Jeg har kendt nogle af de der perfekte kvinder med fire børn, karrierejobs, lækre villaer og lykkelige parforhold. Men så er der gået noget tid - og de er blevet skilt, er gået ned med stress eller noget af alt det andet, der ikke hører med til billedet af perfekte kvinder.
Og hvad vil jeg så med det? Jo, fortælle dig, at det er helt normalt at have problemer med det ene eller det andet. Du bokser med dine problemer i parforholdet, stort set alle andre har deres problemer også. Ikke hver dag - men måske for et år siden eller om ti år.
Mit råd til dig? Jeg aner jo ikke, hvad det er, der stikker så dybt hos din mand, at han hver tredje måned vil skilles. Men det må være et grundkrav i et parforhold, at man kan føle sig sikker i det. Og du må kræve af din mand, at han løser sine problemer, så du får den sikkerhed, du har brug for.
Dernæst er det absolut ikke ok, at du skal lege terapeut for din mand. Hvis han har noget, der stikker dybt, har han brug for en professionel og ikke en lommepsykolog. Selv hvis du skulle have helt utrolig meget menneskindsigt og være i stand til at hjælpe andre mennesker, så er du jo diskvalificeret i dette tilfælde, fordi du er part i problemerne - eller i hvert fald part i den måde, de kommer til udtryk på i dag.
Snak med din mand - når I har det fint sammen - og lad ham forstå, at du ikke kan bygge et liv op med ham, når du jævnligt kommer i tvivl om alt, hvad det bygger på. Og lad ham så selv tage ansvar for at løse sin del af problemerne.
Ikke nemt - men nødvendigt...
Held og lykke!
Anmeld