Hvordan kunne jeg overse det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2009

ano-vb

Det lyder godt nok mystisk, at han blev afvist pga høfeber... Det er bestemt ikke det de reklamerer med generelt og skriver på deres hjemmeside, og det er heller ikke det jeg fik at vide, da jeg skulle melde min søn ind... Men det er da godt I fik styr på brillerne :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2009

Titte-vb

KH Bibi skrev:
Åh ja, men lige netop den der, den ville du ikke kunne se komme. Og +6 er ikke ret meget, taget i betragtning af, at det ofte fortager sig, inden de bliver voksne. Få et par briller på ham og kontroller ham ofte. Det kan nemlig ændre sig inden for så lidt som 3 mdr, så det er med at holde styr på det. Desværre kan man ikke få tilskud til den slags med mindre man allerede er i Danmark. Så det er noget af en udskrift flere gange årligt. Det er så ikke helt rigitgt, mener man skal have +/- 6 i styrke før man kan få tilskud på kommunen, sådan er det i alt fald i Esbjerg kommune, så prøv at søge, se om de vil give noget....... Op med humøret - jeg forstår dig godt. Men det kan reddes :)

Anmeld

3. juni 2009

Ajna-vb

Jeg ringede til kommunen og fik at vide, at man kun får tilskud fra +7 og op. Man kan åbenbart slet ikke få tilskud, hvis man er nærsynet. Nu er min søn langsynet, men da heldigvis "kun" +5,5, så på sin vis er jeg glad for, at vi ikke kan få tilskud, for så havde drengen da næsten været stæreblind :dry:

Anmeld

4. juni 2009

ano-vb

pyha jeg kender udmærket den dårlige samvittighed - min søn er født døv og vi opdagede det først da han var lige knap et år gammel - og hvordan søren kunne vi overse det? han har siddet i et bagudvendt sæde på bagsædet af bilen og hyyyylet (fordi han i hans verden var helt alene) mens jeg trøstede mig med at han jo kunne høre mig synge not! dårlig samvittighed er noget kvinder føder sammen med barnet og man må bare lære at leve med det og helst "vokse fra det". Vi kan jo desværre ikke gøre fortiden om... og man kan så trøste sig med at den dårlige samvittighed er et udtryk for den store kærlighed man føler (hvilket ikke altid er tilfældet når vi taler dårlig samvittighed andre steder fx på jobbet :-) held og lykke med jer fremover!

Anmeld

5. juni 2009

ano-vb

Hej Langsynethed er en pudsig størrelse og kan være svær at opdage, da børn som oftest kan kompencere for det helt op i meget høje styrker. Nogle begynder at skele og så reagerer man jo, men hvis de ikke gør det, og i stedet klager over hovedpine, gnider sig i øjnene ell. andet, er det måske ikke det første man som forælder tænker på. Nogle børn som skolen har afskrevet som umodne, urolige og måske endda ordblinde, har nogen gange vist sig "bare" at skulle ha' briller og evt. synstræning. Det er rigtigt at styrken godt kan ændre sig til det værre og det er derfor også en god idé at finde en god øjenlæge og gå jævnligt til kontrol. Men på sigt kan det også sagtens gå den anden vej og blive meget bedre. Jeg har som optiker haft kunder der fortæller mig, at de som børn var >+6 og i dag ligger på +3 og nogle endda under det, så du skal ikke være bekymret. Det vigtigste er, at han nu får den hjælp han har brug for. Mht. nærsynethed passer det ikke at men INTET kan se, man kan bare rykke ting tættere på! Det faktisk sådan, at man lettere kan opdage det, da disse børn netop vil tage alting meget tæt på, bøger, tv, legetøj m.m. Og disse børn har ikke samme risiko for at synet bliver "dovent" og begynder at skele, som langsynede har. However, begge dele er træls (men godt for os optikere, da vi jo også skal tjene penge ;-) ) Undskyld den lange smøre og held og lykke med sønnens briller. Mvh S

Anmeld

6. juni 2009

Ajna-vb

Tak for svarene - rart at få feedback :) Han har nu fået sine briller, og han er lykkelig for dem! Og i løbet af disse 4 første dage, han har haft dem, er han allerede blevet meget mere afslappet, så jeg tænker, at han sikkert ikke havde behøvet at gå 0. klasse om, hvis vi havde opdaget det før! Vi er i al fald rigtig glade for, at det blev opdaget og at han nu trives :) :) :)

Anmeld

6. juni 2009

ano-vb

hvor jeg dog føler med dig. Har selv oplevet det samme mht. epilepsi. Mange mange anfald, men var førstegangs mor og hørte efter hvad lægen mente om de der "pylrede mødre". Men fik det da endelig tjekket efter 3 mdr på Kolding sygehus- han havde 40 anfald, på de 10 min lægerne testede min lille dreng.. Jeg har brugt 10 år på mit liv over at sparke mig selv bagi... Men han indhenter alt det tabte mens det hele har stået på. Op på hesten. Din dreng indhenter alt det han ikke har gjort/nået. Bare i hjælper og giver tid. Stort knus herfra

Anmeld

8. juni 2009

ano-vb

Nej, selvfølgeligt kan man godt "se", selvom man er nærsynet. Men er man meget nærsynet er det næsten som INTET at kunne se. Har selv -7½ og er enormt handicappet uden briller, -så megtet at jeg har dem på i bad! Hvis jeg skal kunne se noget klart, skal jeg have det helt op foran ansigtet, max 20-30 cm fra. Så det var bare det jeg mente med, at man INTET kan se ;) Og ja, det er langt nemmere at opdage nærsynethed hos børn end langsynethed. Jeg nåede dog en styrke på over -2 inden jeg fik briller, selvom jeg vel og mærket var en begavet (når jeg selv skal sige det) pige i 4. klasse. Jeg vidste jo ikke man kunne se bedre end det. Og lad det være en trøst: din søn har haft et dårligt syn, men har ikke vidst det kunne være bedre. Tænk i stedet på hvor fantastisk det bliver nu hvor han får sine briller :)

Anmeld

8. juni 2009

ano-vb

Hov, havde ikke lige læst debatten færdig... Dejligt at din søn er så jublende glad over brillerne. Nyd det og tænk fremad, det vil han gøre...især nu hvor han ser verden med nye øjne, - bogstaveligt talt :) held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.