Vind - Bruger du din sundhedsplejerske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2009

Mor-3-vb

Har man ikke ret til en sundhedsplejerske til barnet er 18 år, det fik jeg afvide af vores SP.. Da jeg ringede for at spørge hende om noget omkring nattesøvn og andet.. så kom hun da ud.. og der var de over 1 år.. hun sagde man har ret til en sundhedsplejerske, til barnet er 18 år.. måske kommer hun ikke ud, men den sundhedsplejerske man bliver tilknyttet til, kan man stadig bruge til barnet er 18 år..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

Fuzzbox-vb

mor-3, jeg fik af vide, at det kun var til, når de blev 6 år :/

Anmeld

1. oktober 2009

Zak-vb

Første gang brugte jeg hende mest til at få ham målt og vejet samt spm. omkring mad. Denne gang er jeg blevet bedre til at bruge hende til mine bekymringer også. Eks. omkring hans udvikling. Forholdet mellem søskende m.m. Selvom det måske lyder underligt, så synes jeg, jeg har mere brug for SP denne gang end første gang :)

Anmeld

1. oktober 2009

-vb

Vores sundhedsplejerske kom hjem til os i den første uge, hvilket var rart, da jeg havde haft en hård fødsel. Til besøget var vores søn faldet i søvn kort forinden, så vi snakkede i stedet om hvordan jeg havde det. Det var rart at hun også spurgte til mig. Vi havde problemer med at få vores søn til at sove, men desværre hjalp de råd vi fik af SP ikke på problemet. Jeg snakkede med hende angående kost inden vores søn startede på rigtig mad, men ellers læste jeg mig til resten og brugte min mødregruppe. Vores SP kendte noget til institutionerne i området og specielt dagplejen i området, hvilket var meget rart, da vi ikke kendte andre med børn i vores område. Der opstod et ret voldsomt problem i forhold til min svigermor, hvilket min SP overhovedet ikke kunne hjælpe med. I stedet fortalte hun mig; 'at jeg ikke skulle rode op i forholdet mellem min kæreste og hans mor', hvilket jeg ikke kunne bruge til noget som helst imod min svigermors tyranni. Set i bakspejlet fik min kæreste en fødselsdepression, men det var der ingen der så (heller ikke SP), fordi min svigermor fyldte det hele. Da min søn var et halvt år sad jeg tilbage med en svær depression, hvilket min SP heller ikke opdagede. I dag ved jeg at min søns soveproblemer (og hans lettere trøstespisning) skyldtes min svigermors voldsomme 'anfald'. (Anfald er det ord som min kæreste bruger). Jeg troede, at en af SP's opgaver var, at hjælpe med de familiære problemer - specielt dem der gør at barnet mistrives. (Er det ikke noget med at børn er antenner på, om familien trives?) Hvis jeg skal have flere børn, så overvejer jeg kraftigt at fravælge SP næste gang.

Anmeld

1. oktober 2009

Katrine-vb

jeg var vældig glad for vores SP, hun ringede et par dage efter vi kom hjem fra hospitalet, for at aftale besøg - hun havde ikke regnet med at komme før en uge senere, da vi havde været tre dage på hospitalet og var blevet 'hjulpet igang' - men selvom de på hospitalet ment mindatter suttede godt og alt så fint ud de første par dage, endte det op i at jeg måtte spørge hende om amning allerede i telefonen og hun kom ud næste morgen.... det viste sig jeg ikke havde mælk nok og hun var enormt god til at sige - det er helt i orden, gå over til erstatning, eller hvis jeg gerne ville blive ve med amning, så maks 15 min og derefter MME til hun er mæt... det er der intet galt i!!! hun var rigtig god til at komme og både se på hvordan min datter havde det og spørge til mig - og vores parforhold... det hele skal jo fungere :) det var også hende der fik mig til øjenlægen med min datter, der skelde når hun var træt - det vist sig at hun havde +4,5 og skulle have briller som 10mdr.!!! vi fandt ud af det ved 4½mdr, men mente hun var for lille, ved 10mdr. sagde øjenlægen at det skulle hun, hvis vi skulle få forbedringer - og at vi kan være heldige, hun vokser fra det inden skolalderen :-) :laugh: :cheer: :lol: tilbuddet stoppede desværre da min datter blev et år, men hvis jeg ringer tror jeg stadig jeg ville få hjælp :-)

Anmeld

14. oktober 2009

ihiala-vb

Jeg er rigtig glad for min sundhedsplejerske. Jeg er alene med mine børn, og det er rart at have en at vende de forskellige ting med. Især når det handler om den lille på kun 2 måneder. Selv om hun er nummer 2, er der mange småting, som det er godt at tale med en 'ekspert' om. Jeg er sikker på at jeg nok skulle finde ud af det hele selv, hvis det er nødvendigt, men der føles alligevel godt og trygt at tale med en anden om det. Jeg synes også at jeg får gode råd, når jeg beder om det. I min kommune arrangerer sundhedsplejerskerne Baby Café en gang om måneden. Det har jeg været til et par gange, og det er rigtig godt. Der er et lille foredrag og derefter mulighed for at få målt og vejet de små.

Anmeld

14. oktober 2009

Fuzzbox-vb

StineM, jeg tror nok mere, at i dit tilfælde, så skal du vælge svigermor fra næste gang ;) Netop for at undgå det du har været ude for, så var det at vi besluttede at tage en smule afstand fra svigerfamilien!

Anmeld

17. oktober 2009

Riwe-vb

Vi har taget imod de planlagte besøg med kyshånd, det var virkelig en stor hjælp i starten da der var store problemer med amningen. Vi fik da også et etstra besøg. Desuden har vi benyttet tilbudet om 'åbenthus' hvor vi af og til har fået vejet den lille i de perioder hvor maden er skiftet e.eks. fra bryst til flaske og så videre til fast føde. Det har været rigtig dejligt med den mulighed og vi har følt os gost behandlet alle steder.

Anmeld

18. oktober 2009

Signe1704-vb

Hej. Jeg har brugt min SP rigtig meget alle tre gange. Første gang var jeg kun 18 år. Jeg blev derfor tilbudt ekstra besøg og tog glædeligt imod dem. Fik først en SP jeg ikke svingede så godt med men var så heldig at hun skulle stoppe da min søn var 2 måneder. Der fik jeg så en ny som jeg var meget glad for. Derudover havde kommunen et tilbud om åbent hus hos sundhedsplejerskerne hver mandag. Det benyttede jeg meget. Det var rigtig godt at have et sted at kunne stille spørgsmål og se andre mødre. Mit andet barn blev født 4 uger for tidligt så der var der også godt brug for SP. Da vi er flyttet i mellemtiden er det en anden SP. Hende er vi rigtig glade for. Selvom min datter nu er 2 år har jeg ringet flere gange efter besøgende stoppede og fået råd over telefonen. Nu har vi så besøg af hende igen med nummer 3. Han er født til tiden og der er ikke så meget med ham, så nu er der ikke ret mange besøg. Det er lidt underligt og jeg mangler det lidt. Vi kan dog altid ringe og lægge en besked og så ringer hun tilbage samme dag. Jeg har brugt SP til alt. Hun spørger både til barnet, søskende, min mand og jeg. Det er rigtig dejligt. Søvn og mad er jo altid noget der fylder meget i en familie med småbørn så der er nok der hun er blevet brugt mest, men også til reaktioner fra de store når der er kommet en til og en masse andet.

Anmeld

18. januar 2010

Webredaktøren-vb

Vinder i denne tråd blev: Mor-3 Stort tillykke! :klap:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.