Filmet din fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.798 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Filmet din fødsel Har I lyst til at se vores video fra fødslen? Spurgte min veninde mig pludseligt om. Det viste jeg faktisk ikke helt om jeg havde, men jeg sagde ja, og i bedste hjemmevideostil - så jeg så en alt for lang film fra hendes fødsel på Hvidovre. Er der nogen af jer, der har fået filmet jeres fødsel? Hvordan er det at se filmen efterfølgende? Har jeres barn set filmen? WebDebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

KristineLorenzen-vb

Gud! Det troede jeg altså ikke almindelige mennesker gjorde... Jeg har advaret manden om at kameraer etc selvfølgelig ikke skal med på sygehuset. han har dog netop købt et stort nyt apperat, så han er klar - men det må vente til mor er påklædt og sønnike er iført det første tøj.

Anmeld

6. maj 2009

Titte-vb

Hvis jeg skulle være så heldig at komme i den situation at skulle føde, så skulle manden min stå sig i at filme mig, men han måtte gerne tage billeder............ Også selv om jeg lå med madpakkerne frit fremme, jeg behøver jo ikke vise dem til gud og hver mand. Det er jo frit for, men tror det ville være nogle gode billeder at have i eftertiden. Men private ville de være!

Anmeld

6. maj 2009

Bellis-vb

Tjaa - måske. Ved de andre, har jeg slet ikke kunnet froestille mig det - men nu, så måske. Ikke til fremvisning for gud og hver mand - men for mig selv og manden, og ingen andre. Billeder må der meget gerne tages. Ihh det går så hurtigt, og så er det slut med fødsler - og jeg husker det jo, men det er rart med billeder til. Så jo, jeg kunne godt overveje det. Er altid facineret, når der er fødsler i tv - det ser jeg gerne, og tænk at have det stykke historie fra ens eget barns fødsel. Jeg ville nu ikke smide det i hovedet på folk, for det skulle være for mig og manden og ingen andre.

Anmeld

6. maj 2009

mørk-vb

WebDebattør jeANNE skrev:
Har I lyst til at se vores video fra fødslen? Spurgte min veninde mig pludseligt om. Det viste jeg faktisk ikke helt om jeg havde, men jeg sagde ja, og i bedste hjemmevideostil - så jeg så en alt for lang film fra hendes fødsel på Hvidovre. WebDebattør jeANNE
Ha ha ha :laugh: Er færdig af grin; hvor er det langt ude..! Og jeg troede fremvisning af kedelige feriebilleder, var det værste man kunne byde sine venner, men den her slår da alt :lol:

Anmeld

6. maj 2009

MetteNB-vb

Kunne ikke drømme om at filme min egen (eller andres) fødsler og er heller ikke interesseret i at se andres fødselsfilm. At nogle mennesker vil, er fint for mig, men jeg har aldrig helt forstået hvorfor ?

Anmeld

6. maj 2009

Caidas-vb

Synes det havde været frygteligt at blive filmet, men samtidig også sjovt at se det. F.eks var jeg lige så lilla i hovedet som manden sagde. Skreg, stønnede eller pustede jeg. Nej det havde været en alt for lang film - og tænk hvis han havde filmet i 4 timer, og så løb båndet ud, netop som barnet kom :angry: Til gengæld fik min mand taget en masse billeder, både før under og efter fødslen. Jeg fatter ikke hvordan for jeg synes han var hos mig hele tiden.

Anmeld

6. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Heller ingen film hér....ikke engang billeder af fødslen, men en masse efterfølgende. Er også bange for at jeg ville miste noget af kærligheden til min krop og seksualitet hvis jeg med egne øjne så hvad der lige skete med underlivet...... Men hvad andre gør er jeg ligeglad med. Ville nok ikke bryde mig om at se mine veninders fødsler på dvd.....og drikker man så kaffe og spiser jordbærtærte samtidig:blush: ??

Anmeld

7. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Ej, det var faktisk ikke så grænseoverskridende. Og væsentlig mere interessant, end diverse feriebilleder man ellers bliver budt! Jeg ved faktisk ikke om de viser dem til gud og hvermand, eller om det er noget med, at jeg jo er fotograf, og jeg har fotograferet et par fødsler, så jeg er måske ikke så sart (på det punkt). Den første fødsel jeg selv fotograferede, var en på Skejby Sygehus. Det var en kvinde jeg ikke havde mødt, og jeg brugte billederne på en udstilling, hvor de blev blæst stort op. Så hun var rimelig ublufærdig. Og det var en fantastisk fødsel! Hun fødte i vand, og det tog under tre timer, og det var virkelig spændende for mig. Efterfølgende fortalte hun, at hun var utrolig glad for billederne, fordi hun selv oplevede fødslen som en lang smerte, og på en måde ikke havde overskud til at nyde det. Derfor hjalp billederne hende til at genopleve fødslen, uden de store smerter der havde overskygget oplevelsen, og på den måde huskede hun fødslen på den mere positivmåde bagefter. Det gav mening for mig. Men jeg syntes måske også, der er stor forskel på nogle sort/hvide fotos – og så en hjemmevideo. For i en hjemme video er alt æstetik væk (skulle jeg hilse og sige). WebDebattør jeANNE

Anmeld

7. maj 2009

memcken-vb

Nej, jeg fik bestemt ikke filmet min fødsel:S Synes det var grænseoverskridende nok, at skulle ligge der totalt blottet for jordemoder, og hvem der ellers kommer forbi sådan en fødestue. Så hvis min kære mand også skulle stå med et videokamera "dernede" så var jeg løbet skrigende væk..:ohmy: Vi har dog billeder af min datter som ligger på min mave lige efter fødslen, og dem er jeg meget glad for. Men folk må hjertens gerne filme deres fødsler, hvis de føler for det, så længe jeg bliver fri.. (også for at se dem;) )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.