Kongster - det er jo helt hen i vejret, at der går undervisningstid med 'udflugter', tilmed uden ordentligt opsyn. Har du ikke overvejet at spørge ledelsen om, hvad de mener om det? En 'hyggetur' kan være helt fint i særlige anledninger, men det skal ikke være en tilbagevendende begivenhed. Jeg ville spørge enten lærerne eller skolelederen til episoderne.
Mht. skoleskift, så ville jeg se tiden an i dit sted, når hun nu er glad for sin klasse. Næste år, når hun skal i 4. og dermed rykker op til mellemtrinnet, er der ret stor sandsynlighed for, at hun får nye lærere - og at der med 'oprykningen' og lærerskift også bliver øgede forventninger og et højere, fagligt niveau. Ikke et ondt ord om indskolingslærere herfra - jeg ville ikke holde fem minutter som sådan og har stor respekt for deres tålmodighed, blandt andet - men det er sundt for ungerne at blive set på med nye øjne af lærere, der ikke har haft dem siden 1. klasse, og som fokuserer på forløbet til og med 6. klasse.
Du skal i hvert fald ikke brænde inde med din undren over parkturene - du er jo skarp, så kan du ikke formulere din kritik som et uskyldigt spørgsmål til det faglige sigte med udflugterne?
Anmeld