Hej Kirsten- Kirle og alle i andre.
Jeg startede jo denne gruppe, men har været vildt dårlig til at opdatere.
Jeg nåede at ryge på sygehuset 2 gange over 2 uger med 2 overnatninger hver gang, det hjalp mig på en måde lidt videre, men surt at vide at ens meget stærke og voldsomme smerte perioder måske er blevet forstærket pysisk er ikke rart, og ej rart at smertestillende ej hjalp, det føltes faktisk ligeså slemt som veer, man følte man ikke kunne være i sin egen krop :(
Men jeg fik snakket med nogle forskellige fagfolk bla. har jeg gået hos en psykolog og så gik det godt fremad men stadig med kvalme og opkastninger ind imellem, dog værst om morgen, så i en periode var jeg oppe og spise mad om natten for at forebygge opkastninger og kvalme, ikke altid hjalp det.
Nu døjer jeg lidt med hofte/bækkensmerter, men går hos en fys og det er heldigvis ikke så tit det driller. Jeg går sygemeldt stadig og håber at gøre det helt ind til barslen indtræder sidst i januar. Nogle gange har jeg plukveer der gør meget ondt, men heldigvis kun engang imellem. Jeg går til vækst skanning pga. jeg har forhøjet stofskifte men baby tager fint på, den var dog lille, formentligt pga. mit lange sygeforløb, men nu er den vokset sig stor og ligger pænt på vægtkurven. Vi må se om det bliver en stor baby som mine 2 andre, de vejede 4,2 og 4 kg...
Pga. arvvæv skulle jeg have kejsersnit, men det har de ændret metoder for på sygehuset, og vil gerne føde normalt men med rygmarvs blokade, for sidste fødsel var uden smertestillende og ganske forfærdeligt. Og heldigvis er lægernes synspunkt med kejsersnit nu at det foregår ved rygmarvs blokade, så det er betryggende at vide, for vil ikke i fuld narkose, hvis det skulle ende i kejsersnit. Jeg fik tilbudt en samtale hos en special jordemor vedr. fødselens forløb og det var rart og betryggende at få snakket behov og ønsker igennem, så nu er jeg faktisk klar til babys ankomst, men mangler stadig at hive det gamle babytøj og udstyr frem og vaske det. Er nu 30+6 henne og tæller spændt tiden ned, for jo det har været en ganske lang graviditet og ikke den nemmeste, men ser meget lysere på det nu, og glæder mig over den lille der vokser inde i maven :)
Hvordan går det med alle jer andres graviditeter? Er alle klar til julen eller er i drænet for energi så i føler i ikke overkommer visse ting?
Rigtig god jul og godt nytår til jer alle herinde!
Julehilsner fra
Lisbeth
Anmeld