Hvem har bukserne på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2009

Webredaktøren-vb

Er jeg virkelig den eneste, der kører med fuldstændig og aldeles fælles-økonomi? Vores løn og børnepenge går ind på en fælleskonto, alle regninger betales derfra og det overskydende køber jeg børnetøj og rejser for ;) Vi madbudget ligger nogenlunde stabilt hver måned, og lige nu har vi valgt ikke at have bil, da vi begge arbejder ti minutter væk fra bopæl. Men fællesøkonomi? Fungerer det ikke for jer? Jeg ville synes det var så mærkeligt at stå i Tivoli og skulle diskutere, hvilken konti turpassene skulle trækkes fra... :silly:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2009

LouiZe-vb

Webredaktøren skrev:
Er jeg virkelig den eneste, der kører med fuldstændig og aldeles fælles-økonomi?
Nope :) Vi fik fælles økonomi den dag jeg kom hjem med første barn. Det udsprang sig af at jeg havde haft 600 kr. liggende på køkkenbordet, som var MINE. Men da jeg kom hjem med baby var de væk. Manden siger så at han havde handlet og diverse for dem. Så kiggede vi på hinanden og besluttede at sløjfe den ene lønkonto, så vi kun havde én fælles lønkonto og én fælles budgetkonto. Det har fungeret i 6 år nu :) Mht. til hvem der har bukserne på, så er vi fælles om det. Jeg styrer budgetet og tjekker priser på forsikring osv. Manden styrer suverænt hvilket lån vi skal omlægge til. Han har lidt mere is i maven end jeg, så jeg ville nok tage en F5 hvis jeg skulle styre det :huh: Vi har madbudget og hvad de resterende penge skal bruges på er vi enige om. Dog ikke i småtingsafdelingen dvs. 0-500 kr. ca.

Anmeld

28. august 2009

Bellis-vb

Her har vi også 100% fællesøkonomi :) En fælles lønkonto og en fælles budgetkonto. Så har vi begge dankort til lønkontoen, det er dog mest mig der bruger mit :P Men jeg står også for alle indkøb, som regel. Manden bruger sjældent penge. Vi har haft fællesøkonomi siden vi flyttede sammen, så det må være i ca.12år nu.

Anmeld

28. august 2009

Det er stadig mig-vb

Vi har ikke fælles økonomi. Vi har hver vores. Jeg betaler alt det der står i mit navn, og han betaler det der står i hans. Jeg aner ikke hvad han har af regninger, ligesom han ikke aner hvad jeg har....og det fungerer perfekt :laugh: Skal vi i tivoli, biografen eller hvad det nu kan være, jamen så betaler den der tilfældigvis lige står foran der hvor man betaler, det er aldrig noget vi har diskuteret. Det samme på restauraner osv. Nogen gange betaler jeg regningen, andre gange gør han....det er heller ikke noget vi spekulerer i. Det samme gælder for møbler, hårde hvidvarer ect. Når vi rejser, så splejser vi somregl om billetterne, men i sommers da han rejste alene med alle ungerne til Nice, så havde han selv købt billetterne og ville ikke have nogen penge...ligesom jeg også godt vil give rejsen. Han har også lige købt bil, det står også for egen regning, ligesom han heller ikke spurgte 'om lov' først.... :laugh: Og hvad udgifterne er, aner jeg heller ikke noget om - og det interessere mig heller ikke. Den model synes jeg bedst om, men det er nok fordi jeg aldrig har prøvet andet :)

Anmeld

28. august 2009

MetteNB-vb

Jeg går nogle gange i nederdel/kjole, men oftest i bukser ;0) Her har vi 100 % fælles økonomi. Det er primært mig, der har styr på økonomien, forstået således, at det er mig, der betaler regninger o.l. Det er også oftest mig, der bruger af dem ;0) - altså til alt det fornuftige - GGG - her tænker jeg på tøj til banditterne o.l. samt indkøb til husholdning. Hvis min mand tog sig af indkøbene, ville kontoen hurtigt blive drænet ;0) Han er til røde bøffer m.m. og får altid et eller andet ekstra ekstra i kurven ;0)

Anmeld

28. august 2009

Ida-s-vb

Også 100 % fælles økonomi her. Vi har hver vores konto, men reelt flytter vi bare pengene rundt, hvis der mangler på en af dem. Det er manden der står for den del af det, betaler regningerne via netbank og sørger for at der ikke er minus på min konto :) Han kunne sagtens bruge løs i lang tid uden at jeg opdagede det. Det har jeg nu fuld tillid til, at han ikke gør, og det når nok ikke at gå helt galt, for ind imellem sætter vi os lige sammen for at få overblik over den økonomiske situation. Vi køber hver især hvad der passer os. Og da vi begge har et relativt beskedent forbrug er der ingen problemer i det, heller ikke hvis en af os så en sjælden gang vælger at flotte sig. De største køb taler vi som regel sammen om. Jeg ville nok ikke købe noget over ca 5000 kr uden at vi havde talt om det på forhånd. (Det gør jeg nu sjældent, men har da impulskøbt både cykel og sofabord).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.