Hvornår sagde jeres mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2015

Happiness

Min datter er 13 måneder. Hun siger "Bar" (far) Men hver gang jeg spørger hende om hun kan sige "mor" siger hun "BAR" og skraldgriner.... 

Hun siger dog "MA" meeeeen er nu ikke sikker på det er mig hun mener altid  

Storebror sagde mor først (mener han var 18-19 mdr. Han kalder stadig far for "bar". Han er 3½, men havde nedsat hørelse de første 2 år af hans liv, så vi kæmper stadig med F lyden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Herhjemme var det også far længe før mor, og det er vist standarden sådan generelt set. Det er fordi moren går rundt hele dagen og snakker om far: "nu kommer far hjem" osv. 

Anmeld Citér

29. marts 2015

Louisejulia

Min datter på 14 måneder kan både sige mor og far, dog bliver far mest brugt  

Anmeld Citér

29. marts 2015

MoarMoar

Min datter sagde mor først også sagde hun meget mormor :-) Jeg tror det var omkring 16 mdr aldren. 

Anmeld Citér

29. marts 2015

SofiaMik

Barn nr. sagde Mor, da hun var 1 år

Barn nr. 2 sagde Bar men ikke mor, da hun var 1 år

Barn nr. 3 er 10 mdr. og siger meget tydeligt mor sådan her: "Uuu-Arrrr" "Uuuarrr"

Det er noget med, at det er meget svært at sige "m" lyden

Anmeld Citér

30. marts 2015

EnGodMor

Barn et var 13 måneder 

Barn to var 9 måneder 

Da de sagde mor & far.

Anmeld Citér

30. marts 2015

Clisolka

Benjamins'mor skriver:

Godaften. 

Hvor gamle var jeres børn da de kunne sige mor? 

Celina har i en del måneder kunnet sige både far og farfar, nu er hun 17 måneder og vil stadig ikke sige mor. 

Hvis man spørger "hvem er jeg?" eller "kan du sige mor?" så siger hun "far". 

Hun kan også en hel del andre ord nu. 

Min datter var 14 mrd. da hun sagde mor  Lillebror er til gengæld laaaaaangt bagud med sproget! Han er nu 18 mrd. og kan ikke sige mor - endnu  Han er ørebarn med stort Ø, så han er nu først på vej med sproget. Han fik lagt dræn for en måned siden. Indtil videre kan han sige: far, Bella (storesøster), det, se, mad, bog.. 

Anmeld Citér

30. marts 2015

God-mor

Min datter sagde mor først og det var omkring de 14-15 måneder og far sagde hun 1 måneds tid efter  Syntes dog mest man høre at børnene starter med at sige far. 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Dorthe1986

Min dreng begyndte at snakke lige omkring 1 år, sådan for alvor. Han kunne dog sige hej da han var de der 10-11 måneder. Men han sagde mor kort efter han blev et år - der gik lang tid før han sagde far Men jeg var også den min søn havde mest kontakt med ;-)

Anmeld Citér

30. marts 2015

MysteriousAngel

Benjamins'mor skriver:

Godaften. 

Hvor gamle var jeres børn da de kunne sige mor? 

Celina har i en del måneder kunnet sige både far og farfar, nu er hun 17 måneder og vil stadig ikke sige mor. 

Hvis man spørger "hvem er jeg?" eller "kan du sige mor?" så siger hun "far". 

Hun kan også en hel del andre ord nu. 

Her hos os hedder far ikke far men ababa. Hvorfor ved jeg ikke. Hun kan tydligt sige mor. Men far kom på banen før mor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.