Vil ikke sove i sin barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.399 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. september 2011

First time mum-vb

Hej Jeg skriver i håbe om at nogen har nogen gode råd/fif/ideer til hvordan man får sin baby til at sove i sin barnevogn? Jeg har en datter på knap 2,5 måned som bare ikke kan lide sin barnevogn! Jeg troede ellers alle børn elskede at sove i deres vogn- men ak nej! Hun er utilfreds så snart vi ruller afsted og det ender som regl i en længere skrigetur hvor hun til sidst falder i søvn eller jeg simpelthen kører hjem med hende igen! Jeg har prøvet en del.. Gå hvor der er stille, gå hvor det bumper meget eller lidt, lukket af så der bliver mørkt, langt hende med et tæppe hun kender duften af, lagt hende når hun er træt, lagt hende lige efter amning, ja puha har vist prøvet det meste ... Lige for en tid er det helt droppet for hun sover nemt herhjemme og så orker jeg bare ikke kampen, men i længden går det ikke rigtig for jeg skal jo også ud med hende! Jeg vil lige tilføje hun godt kan lide at køre bil så det derfor nok ikke har noget at gøre med hende øre/balance. Håber der er nogen der har gode råd ??!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

als-vb

går du med hende hver gang? Min datter ville kun ligge i barnevognen hvis den holdte sig i ro. Lige så snart jeg satte i bevægelse så vågnede hun. Det var selvfølgelig træls hvis man gerne vil ud og bevæge sig eller på tur, men de fleste dage var jeg jo bare hjemme og så var det altså rart at vågnen ikke skulle rulles før hun sov, lagde hende ud og ti min efter sov hun som en sten. Kan være din datter har det på samme måde? Ellers ja så må du jo desværre droppe vognen og så må hun sove indendøre.

Anmeld

6. september 2011

2001-vb

Hej. Åh hvor kan jeg nikke genkendende til din situation! Jeg har en datter på 3,5 mdr, som først for et par uger siden er begyndt at kunne lide sin barnevogn. Har været meget frustreret, for det eneste sted hun ville sove om dagen var ved brystet. Så i flere måneder boede jeg nærmest i vores sofa om dagen. Skal lige tilføje, at hun sover som en drøm om natten i sin egen seng. Min store dreng kunne godt lide at sove i sin vogn, så jeg troede også, at alle babyer da kunne lide det! Jeg har været frustreret men alligvel forsøgt så meget det gik at følge min datters 'krav' om at sove ved brystet og ikke i vognen. Så har jeg alligevel gået korte ture med vognen, ikke i første omgang for at få hende til at sove, men mere for at få hende til at synes om vognen. Det er vist ved at virke, for nu kan hun faktisk falde i søvn i vognen. Jeg går nu ud med hende hver formiddag, når jeg ved, at hun er træt, og nu lykkes det altså - hvilket det bare ikke gjorde før for et par uger siden! Som du skriver, er man jo nødt til at komme ud - jeg skal fx hente storebror i skolen hver dag, så nu er lillesøster nødt til at finde sig i vognen! Hun kan stadig blive rasende og ulykkelig i sin vogn, men det går fremad. For os har det virket at træne i det små og tro på at det nok efterhånden skulle lykkes. Tror det kan tage tid for en lille baby at føle sig tryg alene i sin vogn - der er jo langt op til mors trygge favn! Og som sagt - jeg ændrede strategi til at hun SKULLE sove i vognen til at det skulle være en hyggelig kort stund i vognen. Når jeg gik ud med hende, smilede jeg ned til hende og snakkede og fortalte hende, hvor skønt det er at ligge i vognen, også selvom hun skreg og græd (og jeg storsvedte af stress), og så satsede jeg på korte ture. Og nu tror jeg som sagt det er ved at bære frugt. Det skal garanteret også nok komme for din lille baby, som jo stadig er så lille!! Held og lykke!!

