Andre der skal føde i februar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.740 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. september 2011

mor til 2, snart 3-vb

Hej. Jeg søger andre at snakke med, der ligesom jeg skal føde til februar. Jeg har været hårdt ramt af kvalme, opkastninger og smerter. det går bedre med det nu, men er ikke sluppet helt endnu selvom jeg er 17+1 henne. Pyskisk er denne graviditet rigtigt hård og jeg er bange for at blive ramt af en fødsels depression, håber lægen på mandag kan hjælpe mig mod lysere tanker. Fysisk er jeg ej heller ikke mig selv, som før jeg blev gravid og savner energien til at rende rundt og lave noget hele dagen, så dagene ikke føles så lange mens jeg er sygemeldt, og iøvrigt går arbejdsløs. Jeg er langt fra lykkelig gravid, håber sådan det kommer, men kan ikke rigtigt tænke positivt, vil så gerne kunne nyde dagene uden at tænke graviditet hele tiden, og kunne nyde tiden sammen med min mand, 2 børn og øvrig familie, som er meget begrænset vi ser pt, fordi jeg ikke har overskud til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

als-vb

Er selv sat til at føde i april så ikke helt februar. Men jeg kender da til dine symptomer. Jeg er selv rigtig hårdt ramt med opkastning og kvalme. Og ja lige nu er du sgu svært at se det positive når man konstant kaster mad op, er utilpas og generelt føler sig mere syg end gravid, men man er jo ikke syg man er jo gravid så mange i omgangskredsen har lidt den der. Ja ja så er det vil heller ikke værre. Og vil faktisk sige at hvis jeg ikke var gravid og havde det sådan mindede det nok mere om en gang influenza/forkølelse end en graviditet. Dog skal det siges at jeg er meget lykkelig for at være gravid, har været så svært at blive gravid her anden gang og har været igennem operation for at det kunne lykkes og det er nok også derfor det er dobbelt hårdt at have det så dårligt da jeg ikke føler jeg kan tillade mig at være pivet når nu jeg har kæmpet sådan for det. Dog lyder dit bare meget værre og hvis du allerede nu er bange for en fødselsdepression så ville jeg asap fåfat i læge eller jordmoder til en snak om hvad der skal gøres, for det er jo hverken godt for dig, barnet eller resten af familien hvis du er så ked. Håber du snart kan få noget hjælp.

Anmeld

16. september 2011

Nello7-vb

Hej. Jeg skal også føde til februaer - det er mit andet barn. Jeg har ligesom dig haft en frygtelig graviditet denne gang og har haft svært ved at finde glæden ved det, og har flere gange tænkt om det nu er det rigtige valg vi har truffet. Jeg har ikke talt med nogen om det, da det jo er frygteligt at sige når alle kalder det 'lykkelige omstændigheder'. Jeg synes heldigvis at min kvalme er ved at aftage - efter den stort set har ødelagt hele sommeren - da jeg ikke har været der for hverken min datter eller mand på samme måde som jeg plejer. Men jeg håber da at det bliver bedre nu hvor kvalmen er ved at aftage og jeg måske kan begynde at glæde mig og se det positive i situationen. Men jeg er også helt vildt plaget af træthed og orker ingen ting, og det er så svært at forklare familien, så jeg prøver at hænge i - men det er hårdt. Har du stadig meget kvalme? Jeg købte sådan nogle sea-band som trykker på håndledene som hjalp mig. Så blev jeg rigtig glad for tyggegummi, läkerol. minttabeletter og mundskyld. Det var smagen i munden der gav mig kvalme så var nødt til at fortrænge den med noget - og det hjalp da lidt. Jeg synes det lyder som en god ide at tale med jordmoderen om det. Samme tanke har strejfet mig, da det kan være at man har nogle issues man kan få bearbejdet inden fødslen. Hvad tror du selv er årsagen til det og har du snakket med din mand om det?

Anmeld

16. september 2011

als-vb

uh jeg har også prøvet de der seabannd, fik sku led betændelse i hånd og arm af det....så de er røget af igen, men rart der da er nogen der har glæde af dem.

Anmeld

16. september 2011

mor til 2, snart 3-vb

Hej Als. Tak for dit svar :) Vi lyder til at have rimelig ens graviditeter. Jeg selv og min mand prøvede i 3 år og blive gravide, og havde undervejs utallige voldsomme mens blødninger og smerter forsaget af en muskelknude som til sidst blev fjernet og uheldigvis var jeg lige forinden blevet gravid, men aborterede. Vi nåede at blive insemineret et par gange før vi måtte stoppe pga. økonomien, og bang så lykkedes det lige efter, netop som jeg havde opgivet alt håb om nogensinde at blive gravid igen. Jeg har dog fortrudt mange gange mens jeg var dårligst og var parat til abort mange gange, det skal siges at jeg også havde voldsom kvalme og opkastninger med de 2 første graviditeter, men der har jeg klaret mig bedre igennem. Jeg skal ned og snakke med lægen på mandag og må se hvad han siger.

