Nogle med et barn med ADHD..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.768 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. september 2009

MorCamilla

jah som overskriften siger så "søger" jeg en eller flere med børn der har ADHD / Damp... Jeg spørger fordi jeg skal have testet Mikkel, min søn på 3 år.. Og synes det er lidt skræmmende...

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2009

Lone Jakobsen

hejsa
min mands søn (på 10 år) har ADHD.... men oveni det kæmper han med noget andet jeg ikke helt kan huske navnet på.
kan godt forstå du synes det er skræmmende. vi går nok og frygter lidt at min den mellemste søn også har det.

Anmeld

2. september 2009

4xGreve

Min Datter har det ikke/det kan endnu ikke vides da hun er så lille, men hun er under den gruppe der har en stor risiko for at få det og skal også tjekkes for det når hun bliver større...

Jeg er også allerede nervøs, men hvis det viser sig din dreng har det er det jo godt nok at finde ud af det så man kan hjælpe ham på den bedst mulige måde!

Hvad er det der gør i skal have det tjekket?

Vi skal forresten ind og have taget et ekg af Daniella´s hjerne for at vise om hun får en form for anfals ved ikke om de mest tænker elepsi (staves) eller om de evt. har andet i baghovedet, ved ikke om man kan tjekke børn for ADHD på den måde? men er meget spændt...

Anmeld

2. september 2009

MorCamilla

nutche skriver:

hejsa
min mands søn (på 10 år) har ADHD.... men oveni det kæmper han med noget andet jeg ikke helt kan huske navnet på.
kan godt forstå du synes det er skræmmende. vi går nok og frygter lidt at min den mellemste søn også har det.

Hvad for nogle "symtomer" har din mands søn, hvis jeg må spørge ? Det er helt okay hvis du ikk har lyst til at svare på det...

Det er bare sådan at jeg ved lidt om hvad det er for noget.. for jeg kan godt se at mikkel ikke er som andre børn, men jeg bliver bare sådan ved med at håbe at det bliver bedre med alleren - han er trods alt kun 3 år,,,

Anmeld

2. september 2009

MorCamilla

WiitrioeN skriver:

Min Datter har det ikke/det kan endnu ikke vides da hun er så lille, men hun er under den gruppe der har en stor risiko for at få det og skal også tjekkes for det når hun bliver større...

Jeg er også allerede nervøs, men hvis det viser sig din dreng har det er det jo godt nok at finde ud af det så man kan hjælpe ham på den bedst mulige måde!

Hvad er det der gør i skal have det tjekket?

Vi skal forresten ind og have taget et ekg af Daniella´s hjerne for at vise om hun får en form for anfals ved ikke om de mest tænker elepsi (staves) eller om de evt. har andet i baghovedet, ved ikke om man kan tjekke børn for ADHD på den måde? men er meget spændt...

Okay.. Jeg skal have Mikkel tjekket fordi han ikke er som de andre i børnehaven. jeg ved godt at der ikke er nogle børn der er ens. men han er 3 år (snart 4) og kan bare ikke koncentrere sig om noget i mere end et par minutter af gangen... han er ofte overgiret og helt oppe i skyerne, og han er så svær at få ned igen...

Så jeg er blevet rådet til at få ham tjekket (da han er i risiko gruppen, pga en fødsel 3 mdr før tid)

Mikkel havde også anfald der minede om asma eller eplisi.. han vendte det hvide ud af øjnene, hypervEntilerede og ind i mellem holdte han op med at trække vejret.. Vi var på sygehuset med ham nogle gange med babu babu, (da jeg var bange for at hans ene lunge var punkteret, da det lignede de samme anfald han fik på sygehuset nogle dage efter fødslen, hvor lungen var punkteret) men lægerne fandt ud af at det "bare" var (uhhh jeg kan ikke huske hvad de kaldte det på lægesprog) men en mild form for asma.. Heldigvis da..

Anmeld

2. september 2009

Lone Jakobsen

MorCamilla skriver:

Hvad for nogle "symtomer" har din mands søn, hvis jeg må spørge ? Det er helt okay hvis du ikk har lyst til at svare på det...

