Lige en opdatering. Mest fordi du, Kristine, skrev at du nysgerrigt følger med...
Jeg har været megatræt de sidste par dage. Godt nok var det uafbrudt søvn, men at sove fra 23.30 til 5, det er altså ikke nok at klare en dag på. Ikke i længden i hvert fald.
Så i går ringede min egen shp for at høre, hvordan det gik. Jeg havde lagt en besked hos hende i torsdags om, at jeg gerne ville snakke med hende.
Vi snakkede lidt frem og tilbage og kom frem til at lillebror sagtens kan klare sig til næste morgen uden mad, når han spiser det han gør til aftensmad (han får kartofler med kød eller fisk og grøntsager og evt. ost og spiser 1,5 dl minimum,. Hun sagde at det var vigtigt med kød, da det ligger længere i maven) og bliver ammet ved begge bryster, inden han skal sove. Hun sagde at børn ofte vågner før for at ville spise, hvis de bliver vækket(!) om natten, fordi det sætter gang i deres tarmsystem...
Jeg havde godt nok mine tvivl, men spurgte min mand om han var med på at prøve. Så det gjorde vi. Jeg gik i seng kl 10, vågnede kl 4 og havde svært ved at sove, men må være faldet i søvn igen, for min mand vækkede mig lidt i 6, fordi jeg skulle tage ørepropperne ud, så han kunne gå i bad uden at skulle lytte efter børnene. Lillebror sov.
Han vågnede glad 6.15 og fik noget at spise igen. Han havde været vågen klokken 4.30, men var faldet til ro igen efter 20 minutter, så det var jo en succes.
Men det var måske alligevel meget godt at vi tog det i etaper. For min skyld. Jeg troede ikke helt på det. Men hvor kan man da blive overrasket.
Endnu en gevinst ved det er at han er begyndt at sove mindst 1,5 timer af gangen om dagen, i stedet for de 45 min. han havde fået for vane..
Nu skal jeg så bare lære at sove lidt længere, så jeg ikke er så megatræt :laugh:
Anmeld