end vores.. Min tanke var jo så, at der nok var nogen der havde fået de forkerte på hjem.. Og det er jo hvad der kan ske.. Da de stadig ikke var dukket op efter weekenden, efterlyste vi dem, og det andet par står jo dernede.. Men der er åbenbart ingen der mangler dem!! Der er navn i vores støvler, og da de jo er et nummer større, vil jeg ikke bare tage de andre i stedet (som er præcis magen til..) Forstår ikke helt, at man ikke opdager at det er de forkerte støvler man har taget med hjem (især når man kan se sedlen med vores efterlysning!!) Kigger I ikke jeres børns tøj igennem en gang i mellem, eller er det kun mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg har aldrig prøvet at få noget forkert tøj med hjem.. Men sidste år var der gået ged i noget støvleværk. Min søn og en sidemand havde fået byttet om på en støvle, så de havde gået i (Gudved hvor længe)? med en str 30 på den ene fod og en str 32 på den anden.... ;) Sjovt nok havde ingen af dem bemærket det :laugh:

Anmeld

6. november 2009

Mor til to-vb

Det sker altså for mig. Sidste vinter havde min pige de samme støvler som en anden pige. Jeg havde intet opdaget, før dagplejemoderen sagde det næste dag. Men de var også et nummer for store. De andre havde opdaget det med det samme, fordi støvlerne var for små. Kan du ikke tage et billede af dem og hænge det med, så din dreng kan få den rigtige str. igen? Og så bede pædagogerne kigge efter om der er andre børn, der har den slags støvler på.

Anmeld

6. november 2009

Johannamor-vb

Min dengang 2-årige havde et par sko, der var møgbeskidte efter en uges leg i mudder. En dag, hvor jeg hentede ham i vuggestuen, havde han nogle fine sko på i stedet. Lige indtil jeg så et par tilsvarende - mudrede - i skabet lige ved siden af. Samme sko, samme størrelse - og navnet skrevet ikke alt for synligt i begge sko. Havde den anden dreng ikke fået sine sko et uges tid senere og havde min dreng ikke mudret sine godt til, jamen så havde vi aldrig opdaget ombytningen. Når vi henter og bringer ungerne er der forholdvis meget styr på tøj og sko. Den samme orden er der ikke altid, mens børnene er på vej ind og ud på legepladsen. Så der er mange måder at have fået byttet om på tøjet - også uden at nogen forældre har taget noget forkert hjem med vilje. Jeg ville nok bede pædagogerne om hjælp. De må vide, hvem der har et par tilsvarende støvler som dem du savner.

Anmeld

6. november 2009

Hobitten-vb

Er skam helt klar over at det går stærkt, både på vej på legepladsen og da også på vej hjem.. Det ville også kunne ske for os.. Det der undrer mig er bare, at der er gået 1½ uge og de er stadig ikke dukket op.. Er også helt overbevist om, at det ikke er bevidst at nogen har fået dem forbyttet.. Jeg er bare så ærgelig over det.. Vi bliver jo nødt til at skal ud og have et par nye støvler. Selvom vi ikke lever under et stramt budget, så er 600 kr ekstra faktisk mange penge.. Har også snakket med personalet - det var dem der satte efterlysningen op - sammen med de tilsvarende støvler.. Så der er ikke så meget at tage fejl af.. ;) Har også kigget på de andres garderober, da det jo er en fejl der er sket, og forældrene har nok ikke opdaget det. Men de er der bare ikke.. ØV Trængte nok bare lige til at komme af med en gang galde.. Sorry.. :)

Anmeld

6. november 2009

Fuzzbox-vb

Jeg opdager det med det samme, for jeg er så vandt til, at Leas tøj ligger i andres skabe, eller andres tøj ligger i Leas skab :blink: Selvom jeg skriver Leas navn på med båder sprittush og sætter klistermærke på, så kan det alligevel lykkedes folk, at tage hendes med :huh: Der er dog kun en gang, at jeg blev lidt sur over det. Og det var da en mormor hentede hendes barnebarn. De skulle også cykle hjem, som vi gjorde. Og jeg har altid placeret Leas cykelhjelm, så den var gemt væk, fordi at jeg vidste at Lea ville løbe med den, hvis hun så den. Da jeg så hentede hende en dag, bemærkede jeg, at den sad meget løst på hende, og så viste det sig, at det slet ikke var hende hjelm. Mormoren, havde været henne, og rode i Leas skab, og taget Leas hjelm, uden at kigge på det store fede Lea, der var på den, og uden at tænke på, at der var ekstra puder i, for at støtte Lea! Stakkels pige, der har siddet, med en alt alt alt for stram hjelm. Og det mormoen sagde til os, da vi sagde at det var den forkerte hjelm 'det er da ligemeget, de er jo ens!' :angry: KO!

Anmeld

6. november 2009

Caidas-vb

NEJ det sker aldrig :P Jeg har jo den fordel, at jeg kan holde øje med det hele dagen, da pigerne jo er i samme børnehave som jeg. Men samtidig er jeg også meget opmærksom på de andres tøj og sko. Hvis min mand skulle hente pigerne, er jeg sikker på at der ville mangle noget af og til. Og hvis noget lå forkert ville han ikke opdage det.

Anmeld

7. november 2009

Lars F-vb

Hmm. Jeg går ikke sådan lige og tjekker navne i datterens tøj og sådan - det har jeg vist aldrig gjort. Men jeg har ret god føling med, hvad hun har og hvordan det skal se ud, så jeg tror jeg ville opdage ret hurtigt, hvis noget var byttet om. Til gengæld er jeg så ikke super flink til at skrive navn i. Nu om dage (hun går i 2.) er der nærmest ikke navn i andet end vinterjakken (hvis der da er det) - men hun har altså osse ret godt styr på sine ting selv, så det er ikke rigtigt nødvendigt. Før i tiden var der navn på nogen ting, men jeg har aldrig været specielt konsekvent. Hvis nogen havde fået vores ting med jer og ikke opdaget det er det nok begrænset hvor meget jeg kunne brokke mig over det.

Anmeld

8. november 2009

MetteNB-vb

Tjekker faktisk ikke ret ofte mit barns tøj. Satser på, jeg har fået det rigtige, men hvis der var en efterlysning med noget som matchede noget af mins søns, ville jeg da lige få tjekket, om jeg nu havde taget det rigtige. Har en enkelt gang prøvet at min søn havde et par støvler stående på rummet, som klart ikke var i samme størrelse. Den ene var hans egen. Personalet vidste med det samme, hvem den anden støvle tilhørte. Det var en kammerat, der var taget hjem. Da forældrene dukkede op næste dag, havde de endnu ikke spottet, at det var to forskellige numre, deres søn drønede rundt i. Jeg er selv - ups - engang kommet til at tage en forkert madpakke med hjem. Fuldstændig magen til en af bassens. - men altså med navn, så måtte krybe til bekendelse dagen efter..... Tjah - og så sker det muligvis, at vi ind imellem sætter noget til. Ikke en jakke eller sådan, men bassen kunne sagtens have haft en bluse, handsker, hue eller andet på, som jeg ikke ville opdage var væk......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.