Must have til baby som 1. gangsforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
30. marts 2015

Maja_4000

Anonymbebs skriver:

Vi har valgt ikke at bruge penge på en vugge, men kunne godt forstille mig den vil være dejlig at have

Det havde vi også, men fortrød hurtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2015

Mitlivsommooor

Anonymbebs skriver:

Hej Babybrugere

Vi vil gerne i gang med PB her til sommer og har planlagt dato for stop af p-piller

Min mand og jeg er så allerede nu i gang med at planlægge hvad vi skal have af udstyr, tøj, legetøj til baby det først 1 årstid og hvor meget vi skal spare op for må indrømme med de ting vi har kigget på, av det mange penge på bare udstyr og jeg tror jeg måske har lidt for mange ting på min liste vi ikke har behov for.

Hvilke ting var et must have for jer som 1. gangsforældre?

Hvornår købte i de forskellige ting før og efter fødslen?

Hvilke ting ville i mene er overflødige?

Hvor mange penge brugte i ca?

Tusind tak for jeres hjælp på forhold

Jeg ved jeg selv skal have babytøj, dyne og 2 stk dynebetræk med på hospitalet til fødslen 

Jeg vil da genre dele lidt ud af de erfaringer vi har gjort os mht. vores 1. barn.

- Køb en autostol med base, det er simpelthen så praktisk at man bare kan klikke stolen ud og tage den med sig, frem for at man skal bøvle rundt med seler, osv.

- Kan anbefale en højstol fra Ikea, vi startede med at købe en dyr trip trap, men da vores søn sad rigtig dårligt i den skiftede vi den ud.

- Vent med at købe en dyr voksipose til jeres barn, Vores søn kunne slet ikke bruge sådan en, da han er en meget varm dreng og har det meget bedre med sin dyne i barnevognen.

- Fine dyre ting er ikke nødvendigvis bedre en de billige og ofte er det bare mærket man får lov at betale for.

Rigtig meget held og lykke

MVH. Charlotte

Anmeld

31. marts 2015

jojomama

En vugge fik vi slet ikke brug for. Vi havde købt en tremmeseng i IKEA og smed da bare liften deri, når baby skulle sove.

stofbleer har vi brugt meget lidt (udover til puslebordet). Jeg tror vi har max 20 stk, men vi har også vaskemaskine, så det kommer nok lidt an på jeres adgang til sådan en og hvor meget jeres baby gylper.

voksiposen fik vi brugt enkelte gange og bæreselen ligeså. 

Derudover opdagede jeg, at en stor træningsbold var uundværlig for os - når baby var urolig, satte vi os på den med baby liggende på ammepuden på lårene og bum! Så var der ro... Nu er han næsten 1 år og vi bruger den stadig. Både til leg og til, når han nægter at sove

Anmeld

31. marts 2015

jojomama

En vugge fik vi slet ikke brug for. Vi havde købt en tremmeseng i IKEA og smed da bare liften deri, når baby skulle sove.

stofbleer har vi brugt meget lidt (udover til puslebordet). Jeg tror vi har max 20 stk, men vi har også vaskemaskine, så det kommer nok lidt an på jeres adgang til sådan en og hvor meget jeres baby gylper.

Derudover opdagede jeg, at en stor træningsbold var uundværlig for os - når baby var urolig, satte vi os på den med baby liggende på ammepuden på lårene og bum! Så var der ro... Nu er han næsten 1 år og vi bruger den stadig. Både til leg og til, når han nægter at sove

Anmeld

31. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonymbebs skriver:

Hej Babybrugere

Vi vil gerne i gang med PB her til sommer og har planlagt dato for stop af p-piller

Min mand og jeg er så allerede nu i gang med at planlægge hvad vi skal have af udstyr, tøj, legetøj til baby det først 1 årstid og hvor meget vi skal spare op for må indrømme med de ting vi har kigget på, av det mange penge på bare udstyr og jeg tror jeg måske har lidt for mange ting på min liste vi ikke har behov for.

