To mænd kørte en lille pige ihjel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.343 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

To mænd torpederede i aftes en familiebil i høj fart og kørte en lille pige ihjel på Roskildevej i København. Mændene havde været til fodboldkamp i Parken og var både berusede og skæve(kilde: kristeligt-dagblad.dk) Stakkels - stakkels forældre der har mistet deres otte måneder gamle pige. Jeg forstår ikke, hvordan to voksne mænd kan få sig selv til at køre så uansvarligt gennem byen. Hvad tænker de dog på? - Jeg håber de bliver straffet! Syntes du, vi skal have strengere straffe, når man uagtsomt står børn ihjel? Webdebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

Ajna-vb

Jeg synes, at man skal have hårdere straffe for i det hele taget at køre påvirket og uansvarligt - også de gange hvor der IKKE sker personskade. De slipper simpelt hen for billigt, når man tænker på den fare, som de udsætter os andre for - jeg bliver så harm over den ligegyldighed, som disse påvirkede bilister er i besiddelse af!!!

Anmeld

18. maj 2009

Bellis-vb

Jamen, har slet ikke ord - det er frygteligt :sur:

Anmeld

18. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Det forfærdelige er jo, at de netop ikke KAN tænke når de har drukket så meget og taget stoffer. De aner simpelthen ikke hvad de laver - de kunne ikke engang huske resultatet af fodboldkampen!!! Når man er påvirket på det niveau, så slår hjernen simpelthen fra, hvorfor de heller ikke kan tænke tanken ,,er dét her nu klogt''...... Det er meget tragisk for den tyrkiske familie der nu har mistet deres datter. Men det er også tragisk for den ung mænd der har gjort alt det her. Der er rigtig mange 'tabere' i denne sag, og rigtig mange familiemedlemmer der er dybt berørte på begge sider af sagen. Dybt tragisk. Fatter ikke hvorfor vi ikke får indført alko-låse, så bilen simpelthen ikke kan starte når man har drukket!!!?????

Anmeld

19. maj 2009

Pia S-vb

Kan kun erklære mig helt enig med Helene (igen). Men det er en dybt dybt tragisk sag!

Anmeld

19. maj 2009

Willysmor-vb

Druk & stoffer er ik en undskyldning for deres gerninger, håber virkelig at de får en meget hård straf håber at alle parter i den sag får en rigtigt god omgang psykologi, så de kan prøve at komme videre

Anmeld

19. maj 2009

ano-vb

Ja det er forfærdeligt :( er helt enig med at der ska gøres noget.. det er bare ikke okay..og der ska højre straffe.. men synes man burde tage det i opløbet og at arrengør af div. forbold/større fester.. hvor alkohol er indblandet.. og tilbydes af arregørne..de burde bruge alkometer .. når folk er på vej ud.. så kan man tage dem der.. for det er lige så meget, deres ansvar som det er vores eget.. Men nu tænker jeg også på, hva der ville være sket, hvis nu autostolen var sat fast som den skulle.. for det siges at det var den ikke... Og det er ikke for at virke kold.. føler med familien.. men som forældre har vi et ansvar, at tingene ska være iorden, inden man sætter en baby/barn i autostol, også selvom det er et kort stykke vej..

Anmeld

19. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

uh, var barnet ikke i autostol? jeANNE

Anmeld

19. maj 2009

MetteJ-vb

WebDebattør jeANNE skrev:
uh, var barnet ikke i autostol? jeANNE
Jo, men den var ikke alderssvarende! Det er virkelig min kæphest. Brug altid autostol, en godkendt én, der svarer til barnets vægt! Men men sørgeligt er det da, for alle parter :(

Anmeld

19. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Gad vide om forældrene bebrejder sig selv, fordi de ikke havde den rigtige autostol. Eller om de vender vreden mod narkobilisten. WebDebattør jeANNE

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.