Det ville jeg have en klar forventning om, at de gør.
Både fordi, de måske ser/hører ting vi andre ikke gør, men også fordi jeg, trods alt, kender mit barn bedst, og ved at snakke med de voksne, kan vi sætte nogen ting på plads.
Og hvis mit barn ikke har det godt, kan det være nemmer at sige til pædagoger end forældre, og så vil jeg da hjertens gerne vide det, så jeg måske kan ændre noget eller som minimum hjælpe mit barn.
Ja, man skal være varsom omkring ens ordvalg, især hvis det er dårligt stillede forældre. Men selv, selv tager jeg det ikke så tungt, med mindre det er alvorligt selvfølgelig, og selv der ved jeg jo, at pædagogerne gør deres arbejde.
Jeg ville selvfølgelig have det bedst med, at det enten var lederen eller én af stuepædagogerne, én af dem der har mest kontakt til mit barn. Nye skal gerne lige holde sig lidt på afstand omkring den slags, så jeg lige kan se dem an og de lige kan lærer mit barn at kende:)
Men ellers har jeg et godt forhold til pædagoger, medhjælpere, dagplejer og ledelse. Men det er næsten nødvendigt hos os - for det er et lille samfund, hvos de selv har børn, børnebørn i institution, er foældre til sønnens ven, er min venninde osv.osv. Men derfor er det også endnu mere vigtigt, at de tager hånd om de problemer der måtte opstå.
Vel lidt lige som, der kørers landsdækkende kampange omkring børn der lever med misbrug - det har vores pædagoger været på kursus i, og om hvor meget de skal tage fat i problemet - det synes jeg er godt.
Anmeld