Er ikke helt sikker på, at det her indlæg skal være her - men her kommer det!
Sønnen har igennem længere tid klaget over ondt i maven. Næsten hver morgen og igen om aftenen, når vi har spist. Jeg har troet lidt af det var psykisk, men kunne jo godt se, at maven bulede ud og så luftfyldt ud efter aftensmaden. Han har også haft svært ved at komme af med noget på toilettet. Vi går hos en børnelæge og han har været på Gentofte og blive undersøgt. Ingen steder kan man se, at der er noget i vejen. Han er lidt forstoppet men ikke noget voldsomt.
Men så var det jo den kloge mor kom i tanke om bl.a. Helenes ord om mælk. Vi har taget mælken fra ham - dog ikke fanatisk. Han får stadig leverpostej, brød mm hvor der kan være/er mælk i. Nu er det en uge siden, jeg sidst har hørt om ondt i maven. Hans afføring er normal og han kommer selv og siger til, tidligere måtte jeg bede ham gå på toilettet. Maven buler ikke ud. Nu prøver vi dette i en måned og så giver vi ham et stort glas mælk. Kommer der en reaktion, så ved vi, at han ikke skal have mælk mere. Vi er så småt begyndt at vende ham til laktosefri mælk, men han savner sin skummetmælk. Men mon ikke det går over?
Jeg håber meget, at det var det - det er ikke til at holde ud at se sin søn have så ondt og så ikke kunne hjælpe ham!
Anmeld