Kan du kende forskel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.946 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. april 2009

Caidas-vb

Kan du kende forskel på dem - et ret typisk spørgsmål, når man fortæller at man har tvillinger. Mine piger er meget forskellige. Luise er mørk, brune øjne og kraftig bygget Freja er lys, blå øjne og spinkelt bygget. L er den voldsomme, støjende og stærke. F er den stille, sarte og charmerende. Luise har gåpåmod til den store guldmedalje, men når en bamse siger en lyd, synger eller spiller er hun en lille forskræmt mus. Freja er lidt tilbageholdende, men overrasker gang på gang med at turde en masse ting. Og det bedste er at de til en hver tid holder sammen, hvis noget går en af dem imod. Ægte sammenhold, søstersolidaritet :klap:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg gik i folkeskole med et sæt tvillinger, og de lignede hinanden virkeligt meget. Men vi kunne selvfølgelig godt kende forskel på dem. Jeg tænker lidt, at min egen mor skal igennem navnerækken på alle hendes børn og børnebørn, før hun rammer det rigtige navn. Og det bliver ikke bedre med alderen. Det må da også være sådan med tvillinger, at man siger det forkerte navn, fordi hjernen ikke kan følge med, ikke fordi man ikke kan kende forskel. Min mand kalder konsekvent vores nye kat, det navn vores gamle kat havde. På trods af det er 15 år siden vi sidst havde kat. Er det ikke også sådan med tvillinger, eller er du mere opmærksom på, hvem der er hvem, fordi de ligner hinanden? WebDebattør jeANNE

Anmeld

3. april 2009

Bellis-vb

Ja, det spørger folk tit om. Altså for det første er de tveægget. For det andet ligner de slet ikke hinanden. Men når det er tvillinger - er det som om, at mange slet ikke gider finde ud af, hvem der er hvem. Hvis jeg kommer med en storebror og en lillebror - så finde folk jo hurtigt ud af, hvem der er hvem - men når de så har samme aldre og ligefrem er tvillinger - så er det åbernbart meeeeget sværer. Felix, han er en bamse - med brune øjne og snakker rigtig rigtig meget. Elias er en lille mus - med blå øjne. Snakker ikke rigtigt (mest fordi han ikke gider) Og ellers skifter de faktisk meget mellem 'rollerne' jeANNE: herhjemme er jeg ligesom mormor, min mormor skal igennem alle navne, på alle pigebørn før hun finder det rigtige. Det gør jeg også med mine drenge. Altså jeg ved jo godt, hvem der er hvem og hvem jeg skal kalde på/have fat i - men den glipper altså. Elias bliver til Felias og til tider må jeg igennem alle 4 navne, før jeg rammer rigtigt.

Anmeld

3. april 2009

Caidas-vb

Jeg tror at man er mere opmærksom på at bruge rigtige navn, hvis børnene ligner hinanden. For det må virkelig være irriterende altid at blive forvekslet. Pigerne er lige stoppet med gymnastik, og jeg lagde da mærke til, at nogle af de andre børn kaldte dem 'tvillingerne'. Men her hjemme bliver de kaldt Fluise og Lufreja:( eller bare skattepige o.l.

Anmeld

3. april 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg bytter altså også rundt på navnene til stor morskab for ungerne.... Mine yngste drenge er jo ikke tvillinger, der er vist omkring 16 mdr i mellem, men jeg kan godt have svært ved at se hvem der er hvem, sådan lige i forbifarten. Nogen gange bytter de også jakke osv, og så går det da helt galt:) Men alle spørger om de er tvillinger! De er lige store, bruger samme tøj og sko str osv. Så jeg kender udmærket problematikken selvom de SLET IKKE er tvillinger....

Anmeld

5. april 2009

Titte-vb

Vi har lige fået et hold tvillingepiger ind på min stue i bhv, og de er ikke engæggede, men er ikke til at kende forskel på. Der er dog en ting, som den ene har, og det er et modermærke bag det ene øre, men man kan jo ikke hele tiden gå og kigge hvem det er man skal have fat i, så derfor har jeg sat mig for at studere dem, og se om jeg kan finde de meget små forskelle der er på dem......... Jeg er en ud af 4 børn, og den der med at mødre skal alle navnene igennem før de kommer til det rigige kender jeg fra min mor;)

Anmeld

9. april 2009

Frede-vb

Vi har nogle venner med et sæt enæggede tvillinger. Vores datter kan godt kende forskel på dem, men vi voxne kan ikke. De går ens klædt og har samme frisurer. Vi tør ikke indrømme over for forældrene, at vi ikke kan kende forskel på dem, så det første vi gør, når vi er sammen med dem er at gå helt hen og se i ansigtet på dem, før vi kalder dem ved navn. Den ene har nemlig et ar i ansigtet efter en skoldkop.

Anmeld

9. april 2009

Caidas-vb

Vi har også et sæt tvillinger, som dog er tveæggede. Men ligner hinanden rigtig meget. Kun forskel er der at den ene har et ar i panden - og som regel også andre steder, da han er lidt mere klodset end den anden. Og efterhånden som man kender dem, ser dem næsten hver dag, er der selvfølgelig også andre forskelle, f.eks deres modenhed, humør og legekammerater. Kun den ene gør opmærksom hvis man har sagt forkert.

Anmeld

9. april 2009

mariamiss6-vb

Jeg har altid kunne kende forskel på tvillinger, med mindre de virkelig var identiske, men jeg kan virkelig aldrig huske hvem af dem der nu hedder hvad.... min egen moster har tvillingepiger. de ligner på ingen måde hinanden, men der gik vel nok ca. 2 år før jeg kunne huske hvem af dem der havde hvilket navn..... og jeg synes selv det er rigtig flovt.... jeg lod altid som om at jeg bare lige skulle navnerækken igennem før jeg ramte rigtigt...

Anmeld

11. april 2009

Ajna-vb

Jeg har en søster, og jeg kan huske at jeg som barn blev så sur, når min mor kaldte mig for min søsters navn!! Altså betød jeg VIRKELIG ikke mere for hende, at hun ikke engang kunne huske hvem JEG var!!! Og nu må jeg indrømme, at jeg næsten konsekvent kalder min yngste søn ved min ældstes navn og modsat - og det er bestemt ikke fordi jeg ikke kan kende forskel på dem og ikke ved, hvem af dem jeg taler med, men fordi hjernen bare ikke kan følge med.... Gad vide om det er alderen;) Og mon det bliver endnu værre, når vores datter kommer til om et par uger.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.