Er du en samler??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

788 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. april 2009

Bellis-vb

Samler du på noget?? Ting du bare må og skal eje, når du ser dem:) Her tænker jeg både samleobjekter som frimærker eller måske sko eller Tupperware. Jeg samler på Bøger, bøger af Dean R. Koontz, har vist dem alle. Så samler jeg på en tegneserie, Elverfolket, har samlet på den i små 20år - og nu, nu er den endelig komplet - selvom det krævede lidt kontanter op af lommen :whistle: Og et andet levn fra barndommen er Disney Tegnefilm, klassikerne - dem må jeg have:blush:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2009

Det er stadig mig-vb

Ja jeg samler på glansbilleder:laugh: Jeg har alle dem fra min barndom, og som voksen fik jeg tilføjet alle dem jeg ikke kunne få fat i i barndommen...tja og det fortsætter jo, der er stadig mange jeg mangler, he he he:woohoo: :ohmy: Og ellers samler jeg ikke rigtigt på noget.

Anmeld

14. april 2009

Det er stadig mig-vb

Glemte at tilføje, en af mine sønner samlede engang på ølkapsler han fandt på gaden. Da han blev 11 år smed vi 7 fyldte plastikposer med ølkapsler ud han havde samlet hele barndommen:ohmy: Sikke noget at samle på.....:S

Anmeld

14. april 2009

mørk-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Glemte at tilføje, en af mine sønner samlede engang på ølkapsler han fandt på gaden. Da han blev 11 år smed vi 7 fyldte plastikposer med ølkapsler ud han havde samlet hele barndommen:ohmy: Sikke noget at samle på.....:S
Af en eller anden grund er kapsler vist et helt almindeligt samle-objekt? Kan da huske fra min barndom, at der var flere der samlede på dem. Guderne må vide hvorfor :laugh:

Anmeld

14. april 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg kan huske man engang kunne få sådan nogle kapsler med en plastikdims inden i man kunne tage ud, og evt få syet på sit tøj......den lignede et lille badge med motiv. Gul baggrund rødt hjerte, blå baggrund orange sko osv....de var meget hyggelige.

Anmeld

14. april 2009

Webredaktøren-vb

Ha, dem husker jeg godt fra min barndom. Tror det var Faxe Kondi der blandt andet havde dem. Hvad skete der mon med dem? Gik de mon blot af mode sammen med sodavandsmaskinen :blink:

Anmeld

14. april 2009

Caidas-vb

Jeg er ikke specielt samler, men må bare have alt med giraf på. Mine yndlings er nogle billeder som min niece, min mor og min leder har malet. Og jeg har selv lavet en kæpgiraf for nogle år siden. Min mand samlede på engangslightere, men byttede dem væk da han havde en stor flyttekasse fyldt. Min søster samlede som barn på små plasticposer. Og vi har været med til en samle servietter til en pige. Selv om vi ikke kendte hende, blev det en helt mani og få nogle forskellige.

Anmeld

16. april 2009

LouiZe-vb

Ikke længere, men det giver stadig et sæt i mig når jeg ser en sodavandskapsel jeg ikke havde. Som barn/teenager samlede jeg på skrulågskapsler. Og jeg købte alle forskellige sodavand når jeg var i udlandet, kun for kapslens skyld. Jeg havde kun én af hver, så det var ikke sådan at jeg havde sække fulde, men noget fyldte det da alligevel. Men da jeg flyttede hjemmefra og skulle gå alle mine gemmer igennem, ja så røg de altså ud! Og jeg kan ikke helt finde ud af om jeg fortryder det, men det er jo for sent... Idag "samler" jeg på biografbilleter. Kun dem jeg selv har været inde og se, og så skriver jeg bagpå hvem der var med. Det er nu meget sjovt at kigge tilbage på biobilleter fra 80´erne, og så tælle HVOR mange gange man egentlig har været i bio:P

Anmeld

16. april 2009

Lars F-vb

Samler? På en måde. Jeg har det med at skulle "have det hele" når jeg går igang med noget - f.eks. at skulle læse alle romaner i en krimi-serie hvis jeg først går igang, eller alle CD'er med en kunstner, osse dem jeg kun syn's er halvgode. Jeg er samler i den forstand at jeg gemmer ting i stedet for at smide væk. Jeg har stabler af babytøj og gamle stegepander og hvad ved jeg i kælderen - får man ved jo aldrig om det kan bruges en dag. Jeg giver det meget gerne væk, det er fedt hvis nogen vil bruge tingene - men jeg kan ikke li at smide væk. Men jeg har ikke samlet på frimærker eller denslags siden jeg var 12 eller deromkring.

Anmeld

19. april 2009

mørk-vb

Jo, jeg er da egentlig stor-samler, når det kommer til "papir-varer". Jeg bli'r helt elektrisk og får hjertebanken og overfladisk vejrtrækning, når jeg ser noget fedt papir i en eller form og MÅ bare eje det, uanset prisen. Hvilket forklarer at jeg uden overdrivelse har henved 70-80 forskelllige ruller gavepapir, 30-40 ruller fedt tapet, en kasse med store løs-ark af noget rigtig fint og svinedyrt italiensk papir, flere kurvefulde af sirligt sammenrullede store stykker (gave-)papir, et groteskt antal lækre notesbøger i alle tænkelige størrelser og udformninger og kort i stakkevis... Bruger det til at lave kort, billeder, lampeskærme, collager osv. af. Og så elsker jeg at pakke gaver lækkert ind og kunne aldrig drømme om at aflevere en gave pakket ind i fx Fætter Br papir :blush: Kan heller ikke lade være med at købe bånd i alle afskygninger; stof, papir, hør, jute, garn - alles! Så der ER ingen undskyldning for at give en gave, der er grimt pakket ind. Selvom samlingen er enorm og efterhånden tager rigtig meget plads op, føler jeg mig ikke mættet og fortsætter ufortrødent med at slæbe til huse. Ikke fordi jeg har brug for det, men fordi at det er "godt at ha'" og fordi jeg ikke kan lade være. Lige nu går jeg allerede og glæder mig til at hente de nye prints fra Rie Elise Larsen, når de kommer i butikkerne om ca. et par uger. Mmmm, de er mums.. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.