Laver I mormor-mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.081 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

Webredaktøren-vb

I går fik vi frikadeller med stuvet hvidkål, hvilket fik mig til at føle mig en smule mormor-agtig :S Laver I andre også de gode gammeldags retter, eller står menuen oftere på frække salater og pastaretter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

Pia S-vb

Jeg laver al slags mad. Også det du kalder mormormad. Frikadeller, fiskefrikadeller, tarteletter med stuvet et eller andet, kogt markrel med sur/sød sovs, hakkedrenge, hjemmelavet suppe med kød- og melboller osv osv. Det eneste jeg ALDRIG laver er kødrand og medisterpølse.

Anmeld

1. oktober 2009

Bellis-vb

Herhjemme bruger vi meget 'mormor' mad. :) Det kan manden og børnene godt lide. Så krebinette, frikadeller med stuvet et eller andet, skipperlabskovs, gammeldags oksesteg, uhh kunne blive ved. Og herhjemme bliver der også lavet Medister - er ikke selv glad for det, men mand og børn kan godt lide det. Så jo jo, gode gamle retter, det er det vi bruger mest.

Anmeld

1. oktober 2009

Ida-vb

JA! jeg elsker den slags mad, og kan eksempelvis falde helt i svimer over stegt flæsk og persillesovs, gullasch m. kartoffelmos og deller med stuvet hvidkål :) Manden foretrækker nok mad i en lidt anden kategori, men eftersom det er mig der laver maden, så står den mest på mormor-mad ;)

Anmeld

1. oktober 2009

Det er stadig mig-vb

Også mormor mad hér...brunkål, gule ærter, kørvelsuppe, boller i selleri, stuved hvidkål, grønlangkål osv osv.... :)

Anmeld

1. oktober 2009

kongster-vb

Mmmmmmmm ja :-) Ikke så ofte, da der jo typisk skal en del smør og fløde i, men et par gange om måneden måske. Forloren hare, bøf stroganoff, stuvet hvid- og spidskål, stuvede ærter og gulerødder, boller i karry etc. Frikadeller får vi ofte - anser det ikke som mormormad. Mormormad er sådan noget med opbagt sovs :-)

Anmeld

1. oktober 2009

Pia74-vb

Vi får også tit serveret 'gammeldags retter'. Men uden opbagt sovs, smør og fløde :) De smarte salater nytter ikke noget herhjemme, for uanset hvor smart det er, så spiser ungerne det ikke.

Anmeld

1. oktober 2009

syvsover-vb

Her er vi vist også bedst til mormor retter. Hvis jeg skejer ud så brokker manden sig stort.

Anmeld

1. oktober 2009

Sofies mor-vb

UUUhmm ja Gammeldags oksesteg - grydestegt kylling med hjemmelavet agurkesalat - krebinetter med stuvede gulerødder/ærter - osv. :uhm: :uhm: :uhm: :uhm: :uhm: :uhm: :uhm: Men der skal helst ikke være for tit, må fortyndes med noget mere fedtfattigt til hverdag. :dry:

Anmeld

1. oktober 2009

Spunk-vb

Jeps - frikadeller og forloren hare er dog de mest hyppige. Stuver ikke ting, men kan godt lide det gode gammeldags med en brun sovs til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.