Mad ider til baby på snart 7 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2009

Riwe-vb

Kødsovsen var med lidt løg, flået tomat, en smule oragano, kød (selvfølgelig...) revedet gulerødder, lidt hvidløg - hvad man nu selv godt kan lide i en kødsovs. Så tog jeg noget fra til den lille inden jeg tilsatte salt og mere krydderi, så den blev voksenvenlig. Jeg blendede det jag havde taget fra og frøs det ned i muffin papirforme sat i en bradepande. da de var frosne kom jeg dem i en pose. De tør hurtigt op og er så til at fjerne fra papiret. Lavede vidst ca. 20 små forme med ca. 1 spsk kødsovs i. Resten spiste vi selv samme aften. Kødbollerne har jeg bare lavet som frikadeller med lidt mindre løg i end ellers. Deres størrelse er ca tilsvarende en spsk kød. Da de var kogt kom jeg dem i en pose og sørgede for at de ikke frøs sammen, nu er det super nemt lige at tage en direkte fra fryseren og koge den med i kartoflerne når der alligevel skal laves mos. God fornøjelse :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2009

MissBlondie-vb

Okay det vil jeg helt sikkert prøve :) Tak for hjælpen.

Anmeld

23. september 2009

Mor til to-vb

Du kan jo også komme alt muligt i kartoffelmosen og evt. lave en lille anretning med broccoli-, gulerods- og kartoffelmos, bare hver for sig... Så smager det lidt anderledes og ser flot ud i farverne.

Anmeld

24. september 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Mor til to skrev:
Fisk med gulerødder og appelsin: 175 g gulerødder (skrælles og skæres i stykker) 125 g kartofler (som gulerødder) 175 g rødspættefilet (pangasiusfilet er også god saft fra 1 appelsin 60 revet mild cheddar ost smør gulerødder og kartofler koges bløde(skal lige dækkes med vand) fisken lægges i et 'fad', appelsinsaft hældes over og der drysses med ost og duppes med smør, der skal låg over, men være et lufthul. Sættes i mikroovnen på højeste effekt i 3 minutter eller indtil fisken skiller nemt. skil fisken ad og vær omhyggelig med at fjerne benene. Blend det hele sammen til en passende konsistens. Jeg er i tvivl om risengrød, men hvorfor skulle hun ikke det? Der er jo ikke gluten i og mælk må hun godt få. Måske kan du låne bogen på biblioteket... Jeg mener at have set den her i min by i hvert fald. Generelt skriver hun at det er en god ide at blande sødt og mere krydret mad. Prøv også med noget frugt sammen med kylling f.eks. æble eller vindruer. Eller prøv fisk sammen med persille, tomat, kartofler og gulerødder. Rødbeder og andre rodfrugter sammen med kartofler. Så er der også noget for synet. Skriv endelig hvordan det gik. Jeg glæder mig helt til min søn er 6 mdr så jeg kan komme igang.
Uhm, den lyder god! Den må jeg lave i weekenden :te:

Anmeld

24. september 2009

Webredaktøren-vb

De må få alt i den alder (næsten), men både kød, mælk i moderate mængder, og alle grøntsager etc. Så begynde da at give rugbrødsbidder med smørbart pålæg og mere frugt og grønt, kødboller, kogt fisk etc. marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.