Hvad skal I have til aftensmad i dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2008

Marco2

Her er IVF's opskrift. Tunfrikadeller: til ca 10 stk 1 ds tun (drænet) 1 spsk kartoffelmel (eller alm mel) 1 spsk havregryn ½ løg, fint revet 1 æg salt og peber røres grundigt sammen, steges 5-10 minutter ved god varme - NAMS - Jeg lægger dog frikadeller på et fad og laver dem i ovnen. Vi fik dem igår med kartofler i ovnen vendt i estragon og hvidløg, og så med tomatsalat til. Mmmmm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2008

linemus

Nam nam - tusind tak! Det skal vi vist ha' næste gang her er nogen hjemme til at holde ungerne væk fra mine bukseben...

Anmeld

2. april 2008

sttina

Marco2 skriver:

- Jeg lægger dog frikadeller på et fad og laver dem i ovnen. Vi fik dem igår med kartofler i ovnen vendt i estragon og hvidløg, og så med tomatsalat til. Mmmmm

Hvor længe giver du dem så i ovnen??
Tror jeg bliver nødt til at prøve dem en af dagene :)

Anmeld

2. marts 2011

Stumpen

Marco2 skriver:

Her er IVF's opskrift. Tunfrikadeller: til ca 10 stk 1 ds tun (drænet) 1 spsk kartoffelmel (eller alm mel) 1 spsk havregryn ½ løg, fint revet 1 æg salt og peber røres grundigt sammen, steges 5-10 minutter ved god varme - NAMS - Jeg lægger dog frikadeller på et fad og laver dem i ovnen. Vi fik dem igår med kartofler i ovnen vendt i estragon og hvidløg, og så med tomatsalat til. Mmmmm

Er 20 min i ovnen nok ved 180 grader??

Anmeld

2. marts 2011

ivfmarie

Stumpen skriver:

Det vil jeg da tro, men jeg har aldrig prøvet dem i ovnen.

Jeg har faktsik ikke prøvet dem siden de var "fremme" i 2008

Men det kan da være at de skal afprøves igen i nærmeste fremtid - så vidt jeg husker var de sgu goe, og nemme

Anmeld

3. marts 2011

Stumpen

ivfmarie skriver:

Det vil jeg da tro, men jeg har aldrig prøvet dem i ovnen.

Jeg har faktsik ikke prøvet dem siden de var "fremme" i 2008

Men det kan da være at de skal afprøves igen i nærmeste fremtid - så vidt jeg husker var de sgu goe, og nemme

Og det har bare at være nemt...  Vi har en bog hvori jeg laver madplan og sad den anden dag og bladrede lidt i den og vi får bare det samme og det samme og det samme  Så kanon med ny inspiration

Men de her skal prøves, de lyder vildt lækre

Anmeld

3. marts 2011

Marco2

Stumpen skriver:

Ja det er sådan noget i den retning. Men tag evt. én ud og skær den over og se.

De er superlækre, fedtfattige og nemme/hurtige at lave And we like!

Til inspiration fik vi fiskelasagne igår. Det smagte superlækkert og var rigtig nemt at lave.

En smule mornaysovs 5% i bunden af et fad. Så et lag fuldkornspastaplader. Så lidt spinat (frost) og så lidt fisk og revet muskat og salt. så igen et lag pastaplader, spinat og fisk. Og så marnaysovs ovenpå og fortynde det med mælk så "fyldet" er dækket. Så lidt CornFlakes i en pose og hamre hamre hamre og så ovenpå lasagnen som gratinering. Og ind i oven i ca 25-30 minutter. Nemt hurtigt og fedtfattigt

AG

Anmeld

3. marts 2011

Stumpen

Marco2 skriver:

Til inspiration fik vi fiskelasagne igår. Det smagte superlækkert og var rigtig nemt at lave.

En smule mornaysovs 5% i bunden af et fad. Så et lag fuldkornspastaplader. Så lidt spinat (frost) og så lidt fisk og revet muskat og salt. så igen et lag pastaplader, spinat og fisk. Og så marnaysovs ovenpå og fortynde det med mælk så "fyldet" er dækket. Så lidt CornFlakes i en pose og hamre hamre hamre og så ovenpå lasagnen som gratinering. Og ind i oven i ca 25-30 minutter. Nemt hurtigt og fedtfattigt

AG

Lyder ellers lækkert  Men er desværre blevet afskrækket fra selv at lave lasagne selv, da det mildest talt blev uspiseligt første gang jeg lavede det... 

Anmeld

3. marts 2011

Monica

Marco2 skriver:

AG

Det skal da prøves en af dagene... Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.