Jeg ringede til svangeramb. for at bekræfte min tid til glucosebelastning d. 16/9. Hende sygeplejersken jeg taler med slår mit CPR nr. op og ser at jeg har været på fødegangen i lørdags, hvor de har målt +2 for sukker i min urin.
Hun bliver super tosset (ikke på mig) på jordemoderen over at hun ikke har sendt mig til en akut Glucosebelastning, og giver mig en tid i morgen tidlig kl. 7:45...
Jeg har også hele tiden haft en lidt underlig følelse over for min jordemoder, som jo også var hende der undersøgte mig i lørdags. I vores jordemodergruppe er jeg den enste 2. gang fødende ud af 7 gravide tøser. Og mange af de spørgsmål de andre kom med kunne hun ikke rigtig svare på og ved enkelte tilfælde spurgte hun mig om jeg kunne huske det, eller om jeg havde prøvet det. Hun sagde endda også at vi var hendes første gruppe.
Hun er meget ung (på min alder tror jeg), så hun er sikker lige blevet udlært. De skal jo alle starte et sted og lærer tingene i praksis, det ved jeg godt.
Nu tænker jeg bare, er det damen i telefonen der overdriver eller er det virkelig min jordemoder som har lavet en fejl?
Nu er jeg lidt spændt på i morgen. Så kryds lige fingre i morgen tidlig.
Tutski.
Anmeld