Mensus-maximus. Kan man godt forbløde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.274 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. september 2009

Helle30

Ja, det er muligvis et klammoristisk emne - men sådan har vi haft så mange ik´?

Jeg har taget p-piller, siden jeg var ca. 17 år, og jeg har altid fået min mens på klokkeslet nøjagtig 2 døgn efter sidst indtagne pille. Både efter Sofie og efter Louise har min mens startet allerede efter 2-3 mdr, hvorpå jeg har genoptaget brugen af p-piller.
Denne gang (Louise) er mine mens'er bare blevet helt vanvittige - som i "syndflod". Jeg fik den i går, og selvom jeg brugte tampon og seniorbind i nat, har jeg alligevel måttet skifte sengetøj. Jeg kan slet ikke forstå det, for pillerne har altid minimeret blødningerne. Andre, der har oplevet det samme?

- Helle - på vej til en øllebrødsfodring..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

Rasmine

Har ikke prøvet det.
Men har hørt om styrtblødninger, hvad det end er, men det lyder da lidt sårn.

Anmeld

1. september 2009

ivfmarie

Jeg oplever det...  Tænk sig, jeg jeg blødte så meget forleden at jeg "spulede" tamponen ud!!  Jojo.. jeg satte mig på wc'et og så kom der bare et ordentlig plop og et skvulp.. Nice!!

Jeg har altid været på pillen før ungernes tid, og døjede ikke med disse uhørte mængder af afstødt slimhinde. Det er først nu efter Malte, og uden piller at jeg oplever de her gevaldige besøg af den røde dame.

Jeg tænker jo lidt at det er fordi jeg er pilleløs - og fordi jeg er ved at være en gammel kost.. Der kommer lidt ekstra gang i blødningerne inden menopause!

Jeg har desuden bemærket en sammenhæng mellem ægløsningsubehag og menstruationenes styrke - måske er I andre der har mødt denne direkte sammehæng? Jo mere ubehag ved ÆL, jo voldsommere mens?

Og med ubehag mener jeg VIRKELIG ubehag.. Jeg er SÅ dårlig på dagen for æl, at jeg kun orker at ligge i min seng og surmule. Det gør ondt som bare fanden, og jeg er gal som en gammel hest i for små sko!!

Det er helt sikkert at menstruationen efter sådan en ÆL er en af de store, hvor imod der er mere kontrol over menstruationen efter en ægløsning uden smertehelvede - sker desværre ikke så tit .

Jeg VED jo at der rent fysiologisk ikke er en sammenhæng på den måde imellem disse to ting - æl foregår i bughulen, og menstruationenkommer fra livmoderen...

Sikke et langt og blodigt indlæg... 

Marie - vil i bad og gøre mig lækker

Anmeld

1. september 2009

Rasmine

ivfmarie skriver:

Jeg oplever det...  Tænk sig, jeg jeg blødte så meget forleden at jeg "spulede" tamponen ud!!  Jojo.. jeg satte mig på wc'et og så kom der bare et ordentlig plop og et skvulp.. Nice!!

Jeg har altid været på pillen før ungernes tid, og døjede ikke med disse uhørte mængder af afstødt slimhinde. Det er først nu efter Malte, og uden piller at jeg oplever de her gevaldige besøg af den røde dame.

Jeg tænker jo lidt at det er fordi jeg er pilleløs - og fordi jeg er ved at være en gammel kost.. Der kommer lidt ekstra gang i blødningerne inden menopause!

Jeg har desuden bemærket en sammenhæng mellem ægløsningsubehag og menstruationenes styrke - måske er I andre der har mødt denne direkte sammehæng? Jo mere ubehag ved ÆL, jo voldsommere mens?

Og med ubehag mener jeg VIRKELIG ubehag.. Jeg er SÅ dårlig på dagen for æl, at jeg kun orker at ligge i min seng og surmule. Det gør ondt som bare fanden, og jeg er gal som en gammel hest i for små sko!!

Det er helt sikkert at menstruationen efter sådan en ÆL er en af de store, hvor imod der er mere kontrol over menstruationen efter en ægløsning uden smertehelvede - sker desværre ikke så tit .

Jeg VED jo at der rent fysiologisk ikke er en sammenhæng på den måde imellem disse to ting - æl foregår i bughulen, og menstruationenkommer fra livmoderen...

Sikke et langt og blodigt indlæg... 

Marie - vil i bad og gøre mig lækker

MENOPAUSE??????????
OMG, sig dog ikke det???

JEG VIL IKKE BLIVE GAMMEL DA!
Men jeg vil gerne gå på pension, og sove længe og nusse i haven, og få besøg af børnene, engang imellem.

Marie: det var sgu da vildt, mon du sku skifte lidt oftere?

Anmeld

1. september 2009

ka li ja

ja nu betegner jeg mig jo ikke som specielt gammel!!! men jeg kan kun nikke genkendende til maries indlæg!!!!

har de vildeste æl smerter, og blødr som om jeg aldrig ville holde op igen!!!
jeg går både med livrem og seler(tampon-super, og bind) og alligevel kan jeg efter max 4 timer skifte hele lortet. som er fyldt!!!!
det er så voldsomt...
men vil ikke ha noget med hormoner i min krop, så spiser hverken piller eller har spiral..... men har overvejet det. for det er voldsomt...

nå men helle, ville bare hoppe med på blod bølgen og sige. oz mig.

det er især slemt her efter 2. barn....

Anmeld

1. september 2009

Kaufie

Her går det den anden vej

Den er helt sikkert blevet mere kraftig efter jeg har født - men før graviditeten var jeg på p-piller - efter fødsel fik jeg kobberspiral, som vist nok forøger blodmængden (og derfor frarådes kvinder med i forvejen kraftig mens)

Nu er spirallos ude - og jeg har ikke ret meget gene af mens. Men ægløsningen -- uha, den gør nas...... Så ingen sammenhæng som Ivf oplever det....

Anmeld

1. september 2009

Tynen

Mens? Hvad er det??!

Årh gud hvor jeg HADER det lort
Havde lykkeligt glemt alt om det!

Trine - Der frygter hvordan det bliver efter 2. heat..
Synes det var grotesk nok klamt efter første fødsel.. Specielt på 2. dagen - Slurp!

Anmeld

1. september 2009

Helle30

Jeg mærker ikke noget til ægløsning, og jeg har heller ikke ondt under mensen. Lige i dag føler jeg mig bare helt omtumlet - sådan lidt halvskæv, tror jeg - selvom jeg aldrig har prøvet at være skæv. Nå men så samme følelse som efter 20 æbleskiver og to krus gløgg... Døsig. Og så den dér enorme mængde blod. Jeg trøster mig med, at kvinder (efter sigende) skulle have reduceret risiko for blodpropper pga. den større udskiftning af blod som følge af den månedlige blødning. Hvis tilfældet er, at jeg skifter samtlige 5 l. hver gang, så er jeg jo rimeligt sikret mod blodpropper... i det mindste.
Tak for jeres input. Godt at vide, jeg ikke er den eneste.

- Helle - vil gå op og afsikre gerningsstedet - og så liiiiste i seng

Anmeld

1. september 2009

Rasmine

Men Hællø?
Hvorom alting er, så MÅ det sgu da være gwæjt at have det på en onsdag?

Anmeld

1. september 2009

Helle30

Onsdag? Det bruger vi vist ikke, - ligesom det dér lørdag, eller hvad det hedder.

- Helle - hende der er inden i Flemming Leth

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.