Det er bare sådan at jeg ved lidt om hvad det er for noget.. for jeg kan godt se at mikkel ikke er som andre børn, men jeg bliver bare sådan ved med at håbe at det bliver bedre med alleren - han er trods alt kun 3 år,,,

lad os se om jeg kan få det hele med:
- han har brug for meget faste rammer, han nyder en hverdag som han kender, og bryder sig ikke om overraskelser
- han tænker før han taler
- har svært ved at forstå konsekvens
- meget impulsiv
- har brug for sin søvn og mangel derpå kan ses med det samme i hans humør
- for meget sukker gør ham rastløs og pirrelig
- meget aktiv og meget dygtig motorisk
- meget dårlig til at tabe

ved ikke hvad jeg ellers kan komme på og der er nok en stor forskel på hvilke tegn der er om man er 3 eller 10 år.

Anmeld

2. september 2009

4xGreve

MorCamilla skriver:

Okay.. Jeg skal have Mikkel tjekket fordi han ikke er som de andre i børnehaven. jeg ved godt at der ikke er nogle børn der er ens. men han er 3 år (snart 4) og kan bare ikke koncentrere sig om noget i mere end et par minutter af gangen... han er ofte overgiret og helt oppe i skyerne, og han er så svær at få ned igen...

Så jeg er blevet rådet til at få ham tjekket (da han er i risiko gruppen, pga en fødsel 3 mdr før tid)

Mikkel havde også anfald der minede om asma eller eplisi.. han vendte det hvide ud af øjnene, hypervEntilerede og ind i mellem holdte han op med at trække vejret.. Vi var på sygehuset med ham nogle gange med babu babu, (da jeg var bange for at hans ene lunge var punkteret, da det lignede de samme anfald han fik på sygehuset nogle dage efter fødslen, hvor lungen var punkteret) men lægerne fandt ud af at det "bare" var (uhhh jeg kan ikke huske hvad de kaldte det på lægesprog) men en mild form for asma.. Heldigvis da..

Daniella er osgå født 3 måneder før td så kender godt hele turen man skal igennem, og det er ikke sjovt, at de så overi købet har en ekstremt stor risiko for at få ADHD er skrækkeligt, det du beskriver lyder lidt som daniella...

Glæder mig til at høre opdate på hvordan det går og hvad de finder ud af, men må desværre siges at det godt kunne lyde som om det er noget derhen ad...

Sender dig lige en knuser...

Anmeld

2. september 2009

Bastian

Min datter på 3 1/2 er under udredning for ADHD og autisme. Om en lille måneds tid regner jeg med, at vi får diagnosen... Min søn har autisme, så vi har været hele møllen igennem en gang før (ikke at man bliver hærdet af det), så vi kender proceduren. Det er selvfølgelig hårdt, og det er en stor sorg, men som forælder vokser man med opgaven.

Anmeld

2. september 2009

MorCamilla

nutche skriver:

lad os se om jeg kan få det hele med:
- han har brug for meget faste rammer, han nyder en hverdag som han kender, og bryder sig ikke om overraskelser
- han tænker før han taler
- har svært ved at forstå konsekvens
- meget impulsiv
- har brug for sin søvn og mangel derpå kan ses med det samme i hans humør
- for meget sukker gør ham rastløs og pirrelig
- meget aktiv og meget dygtig motorisk
- meget dårlig til at tabe

ved ikke hvad jeg ellers kan komme på og der er nok en stor forskel på hvilke tegn der er om man er 3 eller 10 år.

Tak for svar :-)

Mikkel har mange af de samme træk allerede nu faktisk...

Anmeld

2. september 2009

MorCamilla

WiitrioeN skriver:

Daniella er osgå født 3 måneder før td så kender godt hele turen man skal igennem, og det er ikke sjovt, at de så overi købet har en ekstremt stor risiko for at få ADHD er skrækkeligt, det du beskriver lyder lidt som daniella...

Glæder mig til at høre opdate på hvordan det går og hvad de finder ud af, men må desværre siges at det godt kunne lyde som om det er noget derhen ad...

Sender dig lige en knuser...

Takker :-)

Jeg havde også set det komme for noget tid siden, men der er vel ingen der vil "indrømme / indse" at ens barn ikke er som de andre Selv om at det ikke er nogen skam.. Synes bare at tanken om alle de undersøgelser han skal igennem osv incl. medicin hvis nu der er noget osv.. Det kan jeg ikke rigtig have.. Det miner bare ALT for meget om da han blev født... og alt det medicin han fik den gang..

Men nu må jeg se hvad de siger på sygehuset inden.. Det er bare altid rart at være forberedt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.