Sover din baby i egen seng eller hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2010

Spunk-vb

Spunken sov i en lille seng i vores soveværelse den første måned, og kom så i tremmeseng i sit eget værelse. Vi forstyrrede hende, og hun forstyrrede os, så det var bedst for alle. Jeg vågnede ved hver lille lyd hun lavede i søvne, og hun vågnede når vi gik i seng. Nogle få gange har hun sovet imellem os, og sommetider tager jeg en lur sammen med hende - det er rigtig hyggeligt. Sommetider spekulerer jeg på, om jeg fortryder når hun bliver lidt større - for hvis hun får lov at komme ind til os om et par år, så kan det hurtigt blive en dårlig vane, tror jeg. Lige nu er hun så lille, og det er rigtig rart at have hende tæt på, men hun sover godt i sin egen seng og jeg sover også bedre, så jeg tror på at det er det bedste, selvom jeg nogle gange har lyst til at ligge og putte med hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

celinepigen-vb

Hej Min datter er nu 8 mrd. De første 6 mrd. sov hun i vuggen i soveværelset sammen med os. Derefter røg hun ind i sin tremmeseng på sit eget værelse, En weekend synes farmand det kunne være hyggeligt, hvis hun sov sammen med os i vores seng. DET SKAL MAN ALDRIG GØRE!!!! Det har resulteret i at hun hyler og skriger, når jeg prøver at ligge hende ind i hendes egen seng om aftenen, men når jeg til sidst opgiver og tager hende med ind i vores seng, sover hun efter 1 minut. Men på mandag skal det være slut, så tager jeg kampen op, for man sover meget bedre med hende inde i sin egen seng.

Anmeld

10. februar 2010

MetteNB-vb

Da vi fik den første, turde jeg ikke sove med ham. Han havde tremmesengen i soveværelset. Når det var madtid, var jeg pivvågen og efterfølgende kom han i seng igen. Dog blev han ikke i tremmesengen. Han stod imellem os i liften ;0) Da han så var 8 måneder, vendte vi op og ned på livet og boede på et værelse ved min søster, mens vi total renoverede hus. Her lykkedes det bassen at stå på hovedet ud af tremmesengen, og vupti så sov han i vores seng - og mor vænnede sig til, at der faktisk ikke sker noget ved, at han lå i armene eller ved siden af...... - og der ligger han så endnu - og han er jo nu 4½ år. Da vi fik nr. 2, havde vi igen tremmeseng ved siden af sengen, men nu var jeg jo vant til at sove med et barn i armene - næsten - så der lå mindstemanden til han blev 4 måneder. Så sov han ved siden af mig i tremmesengen..... Dog sov han ikke særligt godt og var meget vågen. Så vi prøvede at flytte ham på eget værelse - stor succes. Der sover han endnu - og er jo nu 2 år. Han er faktisk så glad for sin egen seng, at han ikke engang gider putte ret længe ved os...... Så 2 børn med samme genmateriale, men fuldstændige forskellige vaner ;0)

Anmeld

10. februar 2010

Ajna-vb

Alle tre startede, da de var små, inde i soveværelset i vuggen/tremmesengen. Drengene kom på deres egne værelser, da de var omkring et år. Med pigen.... Tja, vi mangler et værelse, så guderne må vide, hvornår vi får vores soveværelse for os selv igen. :laugh: Jeg kan bedst lide at have dem lige ved siden af mig, når de er helt små, så jeg kan mærke dem og lytte til deres åndedræt :) Så sover jeg bedst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.