D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Min datter har sovet igennem siden hun var 6 mdr og er faldet i søvn selv hver aften siden hun var 5 mdr. Jeg har intet lavet om i putte rutinen, men nu er hun begyndt at skrige helt ulykkeligt når jeg går ud af soveværelset efter hun er blevet puttet. - Hvorfor?! Og hvordan får jeg hende til at lade være?
Vores rutine ser sådan ud:
Kl: 18:30 slukkes alle skærme og lyset dæmpes i stuen. Så går vi ud og hun får nattøj på, hvorefter vi sidder og putter og hygger os med at bladre i billedbøger.
Kl ca 18:55 laver jeg en flaske som hun får liggende i mine arme. Derefter bærer jeg hende ind i sengen hvor hun får en sut i munden og en i hånden. Hun får sin klud op til ansigtet og jeg sætter musikelefanten til at spille. Så siger jeg godnat, sov godt, mor elsker dig og vi ses imorgen, og går ud af rummet. Her ville hun normalt ligge og snakke lidt mens hun kigger på den fine sut i hånden indtil hun falder i søvn. MEN! Den sidste uge er hun begyndt at skrige i vildensky så snart jeg åbner døren for at gå ud. Og hvis jeg bare går ud så skriger hun videre i en halv time eller indtil jeg kommer ind igen. Men hun vil IKKE ligge sig til at sove når jeg er der. Så ligger hun og snakker eller rejser sig op og står og hopper i sengen indtil hun bliver sur fordi hun er overtræt og så kan jeg vandre rundt med hende i en time indtil hun sover. - Og så er klokken altså begyndt at nærme sig 21!
Jeg har prøvet bare at lade hende være selvom hun græder når jeg er gået ud, men synes jo ikke det er holdbart at hun skal græde 30 minutter hver aften!
Jeg har prøvet at ligge mig i min seng ved siden af hendes og at stå lige ved døren uden at gå ud med det resultat at hun bare leger i sengen.Jeg har også prøvet at stå ved siden af sengen og ligge hende ned/give dynen på/vende om på ryggen med det resultat at hun bliver skide sur over at hun ikke må noget og så kan jeg vandre med hende i 1 time til hun sover...
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! 
Er der nogen der har nogle gode råd?
Nå ja, og så er hun forresten 9 mdr (næsten).
Anmeld
Citér