Mad ider til baby på snart 7 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.314 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. september 2009

MissBlondie-vb

Hej. Nogen ider til noget mad jeg kan give min datter syntes det er ved at blive for ensformet. Hun får: hirsegrød, øllebrød, havergrød, 3-korngrød, yougurt og kartofelmos med forskellige ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Mor til to-vb

Kan hun ikke begynde med rugbrødshapser? Det gjorde min pige da hun var i den alder. Ellers findes der en rigtig god madbog, skrevet af Anna Bell Karmel... (Tror jeg hun hedder). Jeg ammer lige nu, men tjekker op på det senere. Der er alle mulige opskrifter i. Fisk med appelsin bl.a. Det var nam-nam her i huset. Interesseret?

Anmeld

22. september 2009

mariamiss6-vb

bed din sundhedsplejerske om at tage den bog med der handler om mad til babyer og småbørn... det er sundhedstyrelsen der har lavet den, og der er masser af opskrifter i... også opskrifter som kan bruges til resten af familien....

Anmeld

22. september 2009

Mor til to-vb

Den bog kan også downloades på nettet. Den hedder 'mad til spædbørn og småbørn' Søg på det på google, så kommer du til den. Jeg har i mellemtiden fundet bogen jeg skrev om før. Hun hedder Annabel Karmel og bogen hedder Spændende mad til de små. Den er rimeligt dyr, men jeg vil gerne skrive en opskrift eller 2 til dig her, hvis du har lyst... Kom i øvrigt til at tænke på at hun jo gerne må få kød nu...

Anmeld

22. september 2009

MissBlondie-vb

Mor til to: Ja det må de meget gerne :) Hun virker nemlig som om hun er træt af de andre ting. Og har den bog mad til spædbørn og småbørn syntes ikke rigtig der er det vilde i den. Må hun få risengrød nu?

Anmeld

22. september 2009

Mor til to-vb

Fisk med gulerødder og appelsin: 175 g gulerødder (skrælles og skæres i stykker) 125 g kartofler (som gulerødder) 175 g rødspættefilet (pangasiusfilet er også god saft fra 1 appelsin 60 revet mild cheddar ost smør gulerødder og kartofler koges bløde(skal lige dækkes med vand) fisken lægges i et 'fad', appelsinsaft hældes over og der drysses med ost og duppes med smør, der skal låg over, men være et lufthul. Sættes i mikroovnen på højeste effekt i 3 minutter eller indtil fisken skiller nemt. skil fisken ad og vær omhyggelig med at fjerne benene. Blend det hele sammen til en passende konsistens. Jeg er i tvivl om risengrød, men hvorfor skulle hun ikke det? Der er jo ikke gluten i og mælk må hun godt få. Måske kan du låne bogen på biblioteket... Jeg mener at have set den her i min by i hvert fald. Generelt skriver hun at det er en god ide at blande sødt og mere krydret mad. Prøv også med noget frugt sammen med kylling f.eks. æble eller vindruer. Eller prøv fisk sammen med persille, tomat, kartofler og gulerødder. Rødbeder og andre rodfrugter sammen med kartofler. Så er der også noget for synet. Skriv endelig hvordan det gik. Jeg glæder mig helt til min søn er 6 mdr så jeg kan komme igang.

Anmeld

22. september 2009

M Illum-vb

Hun må da få alt. Bare uden salt. Min datter er 6 mdr. og sp sagde her den anden dag at hun måtte spise alt, og få rugbrød når hun tygger godt :)

Anmeld

22. september 2009

Riwe-vb

Her kører/kørte vi bla. med en mild kødsovs som jeg blemdede og frøs i små portioner - dejligt oven på kartoffelmos med div. andre grøntsager i. har også lavet små kødboller (kogte frikadeller) der bliver brugt på samme måde. Hvad med ris - hvis motorikken er til det ;-) her er det virkelig et hit med ris og en form for grøntsags steg-kog-sammen-ret.

Anmeld

23. september 2009

MissBlondie-vb

Okay tak.. Hvad kommer du i kødsovsen? Hun er klar til det :) Koger du forskelligt kød og fryser det ned så det er nemt at tag op og lave en anden dag?

Anmeld

23. september 2009

MissBlondie-vb

Tak for opskrifte :) Ja det vil jeg prøve at gøre så jeg kan få en masse ider..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.