Hejsa
Og sorry tilbage til dig :) - Jeg arbejder nemlig med sygedagpenge opfølgning i en kommune.
Det er ærgeligt at man skal alt det der igennem når man er sygemeldt pga. graviditetskompliaktioner, men det kan vi så takke vores kære beskæftigelses minister for.
Det er rigtigt at du ikke er på sygedagpenge, men du er sygemeldt, men som lønmodtager betyder at din arbejdsgiver har ret til refusion for den løn han udbetaler dig under sygdom (svarende til det beløb du ville have fået i sygedagpenge hvis du ikke havde et arbejde).
Derfor er kommunen forpligtet til at sende dig den ene blanket efter den anden, og efter 8 ugers sygdom indkalde dig til opfølgningssamtale.
De er ikke fordi at de ikke ved hvorfor du er sygemeldt, og at du jo bare vender tilbage til dit arbejde efter endt barsel - men de SKAL indkalde dig.
Jeg sidder selv som socialrådgiver og føler mig pænt dum når jeg sidder med en gravid som er sygemeldt til termin - men vi er pålagt det lovgivningsmæssigt.
Så beklager men der er desværre ingen vej udenom - kan godt følge din frustration.
Og som svar på dine spørgsmål - de blanketter får du ikke længere når du overgår til barsel (fra fødsel) - for så får din arbejdsgiver ikke længere refusion fra kommunen (det gælder kun mens du er sygemeldt) - og hvis du har ret til løn under barsel - så får du det i de første 24/26 uger. Det har ikke noget med din aktuelle sygemelding at gøre.
Anmeld