Her er det mig, der står for det.
Manden interessere sig ikke en disse for det. Jeg prøver jævnligt, at få ham til det. Både så han kan det og så han kan følge med. Men indtil vidre uden held.
Altså, her kunne vi da godt kører i overforbrug, uden han vidste det. Men det sker ikke. Nogen gange, når jeg fortæller om, hvordan jeg flytter rundt på det hele, og den slags - så bliver han bekymret - men det er jo kun fordi, han ikke ved, hvordan det hele kører.
Kunne ALDRIG finde på, at bruge penge, som jeg ikke har. Vi har så fællesøkonomi, så jeg har jo også ansvaret for hans penge, og ansvaret for hus, bil, mand og familie - og at vi nu har råd, til det ene og andet. Så nej, den slags overforbrug er mig uforstålig.
Ligesom jeg ikke forstår de banker, der lader dem gøre det. Altså, det ville min bankrådgiver da ikke, bare sådan lade ligge.
Så for min skyld, må han hjertens gerne deltage lidt, indtil vidre tror jeg dog ikke det sker. Men jeg prøver, at få ham til det.
Altså, hvis der skal store omrokeringer til, som omlægning af lån og den slags - så snakker vi selvfølgelig om det. Men i sidste ende, er det mig der ordner det og også tager stilling til, hvilket lån der tages. Heldigvis har vi ret ens syn på sagen, så det er også hans valg - men det er mig der har kontakten til banken.
Anmeld