Vil lige dele.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.428 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. september 2009

M Illum-vb

Vi havde besøg af sundhedsplejersken igår. Sarah blev målt og vejet. Nu har hun altid været en stor pige, og målene igår var ingen undtagelse. Hun er 6 måneder og 3 dage, vejer 10,2 kg og er hele 77 cm lang!! :woohoo: Hun passer fint sammen og er sund og rask :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

sjuus-vb

Super dejligt og fin størrelse hun har :) Det er dejligt at se andre har store børn, vi hører altid alverdens kommentarer om hvad vi gir ham at spise o.l. Så derfor er det super rart at der også er andre med dejligt solide børn der vil fram i verden :) Bertram var 74 cm og 10,4 kg da han var 6 mdr Og blev igår vejet til 12,75 og 79 cm 8 mdr Susanne

Anmeld

18. september 2009

syvsover-vb

Sikke en fin str. Da Martin var 6 mdr var han 77 cm og vejede 10,9 kg og da han var 8 mdr. 12,4 kg og 80 cm i dag er han 3 år vejer 20 kg og er 107 cm. en høj flot fyr som ikke er tyk han er meget muskuløs og har desværre rigtig mange kræfter.

Anmeld

18. september 2009

Habermas-vb

Og mig, der troede, at jeg havde en stor søn!!! Zakarias er nu 22 mdr. måler 90 cm og vejer 12,7 kilo. M Illum, jeg går klart ind for arrangeret ægteskaber, og jeg vil gerne lægge billet ind hos din datter :cheer:

Anmeld

18. september 2009

M Illum-vb

Habermas: Jamen så er det en aftale :P Vi skal bare lige tale medgift og alt det der :woohoo: :laugh: Jeg synes ikke at der er noget galt i at børn er store. Bare højde og vægt passer sammen. Hvis hun havde været 65 cm og vejet det samme, så var det noget helt andet. Men som sundhedsplj. også siger så er hendes forældre heller ikke af de små str. Min mand er 193 cm høj. Men jo, jeg har også fået dumme kommentarer med på vejen; om vi ikke kunne rationere hvad hun spiste. Ikke gi hende så meget bryst, måske en diæt? Selv min far har sagt at hun var fed! Jeg synes de skal klappe gællerne i! HUn er lige nøjagtig som hun skal være! Og hun vil altid være min dejlige lille pige :kiss:

Anmeld

18. september 2009

Habermas-vb

Altså jeg synes jo også, at hun lyder dejlig - ellers ville jeg heller ikke have hende som svigerdatter :P Det er synd, at andre mennesker har så travlt med at kritisere og være negative. Hvorfor ikke bare glæde sig over et sundt og rask barn? Og især, når nye undersøgelser viser, at det, der giver anorexi og andre spiseforstyrrelser IKKE er modeller som rollemodeller, men den behandling overvægtige får i vores samfund. Den er nemlig så forfærdelig, at angsten for at blive udsat for den, gør nogle børn syge. Så jeg synes, at du skal bede disse ignoranter om at lukke ædespalten og kigge lidt indad! Hvad har de selv af 'fejl', der kunne trænge til at blive rettet? Det er jo, som der står i Biblen, noget med at se splinten i din broders øje, men ikke bjælken i dit eget. Og altså, efter mit temperament lige kom i kog :unsure: så synes jeg, at din datter lyder rigtig dejlig, og intet andet!

Anmeld

18. september 2009

M Illum-vb

Jeg gider heller ikke at høre på at de synes hun er for stor. Har hele mit liv hørt på den slags mennesker, bare fordi man ikke lige har ideal størrelsen. I min familie er jeg blevet det sorte får, fordi jeg 'falder lidt uden for kategori'. Som min mor siger ; 'du vejede jo ikke for meget da du var teenager'. Ved de allefleste lejligheder skifter jeg bare emne. Men med sarah tager jeg altså kampen op og prøver, nok efterhånden lidt desperat, at forklare at HUN SKAL SE SÅDAN UD!! Det har helt klart også noget at gøre med at mange børn og unge får af vide at de er for tykke. mine brødre er et godt eks. De er begge to meget høje, lige omkring de 190, super tynde, men alligevel sad den ældeste for nogle år siden, og kiggede på sin mave. Huden rynkede lidt fordi han jo sad ned, han griber fat i en fold og udbryder: Hvor er jeg blevet fed, sikke en delle! Han har været omkring 14- 15 år! Det er så fordi mine forældre hele tiden snakker om at nu må de altså ikke blive tykke (læs: ikke komme til at ligne deres storesøster) Hun er en dejlig pige, hun kan det hun skal kunne, fejler ikke noget og lider ingen last af at hun er det større end 'normale' børn. Lidt tung i måsen, meeen hun kan da vende rundt og er lige ved at kunne trække knæene op under sig. :P hverken læge eller sundhedsplj. har sagt noget om at hune er for stor, så i vores verden er hun vores perfekte datter :laugh:

Anmeld

18. september 2009

sjuus-vb

Ej hvor jeg bare kender det alt for godt... man blir sku træt af folk når man skal sidde og forsvare hvorfor man har et barn der er størrer end 'normalen'... og NEJ man har ikke givet dem noget for at de er blevet så store. Folk skal bare blande sig udenom :angry: Jeg synes det er super fedt du tar kampen op, det sker bestemt også her... og synes at din datter ser super dejlig ud på dit billede... hvis hun ikke allerede var optaget, så havde jeg arrangeret ægteskab :klap: Susanne

Anmeld

18. september 2009

Habermas-vb

Hun ER perfekt, lad endelig ikke andre overbevise dig om andet. Min bonusdatter er også til den både tunge og høje side, men hun er smuk, klog og skide irriterende - præcis som en teen-ager skal være ;) men hendes vægt har også altid været årsag til, at hun blev mobbet i skolen - for det er jo en dejlig forklaring, som fratager alle andre skylden! - at hun ikke havde så mange venner med hjem, at hun ikke er musikalsk, at hun er klodset o.s.v. Men reelt har ingen af disse ting noget at gøre med hendes vægt. Og fakta er, at hun jo på sin måde ER perfekt. Selv høre jeg også til i den tunge ende, men det gør mig jo ikke mindre perfekt sådan sagt i al beskedenhed ;)

Anmeld

18. september 2009

Habermas-vb

Synd Sjuus, men jeg var hutrigst :lol: Og det er jo de bedste, der bliver snuppet først!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.