Ingen mælk - ingen ondt i maven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2009

Ida-s-vb

Men Pia, lad nu være med at gøre livet unødigt besværligt for din dreng. Det kan jo være tilfældigt, at hans mavegener er aftaget. Du bør faktisk forsøge at give ham en ordentlig gang mælk igen nu, for at bekræfte at det var det der var problemet. Hvis du ikke har mod på det, så forsøg i det mindste med lidt mælk i madlavningen og se om han reagerer på det. Det er bare så besværligt for at barn at skulle undgå almindelige fødevarer, så tænk hvis man gjorde det helt uden grund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Ida-s skrev:
Men Pia, lad nu være med at gøre livet unødigt besværligt for din dreng. Det kan jo være tilfældigt, at hans mavegener er aftaget. Du bør faktisk forsøge at give ham en ordentlig gang mælk igen nu, for at bekræfte at det var det der var problemet. Hvis du ikke har mod på det, så forsøg i det mindste med lidt mælk i madlavningen og se om han reagerer på det. Det er bare så besværligt for at barn at skulle undgå almindelige fødevarer, så tænk hvis man gjorde det helt uden grund.
Pia skriver heldigvis at de IKKE er fanatiske og stadig spiser brød, leverpostej og den slags med mælk i. Tror ikke hun er ude på at fjerne alt der indeholder mælk. Skriver jeg, uden at være Pia S:laugh:

Anmeld

18. maj 2009

Ida-s-vb

Og nu har jeg lige læst Pias første indlæg og kan se at hun allerede har tænkt så langt og vil prøve med mælken efter en måned. Jeg studsede bare over den med soyamælk i sovsen. Som skrækeksempel har jeg min nevø, hvis mor nærmest har stemplet ham som multiallergiker og altid har lavet (og krævet) specialkost til ham, på trods af at ingen af hans "allergier" er hverken diagnosticerede eller efterprøvede. Det var vist en stor lettelse for knægten at komme på efterskole og selv få chancen for at eksperimentere!

Anmeld

19. maj 2009

Pia S-vb

Fanatiker bliver jeg aldrig! Jeg kan slet ikke have sådan noget som du skriver ida-s. Kasper skal ikke have specialkost, men om jeg laver sovs af laktosefri mælk eller almindelig mælk det gør mig ikke noget. Tak for hjælpen Helene - du må gerne agere mig :silly:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.