Anmeld

16. september 2011

mor til 2, snart 3-vb

Hej nello7. Tak for dit svar :) Lyder godt du er ved at få det bedre, det er rigtigt træels når energien ikke er der til de andre børn og almindelige gøremål. Min mand knoklede med alle huslige ting og børnene hele sommeren igennem og det har taget hårdt på ham, men det skal også siges han har haft meget svært ved at se mig ligge og have det så dårligt. Vi har snakket meget om jeg er ked af det, og haft mange tude ture, og han selv har forslået jeg skal snakke med lægen. Men ja det var en skodsommer, alt det man gerne ville kunne man ikke. Jeg prøvede de seaband men de hjalp ikke, i den væreste periode med kvalme levede jeg stort set kun af havrefras med kakomælk. Da satte jeg ur på og spiste hver halve time, det var hårdt men det hjalp, men det blev til mange små måltider i løbet af en dag. Jeg blev hårdt ramt af smerter da det væreste kvalme var overstået, voldsomme smerter i mave, ryg og længd, efter et par lægebesøg, gav en læge mig mavesyre tabletter da han mente det ikke var normale graviditets smerter, jeg lå ogf skreg og stønnede, smertestillende tog kun toppen af smerterne, og jeg led meget af halsbrand, og jeg priser den læge lykkelig, for pillerne hjalp og jeg slap for smerterne for en stund, jeg tager stadig pillerne og døjer ikke mere med halsbrand, men har stadig smerter samme steder men ikke så voldsomt, men alligevel stærke smerter, mest om morgen og ved ikke hvorfor jeg skal være så plaget, men det siges jo flere graviditeter man har bag sig, jo flere smerter. dette skal jeg også have spurgt lægen om, da det syntes mærkeligt det fortsætter. Kort efter jeg startede mavesyretabletterne fik jeg dog voldsomme smerter igen og en vagtlæge mente det var smerter pga blærebetændelse selvom urin var negativ, men fik pencelin og det hjalp så også for en stund. Men ja jeg har været rigeligt igennem og man føler man har været gravid meget længere tid end de 18 uger, og der er enorm lang tid til februar.

Anmeld

27. september 2011

Mundus-vb

Jeg skal også føde i februar og jeg glæder mig. Kvalme og opkastninger har desværre sat dagsordenen indtil ca. 17. uge - alligevel glæder jeg mig :cheer:

Anmeld

27. oktober 2011

m.rungstrom-vb

Hejsa Jeg har også termin i februar, 10. februar for at være præcis :) Det er mit barn nr.2 og kan godt mærke at denne graviditet er fysisk mere trættende end den sidste, også selv om jeg var sygemeldt det meste af sidste graviditet. Men lige nu er det nødvendigt for mig at sove mellem 12-14 timer dagligt for overhovedet at kunne hænge sammen, og det er sørme ikke nemt at få tid til med en 1 årig og en bacheloreksamen hængende over hovedet, men jeg kæmper :) Håber det går bedre med humøret :) Mette 25+0

Anmeld

27. oktober 2011

Kirle-vb

Regner med at føde i februar men er sat til d.1.marts ;) Min første kom 9 dage før termin sidst så ingen forventer heller ikke lægerne at jeg går ind i marts - nu må vi se. Kvalme og opkastninger er megaslemt! Det er så ødelæggende for enhver. Seaband hjalp mig i min første graviditet. Denne har jeg været mere hårdfør så selvom jeg havde kvalme så oplevede jeg det ikke invaliderende som med den første. Det er noget tid siden du skrev så jeg håber bestemt at du har det bedre nu :) Kh Kirsten

Anmeld

23. november 2011

ulffen-vb

GRAVID!!!!!!   Sådan var min første reaktion.. Blev gravid på p-pille og opdagede det først i 10.uge, da min mor spurgte om jeg ikke burde tage en test. Selvom det ikke var planlagt, er det stadig fantastisk og eftersom jeg har været sammen med min kæreste i snart 7 år er det helt perfekt.

Vi er sat til d.29 feb (skuddag) med en lille dreng, men tror nu jeg går over tid og rammer marts!

Har ikke oplevet at have det dårligt under graviditeten, ved ikke om det har noget at gøre med at jeg opdagede det så sent eller om det er tilfældigt. Har egentlig ikke haft problemer overhovedet MEN smerter i lænden og især ved halebenet har været et helvede den sidste måned.

Er der andre der har smerter ved halebenet og er der noget der lindre for jer?

- Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.