Ammebørn klogere end deres flaskesøskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2009

Rita-vb

Er det ikke for længst fastslået at jo bedre uddannede mødre (og jo mere intelligente), jo højere ammefrekvens? Det er altså ikke amningen, der gør børnene kloge, men derimod deres gener :) Det er selvfølgelig tankevækkende hvis man kan bevise at der er stor forskel på intelligensen hos søskende, der er blevet ammet kontra dem, der har fået flaske. Men mon ikke det langt hed ad vejen kan forklares med den naturlige forskel der er på børn? Det er jo også bevist at det første barn som regel har en højere intelligenskvotient end sine søskende - sandsynligvis fordi forældre har bedre tid/muligheder for at stimulere deres første barn. Jeg giver i øvrigt ikke så meget for undersøgelser der viser en mindre forskel i intelligenskvotient - det er en kendt sag at man nemt kan lære at lægge 10-20 point overni sin intelligenskvotient ved at øve sig i at tage tests. Derfor skal der altså en temmelig markant forskel til før man kan bruge det til noget :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Amning er pænt sundhedsskadeligt hvis man ammer mere end 4 mdr!!! http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1174083.ece Så kan Mødrene til flaskebørnene så lige lune sig lidt på dén! :laugh: Hvis man ammer sit barn mere end 4 mdr, så der der langt større risiko for at barnet senere hen får kræft, hjerteproblemer mm. Og så blegner 'Einstein' teorien ligesom lidt.....

Anmeld

25. juni 2009

Bellis-vb

^ Ajj Helene, du linker ikke til en undersøgelse i EB vel ?! :laugh: For amning forebygger også visse former for kræft, forebygger fedme osv. osv. Så hvis man vælger flaske, kan dit barn få kræft senere hen - hvis du vælger amning kan dit barn få kræft senere hen. Og mener nu stadig, at der er mere fokus på skadelige kemikalier, nu end for 30år siden Desuden er der så parabener i flaskerne. Og bakterier i mælken, hvis den ikke lige er helt korrekt lavet/opbevaret. Der er bakterier på Brystet og barnet får kemikalier fra moderen. Helt ærligt, det er sgu da en Lose/lose situation - jeg vælger at se det som en Win/Win :P Og ang. det med amning og intelligens - tjaa, det ved jeg sgu ikke. Kun at man da bliver skør, af alt det Frem og Tilbage med amning vs. flaske. Synes godt nok, det tager lidt overhånd for tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.