Er jeg en dyreplager?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. september 2009

Kaufie

Har lige været i kælderen for at smide tøj i tumbleren - vi har kun en lampe derude, og den sidder om hjørnet, så der er rimelig mørkt i den her kælderskakt.

Jeg tæller trin, så jeg ved hvornår jeg er nede - og på det sidste træder jeg på....noget...... Får tændt lyset i kælderen - og kigger ængsteligt på trappen - der sidder den fedeste TUDSE jeg nogensinde har set - den må jo være gravid - så tyk en mave har den - og den har jeg jokket på med al min vægt..... Den kravler et par skridt - men kan ikke komme op af trappen, da trinnene er for høje.

Så nu sidder den der - tyk, fanget og trådt på.....

Hvad gør man?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

Helle30

Jo - ser du: Du ringer til dyrlægevagten... og dog....

Kan du ikke se på den, om den har en chance eller ej? Hvis du mener, den er for skadet til at kunne klare sig selv, må du slå den ihjel.
Det ville jeg gøre ved at hugge den over med en spade. Hvis du ikke kan få dig selv til at hugge i den, kan du pande den hårdt med spaden.
Alternativt kan du iscenesætte den skæbne som masser og masser af tudser lider hver dag: Du placerer tudsen på vejen, - starter bilen og sigter mod tudsen. Luk vinduerne og skru evt. godt op for radioen.

Under alle omstændigheder må du ikke lade den lide sig ihjel.
- Først da er du en dyreplager. Håber ikke, du bliver nød til at slå den ihjel.

- Helle

Anmeld

1. september 2009

ivfmarie

rolig nu.. den er i hvertfald IKKE gravid - tudser lægger æg (haletudser, you know...)

Jeg ville nok hjælpe den op ad trappen - sætte på græsplænen og se om ikke den daffer af...

Hvordan har den det nu?

Anmeld

1. september 2009

Tynen

Åh gud hvor skummelt..
Ville faktisk slet ikke vide hvad jeg skulle gøre med den..
Men gravid er den nok ikke..

Kan du ikke gøre som Marie siger og se om den ikke daffer af inden en halv time?
Hvis den stadig sidder tilbage efter det interval ville jeg klart foretrække Helles forslag med bilen, noget høj musik og oprullede vinduer...

Held og lykke med projektet!

Anmeld

2. september 2009

Kaufie

Hahaha.... og jeg troede den var gravid - den har da bare spist en masse......snegle??

Nå, men jeg satte manden på opgaven med at hjælpe kræet op på plænen da han kom hjem....... Han synes ikke den så ud til at have lidt overlast.....

Men tak for de gode råd - og haletusser.....

Anmeld

2. september 2009

Susan1978

jeg havde brækket mig i lårtykke stråler - jeg har så meget fobi for tudser og frøer..     så hellere 10 edderkopper.

så hvis det havde været mig, havde jeg først brækket mig også havde jeg rendt min vej i forhåbning om at jeg druknet den i bræk... 

ei fedt din mand tog sig af den...

Anmeld

2. september 2009

Kaufie

Susan1978 skriver:

jeg havde brækket mig i lårtykke stråler - jeg har så meget fobi for tudser og frøer..     så hellere 10 edderkopper.

så hvis det havde været mig, havde jeg først brækket mig også havde jeg rendt min vej i forhåbning om at jeg druknet den i bræk... 

ei fedt din mand tog sig af den...

Det var svært at rende min vej - jeg stod jo i kælderen - og den sad på trinnet, så jeg skulle jo forbi den....

Ja, det var enten Claus eller en af vores katte...... Claus mente at det var en af kattene, der havde skubbet den derned i første omgang - og fanget den dér indtil de kunne lege lidt med den i nat.... men snydt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.