Hej.
Åh hvor kan jeg nikke genkendende til din situation! Jeg har en datter på 3,5 mdr, som først for et par uger siden er begyndt at kunne lide sin barnevogn. Har været meget frustreret, for det eneste sted hun ville sove om dagen var ved brystet. Så i flere måneder boede jeg nærmest i vores sofa om dagen. Skal lige tilføje, at hun sover som en drøm om natten i sin egen seng. Min store dreng kunne godt lide at sove i sin vogn, så jeg troede også, at alle babyer da kunne lide det! Jeg har været frustreret men alligvel forsøgt så meget det gik at følge min datters 'krav' om at sove ved brystet og ikke i vognen. Så har jeg alligevel gået korte ture med vognen, ikke i første omgang for at få hende til at sove, men mere for at få hende til at synes om vognen. Det er vist ved at virke, for nu kan hun faktisk falde i søvn i vognen. Jeg går nu ud med hende hver formiddag, når jeg ved, at hun er træt, og nu lykkes det altså - hvilket det bare ikke gjorde før for et par uger siden! Som du skriver, er man jo nødt til at komme ud - jeg skal fx hente storebror i skolen hver dag, så nu er lillesøster nødt til at finde sig i vognen! Hun kan stadig blive rasende og ulykkelig i sin vogn, men det går fremad. For os har det virket at træne i det små og tro på at det nok efterhånden skulle lykkes. Tror det kan tage tid for en lille baby at føle sig tryg alene i sin vogn - der er jo langt op til mors trygge favn! Og som sagt - jeg ændrede strategi til at hun SKULLE sove i vognen til at det skulle være en hyggelig kort stund i vognen. Når jeg gik ud med hende, smilede jeg ned til hende og snakkede og fortalte hende, hvor skønt det er at ligge i vognen, også selvom hun skreg og græd (og jeg storsvedte af stress), og så satsede jeg på korte ture. Og nu tror jeg som sagt det er ved at bære frugt. Det skal garanteret også nok komme for din lille baby, som jo stadig er så lille!! Held og lykke!!
Anmeld