Helt enig i at mulitivitaminer og den slags er dumt, farligt og spild af penge...
Hvis man skal have vitaminer, så få dem gennem kosten!
Vitaminer i pilleform er til syge mnnesker der pga diagnoser ikke kan spise nok mad til at få behovene dækket, eller folk med specielle sygdomme der kræver et ekstra tilskud enten fordi behandlingen gør at de mister bestemte depoter, eller får færre bivirkniger af behandlingen med ekstra tilskud af bestemnte vitaminer.
Jeg spiser fiskeolie pga min gigt i knæene! Men mange æder bare fiskeolie fordi de har hørt at det er sundt - og det er helt forkert!
Når mit hår fælder meget, så tager jeg zink tilskud i en periode osv osv...
Sagt kort, så skal man fejle noget, før end man skal kaste sig ud i tilskud, eller spise meget usundt og ustabilt for at tage en vitaminpille....
Mange mennesker burde se vitaminer og vitamintilskud som medicin, og rådføre sig med sin læge, inde de selv går på rov på hylderne. Der er jo også mange vitaminer der ophæver hianden, eller hvor det ene vitamin nedbryder det andet osv osv....og jo, nogle vitaminer forkorter livet med adskillige år hvis man tager dem dagligt.
Anmeld