Hvilke ting var et must have for jer som 1. gangsforældre?

Hvornår købte i de forskellige ting før og efter fødslen?

Hvilke ting ville i mene er overflødige?

Hvor mange penge brugte i ca?

Tusind tak for jeres hjælp på forhold

Jeg ved jeg selv skal have babytøj, dyne og 2 stk dynebetræk med på hospitalet til fødslen 

Puha - listen med overflødige ting er lang så den vil jeg spare dig for 

men vi købte det meste brugt. Vi har købt en dejlig odder barnevogn inkl. lift, som vi pt. bruger til vores andet barn. Den kostede kun 2000kr. 

En stokke højstol inkl. hynde til 200kr. 

Et fint legetæppe med musik i - til 100kr. 

Et væghængt puslebord inkl. puslepude til 900kr. 

Dyne og madras har vi fået i gave af svigermor. 

Tæpper har min mor strikket. 

Tremmeseng er købt brugt til 300kr og den bruger vi nu til vores andet barn. 

En velholdt emmaljunga klapvogn til 300kr. 

Legetøj og tøj har hi fåey i gaver og købt løbende - oftest i mødrehjælpen da babytøj og legetøj jo næsten ikke er brugt, så det er godt velholdt.

En autostol fik vi af svigerforældre (den ville jeg ikke købe brugt.)

og jeg ville ikke være foruden min koala strækvikle - den købte vi brugt til 400kr.

Jeg ville heller ikke være foruden min voksipose som jeg købte brugt til 200kr - den var næsten ubrugt. 

Babyalarmer gav vi 1200kr for - dem købte vi nye, da jeh vil være sikker på de fungerer ordentligt.  

Anmeld

31. marts 2015

MorTilN

Mortilsofus skriver:

Jeg vil da genre dele lidt ud af de erfaringer vi har gjort os mht. vores 1. barn.

- Køb en autostol med base, det er simpelthen så praktisk at man bare kan klikke stolen ud og tage den med sig, frem for at man skal bøvle rundt med seler, osv.

- Kan anbefale en højstol fra Ikea, vi startede med at købe en dyr trip trap, men da vores søn sad rigtig dårligt i den skiftede vi den ud.

- Vent med at købe en dyr voksipose til jeres barn, Vores søn kunne slet ikke bruge sådan en, da han er en meget varm dreng og har det meget bedre med sin dyne i barnevognen.

- Fine dyre ting er ikke nødvendigvis bedre en de billige og ofte er det bare mærket man får lov at betale for.

Rigtig meget held og lykke

MVH. Charlotte

Tusind tak for den

Vi har snakket lidt om vi skulle bruge pengene på den base eller ej da den autostol vi tænker på at købe, er bedst i test med selemontering i to teste og har noget gummibelægning der gør at selen sider korrekt og fast. Så vi ikke helt enige endnu men det kan være den kommer når spiren er i maven og vi skal ud og prøve barnevogn og autostol i bilen

Jeg tænkte at købe en trip trap fordi jeg selv var så glad for den som barn men venter med at købe stol til vi har barnet og kan prøve hvordan barnet sider i de forskellige stole.

Godt råd tak for det for overvejede at købe en voksipose

Jeg går også selv mere op funktion ind i mærket på de fleste ting Hvorfor købe en tremmeseng til 4000 kr i babysam når man kan få en i ikea til 1500 kr som kan holde til mere og somm almindelige madresser og lagner passer til

Anmeld

1. april 2015

Mitlivsommooor

kreafina skriver:

Jeg kan så fortælle at her bruger vi rigtig mange stofbleer. Selvom vi bor i hus og har egen vaskemaskine, så synes jeg nærmest ikke man kan få for mange stofbleer.

Vi bruger dem på puslepuden og som hagesmæk når vi spiser, og så skal det siges at vores lille dreng VIRKELIG var en gylper da han var spæd.

MVH. Charlotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.