Ja - selvfølgelig har det en indvirkning. Og det med at det i gamle dage (uha uha da var alt meeeeeget bedre;) ) var det kun vægten rygning indvirkede på - ja men som sagt er det jo ikke fedtlaget på baby der bliver påvirket. Og man bliver jo klogere og får ny viden.
Idag er der jo også meget større fokus på barnløshed og vi har muligheder, som man ikke havde for 30år siden. Så hvis man ikke kunne få børn, ja så var det jo sådan.
At rygning, alkohol, overvægt, parabener og hvad ved jeg, har en indvirkning - tjaa det synes jeg er logisk. Det er ikke ensbetydende med, at der ikke findes storygende, drikkende matroner der bader i parfume, der får sunde og raske børn. Nogen storryger lever til de er 100 - men det er ikke det samme som det ikke er skadeligt.
Måske det er flere faktorer der spiller ind, men så må man da stadig, som udgangspunkt gøre det bedste, især når man er ufrivillig barnløs, og så stoppe med at ryge. For det er ikke sundt for krop eller projekt baby.
Og røgen kan jo, hos mænd, gå ind og ændre sædcellerne og lave fejl.
Ja - jeg er sgu nok lidt hellig i den retning:P Men sundt er det ikke - og en indvirkning har dte også.
Anmeld