To mænd kørte en lille pige ihjel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2009

ano-vb

(for lige at fedte med detaljerne - de havde ikke været i Parken, de havde siddet på et værtshus og set fodbold). Det er skrækkeligt når der sker sådan noget. Desværre færdes der blandt os idioter, folk der opfører sig stærkt uansvarligt, og det er mere end svært på forhånd at gætte hvem det er. Hvor gerne vi end ville, så er det svært at gøre noget ved - vi kan ikke forhindre den slags. Jeg forstår godt råbet på straf - men i praksis hjælper det ikke. Det forhindrer ikke tragedier, og det skaffer ikke de stakkels mennesker deres barn tilbage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2009

ano-vb

Det er ganske forfærdeligt, fik helt tåre i øjnene da jeg hørte om det. stakkels forældre. vill slet ikke vide hvad jeg skulle leve for hvis det var min datter der så meningsløst blev taget fra mig. Men bliver da også frygtelig rasende når jeg hører om folk der ikke har styr på deres autostole, det kan sku da ikke være så svært, ville da bebrejde mig selv resten af livet vd tanken om at en ordentlig alders svarene stol MÅSKE kunne ha reddet mit barns liv. Med hensyn til sprit billisterne håber jeg bestemt også de bliver straffet hård, og at vores lille samfund snart finder ud af, at vi skal slå hårde ned på sprit kørsel, for bøderne i dag er jo latterlige. Jeg syntes samfundet burde sende et budskab om at dette her finder vi os sku ikke i mere. Hvor mange dødsfald skal der til før de åbner øjnene?

Anmeld

20. maj 2009

ano-vb

MetteJ skrev:
WebDebattør jeANNE skrev:
uh, var barnet ikke i autostol? jeANNE
Jo, men den var ikke alderssvarende! Det er virkelig min kæphest. Brug altid autostol, en godkendt én, der svarer til barnets vægt! Men men sørgeligt er det da, for alle parter :(
Jeg er fuldstændig enig i, at de 2 mænd kørsel er helt og aldeles sindsygt og burde give meget højere straffe:angry: Jeg mener ikke det er uagtsomt manddrab når man begår en bevidst handling - OG det at de vælger at sidde sig i bilen og køre påvirket af både alkohol og stoffer, dét er en bevidst handling:ohmy: . Jeg ved godt, at de ikke bevidst kører ind i den anden bil, men odds for sådan noget vil ske i dén tilstand + fart er bare så store at det ikke længere kan være uagtsomt eller ubevidst :evil: Så kom dén vrede ud:blush: TIL GENGÆLD mener jeg også at forældrene burde have en straf for at køre med deres lille datter i en ikke-korrekt autostol:S Kan godt være moderen + barnet "bare" var på besøg fra Tyrkiet, men derfor skal reglerne da stadig overholdes - var de blevet stoppet i en almindelig razzia ville føreren have fået et klip i kørekortet:ohmy: Jeg er helt med på, at han HAR fået en stor (måske nok den største) straf han kunne få, i og med hans datter er død, men jeg synes alligevel ikke det er ok!! Blev virkelig harm, da der var et interview med en fætter til familien i TV2 nyhederne, hvor han stod og fortalte om hvor vred han var på de 2 mænd:blink: Helt ærligt, så ville jeg også have været vred på faderen som valgte IKKE at beskytte sin familie ordentlig!! Moderen røg jo også ud af bilen, men døde ikke af det - siger da lidt om hvor sårbare så små børn er, og hvor vigtigt det er vi passer godt på dem!! Kan godt være vi selv synes vi kører godt bil og "der sker ikke noget", MEN der er tilsyneladende mennesker derude som IKKE kan og bør køre bil!!!

Anmeld

20. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg kom til at tænke på sidste år, hvor vi var på ferie i Tyrkiet (ikke fordi det skal handle om Tyrkiet). Vi skulle på en bådtur, og dem der arrangerede turen kom og hentede os i en mini bus. Der var vel plads til 12 passagerer i bussen, men da bussen kørte fra det sidste opsamlings-hotel, var der vel 25 mennesker i bussen! To sad i bagagerummet! Jeg fatter ikke, hvorfor vi ikke stod ud af bussen og tog en taxa. Mig og min mand har snakket om det mange gange siden. – Hvordan kunne vi gå med til det? Vi var aldrig gået med til det, hvis det havde været i Danmark. WebDebattør jeANNE

Anmeld

20. maj 2009

ano-vb

nu må i højhellige sgu holde op... det kan sgu da aldrig nogen sinde være forældrenes ansvar. deres bil holdt stille og blev torpederet af den anden bil. barnet var oppe hos sin mor fordi det græd og skulle trøstes. come on.. det har i da også gjort selv...

Anmeld

20. maj 2009

ano-vb

Har tænkt meget på hvad der er sket. Kan næsten ikke holde tanken ud. Den slags må bare ikke ske, uanset alder.:( Jeg bliver så VRED på de tankeløse idioter der ødelægger andres liv. :angry: Men jeg emner også at alle deres venner og andre der har set dem stige påvirket ind i bilen er medansvarlige. Desværre er mange danskere uhyggeligt konfliktskye og ville aldrig gribe ind. Vil du gribe ind hvis din halvfulde onkel vil køre hjem fra familiefesten? Jeg kan slet ikke lade være, for ellers nager det min samvittighed. Forøvrigt så svarer det til at køre spritkørsel, når amn taler i mobil under kørsel.... og DET er der også alt for mange der gør. Behovsudsættelse er noget vi på et tidspunkt skal lære vores børn, men jeg ved selv hvordan det kribler i fingrene hvis der kommer en sms når jeg kører, men jeg lader være med at tjekke for det er bare idiotisk at sætte eget og anders liv på spil for en sms.

