Klumpfod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2009

Det er stadig mig-vb

Sådan ville jeg sikkert også have det...tanken ville i hvertfald nok strejfe mig, særlig når man véd hvor meget møg vi indeholder, vi er jo rene kemibomber!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2009

ano-vb

Tja, hvordan tror I jeg havde det, da jeg fandt ud af at min bebs i maven led af acrania (manglende hjerneskal)? Jeg er vet.sygeplejerske, og arbejder både med hemacolour, formalin, røntgen og bedøvelses gas (dog ikke når jeg er/har været gravid).. -Tror I jeg havde skyldfølelse? I starten troede læger/sygeplejersker osv også at det var en arbejdsskade, men det kom de fra igen -måske fordi jeg ikke ville melde det som en arbejdsskade.. Men det er selvfølgelig ikke Guds straf..

Anmeld

10. april 2009

Det er stadig mig-vb

Ja, jeg kan godt huske det med acrania fra den gamle debat! Var det dig fra den gang?? Kan selvfølgelig godt være en anden....det ligger vist nogle år tilbage. Men jeg husker det tydeligt.

Anmeld

13. april 2009

TinaK-vb

Jeps, det var mig... Det er nu her -faktisk- 4 år siden.. Meeen har jo fået 2 sunde og raske drenge efterfølgende, såe... :)

Anmeld

13. april 2009

Det er stadig mig-vb

Gud er det så længe siden!?! Hold op hvor tiden render...ja, jeg fik jo så en datter efterfølgende som nu er 3 år:) Dejligt at høre du har fået to drenge siden da, det må have været hårdt for dig med graviditeterne helt frem til scanningen! Den første forfærdelige besked kan jo godt være svær at ryste af sig, og selvom sådan et forløb sjældent (eller aldrig) gentager sig, så har man vel sine tvivl.....dybt derinde et sted. Selv jeg har aldrig glemt din historie, men det havde også en faglig interesse - specielt fordi jeg ikke havde hørt om det før. Dejligt du stadig er med os:)

Anmeld

14. april 2009

TinaK-vb

Ai, tænk, jeg troede du vidste noget om det dengang -det lød da sådan på dig :P Tja, var en del obs ved de næste graviditeter, men var lettet da nakkefoldscanningerne var overstået (det var dér vi -ved et held- fik det konstateret.. Turnuslægen havde ikke fået "meldt mig" til scanning, så da jeg ringede til sygehuset (efter nogle veninder fortalte mig, at det var ved at være sidste chance), så ville en sød sød scannør gerne scanne mig dagen efter,selvom de ikke normalt scannede om torsdagen, da jeg om fredagen ville overskride dagen for mulig scanning) Er SÅ glad og taknemmelig for, at vi ikke først fik det af vide ved misdannelsesscanning, og jeg så havde mærket liv (måske) og skulle føde en større bebs.... Efter aborten (skulle selv føde ham), så jeg ham, og han var slet ikke slem.. Manglede bare lige en hjerneskal.. Og slet slet ikke som de billeder jeg fik googlet mig frem til :ohmy: :ohmy: Du kan vist se ham i kælderen på Panum, gav ihvertfald lov til, at de måtte obducere og "bruge" ham.. Han hedder Thorkild -så har vi styr på aborterne :) :)

Anmeld

14. april 2009

TinaK-vb

Hmm.. Helene; Kom lige til at tænke på -er det kun stud.med, sygeplejerske, tandlæger og andet sundhedsvæsen, der kan komme i kælderen på Panum??

Anmeld

14. april 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg har ikke rigtig styr på hvem der må komme i kælderen på Panum, men det mest korrrekte ville selvfølgelig være at der kun kommer folk der har en hvis interesse i at være der. Så jeg kan kun forestille mig at det er for folk i/med et specielt ærinde - jeg har i hvartfald ikke hørt eller oplevet andet.... Men jeg ved i hvertfald, at Panum har stillet flere effekter til rådighed i forbindele med udstilling indenfor genren (aborter) osv. Uden dog at der er noget forkert i dét:) For nogle år siden var der jo desværre nogen der havde stjålet et par afsavede ben på Panum, som de begravede - med underben og fødder stikkende lige op af jorden, ude foran Rigshospitalets lille buskede anlæg. Til stor forfærdelsen for forbi passerende som jo ikke rigtigt vidste om der var begravet en hel person i denne usædvanlige stilling... Efter den gang kom der øget kontrol med HVEM der gik HVOR HEN og Hvem der havde forbindelse med HVAD på Panum. Synes da det er fint i gav den lille videre. Man kan næsten tale om evigt liv på den måde:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.