Kræsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Den største var meget kræsen da han var mindre. Han er 5 år nu og han er begyndt at smage på nye ting og der er også ting han ikke spiste da han var mindre som han spiser nu uden problemer.

Den mindste spiser ALT....og nej det passer så ikke helt...han spiser ikke vingummi eller is......han vil bare ikke have det.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

Polyp-vb

LOL...man kan sagtens leve sundt uden vingummier og is...men han får ganske givet mange reaktioner herpå?

Havde engang et barn i vuggestuen, der bare ikke kunne lide kakao og chokolade...det glemte vi jo tit...og så sad hun der med sin 'lækre' kop kakaomælk, når det var hyggetid...og tudede fordi hun hellere ville have vand - og selvfølgelig måtte hun få alt det vand hun ville ;-)  

Anmeld

2. marts 2012

Heidi Nielsen-vb

Det er jo heller ikke fordi de får is og vingummi hver dag for det gør de bestemt ikke, MEN når de så gør det, så skubber han det til side og siger nej tak moar.........og vi får reaktioner på det hver gang.

Anmeld

2. marts 2012

Jeamie-vb

hmm tja, jeg har en hjemmeboende på 42 som stadig er ekstremt kræsen, han har så også altid fået lov til at være det, så tror dèt tog er kørt, og han næppe vokser sig fra det blink. Det kan være alt lige fra han kan se 'noget' i frikadellerne (en strimmel rigtig kød) eller noget der IKKE er spaghetti og kødsovs. 

Det mellemste (min arvede bror) æder stort set alt jeg servere og tømmer køleskabet 2 timer senere. Det er ikke alt der er favorit, men han har lært at smage på det hele.

Min yngste på 3 ændrer sine spisevaner alt efter hvilket tidspunkt han er i sit lille liv og pt er kød, og masser af det bare det bedste.

Jeg tror meget det hænger sammen med hvad man selv accepterer og gør noget ud af, men jeg har da også stødt på nogle hvor det nærmest var sygeligt og hvor jeg tænkte det bundede i noget andet, og andre der ubevidst reagerede fordi de reelt ikke kunne tåle det.... Feks æg.

Jeg tager det ikke så tungt, men hvor jeg før måske gjorde mere ud af at lave noget alle andre kunne lide, laver jeg nu det jeg selv kan lide og så må de spise det. Jeg kan ikke ramme plet ved alle alligevel. Og hvis der er for meget brok, så må de jo få deres egen uge-mad dag.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.