Helene - om vitaminer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2009

Det er stadig mig-vb

Der ér også langtidseffekterne + at folk æder dem i blinde! Nogle tager hvidløgskapsler, fiskeolie, multivitamin, kalk, d-vitamin, tranebærkapsler, elstra B og A og drikker måske et krus vandopløseligt C vitamin osv...uden overhoved at have behov for det. De følger bare en trend, eller en reklame eller har hørt nogen sigde det er sundt osv....og når man gør sådan, så vender skuden, og det der skulle være så godt, kan ende rigtig rigtig skidt!!! Man skal ALTID rådføre sig med sin læge!! Man skal IKKE spørge hverken i Matas eller på Apoteket, som jo skal SÆLGE produkterne (og mægtig gerne vil ha' penge i kassen). Man går til lægen, får evt taget blodprøver og laver almen tilstandsrapport, og SÅ finder lægen de vitaminer som denne mener kan afhjælpe/gavne/forebygge. Og så går man til kontrol hver 3 eller 6 måned, og stopper når sagen er i vinkel. Lidt som man heller ikke skal gå til en optiker hvis man skal have briller. Man går op til en øjenlæge der udfører div tests for mest pålidligt resultat. En optiker skal jo tjene penge. Vitaminer bør ses som kure, altså noget man starter på, og stopper med igen. Småbørn der måske spiser som vinden blæser, kan godt have gavn af en børnevitamin i vinter halvåret. Men det bør slutte inden sommeren kommer - de må ikke få det år ud og år ind. Det bevirker også at man ødelægger nogle mekanismer i kroppen der selv søger efter vitaminerne og bruger dem....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

Sofies mor-vb

Kan se det er en tråd der har ligget længe, men faldt lige over den. Uhhh varm kartoffel her. Vil bare sige at OS matasser ikke bare vil sælge for en hver pris, jeg anser mig selv for at være et ærligt menneske som gerne vil rådgive mine kunder bedst muligt. Fint nok at rådføre sig med sin læge, hvis denne ellers ved en sk.. om vitaminer og helsekost, hvad de som oftest ikke gør. Rigtigt at man ikke skal tåge rundt i helsekost og prøve hist og pist. Rådføe dig dog med en naturlæge eller biopat. Jeg spiser så multivitamin hver dag hele året og det har jeg så gjort i 20 år ;) Endda omnimin som div. åndede aviser har haft i trykken flere gange.

Anmeld

17. oktober 2009

Det er stadig mig-vb

En læge der ikke ved noget om vitaminer burde skamme sig!! :) Det med at man kan tage det ene og det andet i 20 år, er det samme som at være ryger og sige at man har røget 20 smøger i 40 år og ikke fejler noget.... :dry: Nu handler debatten nok også mere om ekstra tilskud, blanding af vitaminer og kosttilskud, end den egentlige fare ved at tage en enkelt vitaminpille dagligt. - det er overdrivelsen vi forsøger at få sat ord på og få sat i perspektiv.

Anmeld

17. oktober 2009

Sofies mor-vb

Det er jo osse mit daglige arbejde ;) men ved godt at mange 'behandler ' sig selv og det er dem der laver problemer. Men mange læger ved ikke meget om denne verden, tro mig :) Problemet er jo osse pressen som sædvanlig løber med en halv vind, og mange gokker efter :silly: Har du i øvrigt fået tumblet dine bukser til ukendelighed ?

Anmeld

18. oktober 2009

Det er stadig mig-vb

Ja bukserne fungerer fint efter hed tur i tørretumbleren, dog med bælte i brug... :) Synes vi lærte ENOOORMT MEGET om vitaminer den gang jeg uddannede mig til læge, drømte næsten om det om natten, og kan næsten ikke forestille mig hvordan man kan glemme det igen :) . Hele anatomien handler jo om vitaminer ét eller andet sted. - (og jeg har endda ikke beskæftiget mig med det i efterfølgende 15 år som retsmediciner)... :S

Anmeld

18. oktober 2009

Sofies mor-vb

Så forstår jeg bedre vores forskellige verdener :) Læste du til læge i USA eller her hjemme? Nu var det jo lige så meget helsekost som vitaminer. Og der er det jo svært at rådføre sig med sin læge, når det ligesom er 2 forskellige verdener, for de fleste læger. Ved dog nogle stykker som bevæger sig begge steder med stor succes :)

Anmeld

18. oktober 2009

Fuzzbox-vb

Sikke noget hø! Man får jo hele tiden af vide, at det er bedst, hvis man tager sådan en vitaminpille, og nu viser dte sig, at det kan være decideret sundhedsskadeligt :blink: Men det undre nu alligvel ikke mig, der er ikke noget vi kan gøre idag, uden at vi skal dø en tidlig og frygtelig død ;)

Anmeld

19. oktober 2009

Det er stadig mig-vb

Sofies mor skrev:
Så forstår jeg bedre vores forskellige verdener :) Læste du til læge i USA eller her hjemme? Nu var det jo lige så meget helsekost som vitaminer. Og der er det jo svært at rådføre sig med sin læge, når det ligesom er 2 forskellige verdener, for de fleste læger. Ved dog nogle stykker som bevæger sig begge steder med stor succes :)
Jeg har studeret både hér og dér. I USA er det på en måde hårdere, men bedre. Og mht retsmedicin, tja så er der jo langt flere opgaver i USA forhold til her, så i USA får man hurtigt 'frie hænder' hvor man i Danmark bliver holdt i snor til man er færdig...næsten. Der er også kun nogle og fyrre retsmedicinere i Danmark, i USA er det en mere almindelig uddannelse som rigtig mange tager. Men jeg arbejder ikke mere, jeg er indtil videre gået på selvsponsoreret førtidspension :laugh: og er nu på 10'ende måned som hjemmegående. HVIS jeg vil gå på arbejde igen, så satser jeg nok på Sverige....der har jeg arbejdet før.

Anmeld

19. oktober 2009

Sofies mor-vb

Ja det er vel flere 'kunder' i USA, der er jo osse liiiiige et par stykker flere indbyggere end i lille Danmark :laugh: Du er sgu en sej kvinde ;) Har osse selv haft lidt med det at gøre i mit gamle arbejde (social og sundheds assistent) men der var man ligesom med i forløbet. Synes det ville være TOTALT grænseoverskridende at skulle omgås døde mennesker jeg ikke kender :side: Det lyder helt tosset, men forstår du hvad jeg mener ? Du har så ikke fundet flere huse ude på bøhtossen :laugh: Eller fundet på andre sjove tidsfordriv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.