Anmeld

21. maj 2009

ano-vb

Hej. Jeg synes helt klart også det er de to mænds ansvar at de kører fuldstændigt hasarderet og torpodere en bil og oven i købet har dopet sig med alkohol og stoffer i en sådan grad at de ikke ved hvad der er op og ned. Det er dybt tragisk hvad deres handlinger medførte. Men jeg synes, som mange andre, også at man som forældre har ansvaret for at ens børn er sikret bedst muligt når man køre i bil med dem. Jeg kunne ALDRIG finde på at tage mit barn op af stolen for at trøste mens vi kørte eller mens vi holdt for rødt. Iflg. texttv holdt de for rødt. Jeg er nu ikke sikker på at moderen havde taget barnet op af stolen, men at barnet som andre skriver sad i en forkert stol og derfor blev slynget ud. Så vidgt jeg ved kan børn der sidder i en alderssvarede korrekt fastspændt autostol ikke slynges ud af bilen, ligesom voksne der har sikkerhedssele på ikke kan slynges ud. Det forhindre selvfølgelig ikke den skade der kan ske ved sammenstødet, hvis uheldet er ude. Når nu denne tråd er inde over emnet vil jeg også lige rase lidt over dem man ser og høre om der bare lige skal en lille kort tur og sidder med barnet på skødet. Det er uforsvarligt.

Anmeld

21. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Altså i den færdige redegørelse står der, at autostolen var alderssvarende, og var godkendt! Ved godt at det i starten var oppe at vende om hvor vidt stolen var i orden, men det var den. Babyer på 8 mdr er meget elastiske, og kan meget nemt ryge ud af en autostol selvom den er godkendt og barnet sidder korrekt. Jeg har set det et utal af gange, specielt i de biler hvor der ikke er ekstra airbags!!! Og mange småbørn har let ved at falde sammen pga den bløde rygsøjle, og kan IKKE sidde HELT korrekt gennem hele turen. Jeg har også set mange eks på babyer/småbørn der er blevet kvalt i selen under selve ulykken, eller set arme og ben der er blevet revet helt ud af led under ulykken. Ulykker sker jo med så voldsom en kraft, at man slet ikke kan begribe det. Det er heller ikke ualmindeligt at en sele går op under ulykken så føren eller andre bliver slynget ud gennem for eller bagrude. Jeg har ALDRIG taget nogle af mine børn ud af autostolen for at trøste dem. Men vi har trukket ind til siden, taget barnet ud og trøstet det indtil vi kunne fortsætte turen! Det andet er sgu da for åndssvagt...

Anmeld

21. maj 2009

MetteNB-vb

Synes bare, det er så forfærdeligt. Stakkels forældre - uanset hvem de bebrejder (sig selv eller spritbillisterne), ændrer det jo ikke på den rædselsfulde kendsgerning, at de har mistet deres datter. Noget, de aldrig kommer sig over. - og uha at "vågne" efterfølgende og konstatere, hvad man har været skyld i.... Hvis man er et menneske med et helt almindeligt hjerte, er det vist heller ikke noget, man kommer sig over (ikke at jeg overhovedet vil straf-frikende nogen!!) og skulle stå ansigt til ansigt til familie og venner, og den sorg det må være for dem...... Jeg har aldrig taget mine børn ud af autostol under kørsel - har siddet og hylt om kap m ungen under kørsel og har også været nødt til at køre på rasteplads og ud og give mad, men kunne ikke komme i tanke om, at tage dem ud af bilen under kørsel - og det handler bestemt ikke om at være hellig. Hørte lige i nyhederne, at en undersøgelse viser, at et stort flertal af danskere ønsker højere straffe for netop uforsvarlig kørsel. Det kom bag på "bileksperterne", da straffene gennem de seneste år er steget..... Det er dommerne, der skal råbes op. Det er dem, der ikke ret ofte dømmer efter hårdeste straf!!

Anmeld

21. maj 2009

Ida-s-vb

Jeg synes altså i er hårde ved de stakkels forældre, der måske - måske ikke har spændt barnet korrekt fast. Det har dog siddet i en autostol og midt i en kæmpe sorg er det da modbydeligt hvis de skal gå og føle skyld over at et uansvarligt røvhul rammer lige netop deres bil. Jeg har heller aldrig taget mit barn op for at trøste det. Men jeg er nogen gange kommet hjem fra en kort køretur og har opdaget at jeg aldrig fik spændt selen på et af børnene. Eller jeg har midt på motorvejen opdaget at børnene sidder i de forkerte stole (de to har ens stole, men nakkestøtten er indstillet i forskellig højde). Nu er de heldigvis så store, at de selv råber op hvis ikke alle sidder efter alle forskrifter. En stor hjælp for en distræt mor!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.