Anonymbebs skriver:
Hej Babybrugere
Vi vil gerne i gang med PB her til sommer og har planlagt dato for stop af p-piller
Min mand og jeg er så allerede nu i gang med at planlægge hvad vi skal have af udstyr, tøj, legetøj til baby det først 1 årstid og hvor meget vi skal spare op for må indrømme med de ting vi har kigget på, av det mange penge på bare udstyr og jeg tror jeg måske har lidt for mange ting på min liste vi ikke har behov for. 
Hvilke ting var et must have for jer som 1. gangsforældre?
Hvornår købte i de forskellige ting før og efter fødslen?
Hvilke ting ville i mene er overflødige?
Hvor mange penge brugte i ca?
Tusind tak for jeres hjælp på forhold
Jeg ved jeg selv skal have babytøj, dyne og 2 stk dynebetræk med på hospitalet til fødslen
Puha - listen med overflødige ting er lang så den vil jeg spare dig for
men vi købte det meste brugt. Vi har købt en dejlig odder barnevogn inkl. lift, som vi pt. bruger til vores andet barn. Den kostede kun 2000kr.
En stokke højstol inkl. hynde til 200kr.
Et fint legetæppe med musik i - til 100kr.
Et væghængt puslebord inkl. puslepude til 900kr.
Dyne og madras har vi fået i gave af svigermor.
Tæpper har min mor strikket.
Tremmeseng er købt brugt til 300kr og den bruger vi nu til vores andet barn.
En velholdt emmaljunga klapvogn til 300kr.
Legetøj og tøj har hi fåey i gaver og købt løbende - oftest i mødrehjælpen da babytøj og legetøj jo næsten ikke er brugt, så det er godt velholdt.
En autostol fik vi af svigerforældre (den ville jeg ikke købe brugt.)
og jeg ville ikke være foruden min koala strækvikle - den købte vi brugt til 400kr.
Jeg ville heller ikke være foruden min voksipose som jeg købte brugt til 200kr - den var næsten ubrugt.
Babyalarmer gav vi 1200kr for - dem købte vi nye, da jeh vil være sikker på de fungerer ordentligt.