Min søn på 6år, har sovet for sig selv længe - men efter en fugl fløj ind i ruden, gentagende gange, hvilket lød som om, der var nogen der prøvede at bryde ind - så sover han dårligt og kommer, hver nat ind i vores seng.
Min mand sover ikke fantastisk (han lægger sig ved ham) da han ligger på tværs og sparker, snakker og går i søvne. Men vi mener, at lige nu har han brug for det, for den ekstra omsorg. Nogen gange lægger vi ham i fodenden eller på en madras - når han er for urolig.
Problemet hos jer er jo, at du altid har sovet ved hende, eller tæt på hende. Nu har dig og kæresten så bestemt, at det behov har I ikke mere, nu vil I have voksen soveværelse - men hvordan skal hun reagere på det?? Det er jo jeres valg ikke hendes. Og kan godt forstå hun bliver utryg, når I faktisk siger, at I ikke vil sove ved hende mere (som I ellers altid har gjort) og at I rykker i en anden del af huset.
Jeg forstår godt, at I vil sove selv, (selvom vi herhjemme altid siger velkommen til de børn der kommer, i løbet af natten :) ) men lige nu gør i det på jeres præmisser og ikke hendes. Og jeg kan selv huske, hvor utryg man bliver, når man ikke længere må sove hos forældrene.
Så start evt. med en madras på gulvet, ved siden af jeres seng, som hun må sove på - EFTER hun er faldet i søvn i hendes egen seng. Lad hende hører lidt musik/historie på cd, og ellers som Helene siger. Snak med hende om det.
Anmeld