Jamen, ordet dum bliver da brugt, som du siger Helene, men jeg gider ikke når de siger "du er dum", ligesåvel som jeg ikke gider høre de andre ord, der kommer til. Man snakker pænt om og til andre. Så må man kalde sig selv og ting man har gjort, dum. Jeg kan også godt sige "ajj, det var dumt gjort", så de ved da det eksistere.
Ja, de hører den slags alle vegne og bruger det i flæng, men når jeg hører børn i sfo'en tale så grimt til hinanden og de voksne, ja så vil jeg altså gøre mit til, at de ikke taler sådan.
Ja, de skal sproglig udfoldes og lærer af andre, men man kan altså godt lære dem, at de er visse ting, man ikke skal sige.
Og hvis mine børn bliver kaldt noget, og kommer hjem og fortæller det, så siger jeg at den slags skal man ikke gøre, men at de bare skal gå og være ligeglade. Mine børn skal ikke snakke grimt, det gider jeg bare ikke.
Og mine børn, og deres venner, bruger altså endnu ikke ord som luder/motherfucker/lorteunge osv. osv. Ja, det kan være det komme, men derfor er dte ikke ensbetydende med, at jeg vil synes det er ok.
Mange unge idag, har svært ved ta tale pænt, til hinanden og voksne - det gider jeg ikke. Ja, tiderne forandre sig, men for mig er det noget med respekt.
Anmeld