Anmeld

6. september 2011

First time mum-vb

Hej 2001 Hold da op det lyder præcis som det samme!! Sundhedsp. Har også sagt vi skal træne det... Synes bare det er såååå stressende at høre hende blive såååååååå hysterisk!! Min datter sover nemlig også godt ved mig og godt om natten så har derfor lidt overbevist mig selv om at det var ok hun så ikke ville ud i vognen! - men som sagt går det altså bare ikke i det lange løb - skal jo også have et liv!! Nå men det kan lyde Simon træning er løsningen bare uden sove formål ;-) tak for sit indlæg, i det mindste er det rart at vide andre har prøvet det samme!! :-)

Anmeld

6. september 2011

First time mum-vb

Hej Als, Ja jeg går altid med hende.. Det er da værd at prøve.. Men ligger du hende så når hun sover eller mens hun er vågen ?

Anmeld

6. september 2011

Johannamor-vb

Jeg tror, du skal tænke på, at det er helt normalt, at babyer har brug for flere måneder, inden de for alvor finder en rytme. Min søn var 4 mdr. gammel, før jeg for alvor kunne få ham til at sove i barnevognen. Det hang bl.a. sammen med at der blev renoveret facade, hvor vi boede, så det larmede for meget, men også med at det var svært for mig at lægge ham til at sove, så længe han ikke sov stabilt, fordi vi boede på 2. sal, og det jo tog lidt tid at komme ned til ham. Men som plater på såret, så elskede drengen sin barnevogn fra han var 4 mdr. gammel og sov ude til barnevognen var overtaget af lillesøster og han blev for lang til klapvognen ca. 3 år gammel. Det er ikke sjovt for dig nu - men lige pludselig betaler alt arbejdet sig, når din datter begynder at sove godt i barnevognen...

Anmeld

6. september 2011

First time mum-vb

Okay... Det lyder som om jeg ikke er den eneste der har stået med det her problem.. :-) trænede du også med din dreng til han lærte at sove i vognen?

Anmeld

7. september 2011

als-vb

Jeg startede med at have liften indenfor så når hun var faldet i søvn ved mig så blev hun lagt i liften, senere lagde jeg hende i liften indenfor lige inden hun faldt i søvn og da det virkede så flyttede jeg hende udenfor i liften i barnevognen. For hun kendte jo liften og syntes den var tryg så derfor tror jeg det var nemmere at få hende over i vognen. Men det skal måske lige nævnes at min datter lå på neonatal fra fødslen og noget tid frem og der bliver man ikke gået rundt med eller vugget, man bliver holdt og lagt tilbage i sengen og det er det. Man kan jo ikke bevæges sig med et barn der er smurt ind i slanger. Så tror at fordi hun var vænnet til dette fra første øjeblik at det for hende var bedst at stå stille uden bevægelse. Men kan jo være at det også vil virke for dig. tror det tog 14 dage fra at sove i mine arme til hun lå i vognen udfra ovenstående model.

Anmeld

7. september 2011

First time mum-vb

Ja 14 dage er jo en meget overskuelig periode! Det lyder somom det er en tilvænnings sag.. Jeg vil prøve at starte op igen og håber det lykkeds!

Anmeld

7. september 2011

Johannamor-vb

trænede du også med din dreng til han lærte at sove i vognen?
Ja, du kan tro, at jeg trænede: Jeg fandt ud af, at det, der bedst fik ham til at sove længe, var at trille barenvognen frem og tilbage i gården, hvor vi boede, mens jeg stille sang for ham - den samme sang hver eneste gang, han skulle sove. Jeg var også meget opmærksom på at holde rytmen: Han skulle lægges, når han var træt men ikke for træt på bestemte tidspunkter i løbet af dagen. Jeg arbejdede virkelig hårdt på gode søvnvaner - men det betalte sig også. Med nr. 2 arbejdede jeg ikke lige så hårdt på det (det kan man ikke med to småbørn i huset) - så hun fik aldrig de samme gode sovevaner. Du kan også træne sovevaner nu - men husk at det er helt normalt, at babyer ikke har nogen rytme i de første måneder af deres liv. Så du må ikke prøve for hårdt eller blive skuffet over at din datter ikke kan lære at sove, som du ønsker det. Det kommer helt sikkert - med tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.