Cats in the cradle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. september 2009

Helle30

Ja - eller ihvertfald i barnevognen.
Jeg har lige været ude for at kigge til Louise - om hun var vågnet. Og det skal jeg så love for hun var, for i benenden (ovenpå insektnettet) lå vores ene søde, søde misser og spandt, så ingen ville have kunnet sove.
Ungen lå og storgrinede, mens hun nuldrede katten med tæerne gennem nettet.
Min første indskydelse var jo at smide katten ned, hvilket jeg også gjorde.
- Men hvad så næste gang, Louise skal ud og sove? Katten gør jo absolut ikke nogen noget, men jeg vil sguda ikke have den til at ligge i barnevognen.
Jeg har ikke overlærred på, for så koger Louise.

Nogen erfaringer?

- Helle - på vej afsted for at hente Sofie tidligt i dp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

Mary

Nååårh, det er da enormt kært! Måtte lige smile og grine lidt for mig selv ved tanken om Louises små tæer der kilder katten  Det lyder alt for bedårende!  Ved ikke hvad du skal gøre andet end være obs på det, det har vi været med vores egne katte. Vi plejede somregel at kunne høre det i babyalarmen hvis der vadede en kat rundt på dynen.

Anmeld

3. september 2009

Kaufie

Vi har kun haft problemet når William IKKE lå i barnevognen - så ligger kattene ovenpå hvadenten der er insektnet eller regnslag på. Så vi lægger en plade mellem styr og kaleche, så de skulle ligge skråt, hvis de kom derop.

Hvis W ligger deri (hvilket han så aldrig gør hjemme mere, da han vil sove inde når vi er hjemme) lægger kattene sig i nettet under vognen.

Jeg ville give katten et sprøjt vand med en forstøver - det er vores skræmme-ting - bare vi finder den løber de.

Anmeld

3. september 2009

Helle30

Tak tøser.

Og jo Mary - det så da aldeles bedårende ud, Det eneste jeg kan have imod det er jo også, hvis den meget direkte kontakt kan give allergi eller nowet - og så dét at jeg skal hen og børste kattehår væk. Igen: Vores katte er SÅ omgængelige. Sofie får rask væk lov til at trække dem i halen, bære dem i helt vanvittige stillinger og køre rundt med dem i dukkevognen. Kunne egentlig godt tænke mig, at de ville gøre lidt modstand, når hun opfører sig urimeligt overfor dem. Men det er jo ikke sikkert, de opfatter hendes håndtering af dem som urimelig.

Nu er jeg imidlertid kommet i tanker om en løsning, der vil gavne flere medlemmer af husstanden: Hvis jeg sørger for, at Nixon er ude, mens Louise sover, så vil katten vælge et andet sted at opholde sig, er jeg sikker på.
De sekundære gevinster ved det er, at den dovne hund så bliver tvunget ud og få lidt frisk luft. Han er 9 år gammel og meget tilbøjelig til at sove hele sit hundeliv væk i sin kurv. Jeg bruger ikke babyalarm mere, men hvis Nixon er ude, kommer han og siger til (små sidelæns trin og virren med hovedet) hvis Louise er vågen. + I den tid han er ude, fælder han ikke på gulvet...= mindre støvsugning.
Dén prøver jeg sgi..

- Helle, som har vundet 39 kr. i onsdagslotto

Anmeld

3. september 2009

Kaufie

Ren win-win-win

Hvor sødt at Nixon kommer og fortæller når Louise er vågen - goooo vovse

Jeg kender godt det med omgængelige katte, der finder sig i (lidt for) meget - William tror jo han kan gå til alle katte, som han kan til vores. Men det er altså ikke alle katte, der kan lide at blive holdt om "kinderne" og nysset på næsen - og ikke alle katte moren synes W skal gøre det ved

Anmeld

3. september 2009

Helle30

Jojo, da Sofie var baby, lå Nixon troeligt ved siden af barnevognen nede bag i haven, og det var helt sikkert, at hvis Sofie nøs eller vendte sig (så jeg kunne høre det i babyalarmen) så stod hunden der sekundet efter og virrede med hovedet og steppede med poterne.
Jeg synes heller ikke, ungerne skal møsse så meget med hverken kattene eller hunden, men på den anden side, så bor vi sgu på landet, og der er fyldt med alt muligt, man kan blive nervøs for.
Min mand er opvokset på nøjagtig samme måde, og jeg har tilbragt mange ferier hos mormor og morfar i grisestald, hestestald - på høloftet sammen med kattene, - i hønsegården og i andegården. Jeg har kysset og krammet alle dyrene, og jeg har ikke den mindste snert af allergi (eller frygt) for dyr i dag - ja, udover de dér hvepse.

- Men så er det næste jo, at katten vækker Louise. Det synes jeg ikke, den skal. - For jeg har jo noget, jeg gerne skulle nå, mens hun sover.

- Helle - med luksusproblemer - I know...

Anmeld

3. september 2009

Rasmine

yiaks, hvad nu hvis de har lopper?

Mette - som hader dyr for tiden

Anmeld

3. september 2009

Helle30

De har sguda ikke lopper. De bliver passet og plejet med vaccinationer og eftersyn og tilsyn og mersyn og hvad vil du ha?

- Helle -. hader kun kattene kl. 3.30 om natten  (aaaaltrid oppe for at tisse) og hvis jeg lige tusker mig til e´n stillestund på terassen og de kommer og "smyger" sig. Jeg går heeelt grassat-

- Helle

Anmeld

3. september 2009

Rasmine

Helle30 skriver:

De har sguda ikke lopper. De bliver passet og plejet med vaccinationer og eftersyn og tilsyn og mersyn og hvad vil du ha?

- Helle -. hader kun kattene kl. 3.30 om natten  (aaaaltrid oppe for at tisse) og hvis jeg lige tusker mig til e´n stillestund på terassen og de kommer og "smyger" sig. Jeg går heeelt grassat-

- Helle

Swwy... Troede ikke sårn nogen landmænner/kurner havde indekæledyr.

Anmeld

3. september 2009

Muffinmus

sjovt..men ene kat er også begyndt på det fis når Victoria sover ude...2 gange har jeg snuppe ham i fodenden...det har han ADLRIG gjort med William.Så finder det ret underligt at han er begyndt på det med hende...vaffer ham også ned, men har virker lidt ligeglad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.