Must have til baby som 1. gangsforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
29. marts 2015

MorTilN

elskeratværemor skriver:

En god ammepude 

Jeg ved ikke helt om jeg vil købe en ammepude da en sammenrullede dyne også kan bruges Men får vi en i gave ville den da helt sikkert blive brugt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2015

Emisoph

Autostol

Skumgulv

Cirka en million stofbleer, har ikke gylpebarn, men det er ikke løgn når folk siger, at man aldrig kan få for mange!

Anmeld

29. marts 2015

MorTilN

Miss BananaHammock skriver:

En god babyalarm! Vi er glade for vores neonate!! 

Det også en neonate vi har kigget på

Anmeld

29. marts 2015

Dorthe1986

Anonymbebs skriver:

Jeg ved ikke helt om jeg vil købe en ammepude da en sammenrullede dyne også kan bruges Men får vi en i gave ville den da helt sikkert blive brugt

Jeg var helt klart gladere for en dyne end diverse ammepuder. jeg kunne slet ikke enes med dem

Anmeld

29. marts 2015

Ka+Ma=Be

Autostol

Skumgulv

Cirka en million stofbleer, har ikke gylpebarn, men det er ikke løgn når folk siger, at man aldrig kan få for mange!

Stofbleer! Åh gud, ja! 

Selv når man tror, man har nok, er det helt ved siden af. Tror vi havde 50 stk! 

Vi kunne bestemt ikke undvære babyalarmer - men det kommer nok an på, hvordan man lever. Vi bor i lejlighed i København på 2. Sal og havde derfor gavn af den både ved lur og på farten.

Overflødigt for os: 

• Ammepude
  • Badekarindsats
  • Musikuro (mest fordi vores dreng ikke gad den)
  • Sikket en masse andet jeg ikke lige kan komme i tanke om

Anmeld

29. marts 2015

lineog4

Til min den første havde vi en skrabet udgave:

- brugt barnevogn og lift

- lånt en børneseng (en mellemting mellem en tremmeseng og en vugge)

- handymanden havde lavet noget med en plade på kommoden så vi havde er puslebord

- ikke særlig mange stofbleer (har aldrig brugt særlig mange)

- en ammepude (og jeg kunne rigtig godt lide den også i slut graviditet, i barnevognene og til at ligge rundt om hende da hun lige havde lært at sidde)

- et badekar (men ingen indsats)

- billig baby alarm - den virkede upåklageligt til 3 børn

- en bæresele (nu ville jeg vælge en slynge)

- dyne

- og havde intet tøj købt på forhånd, men fik en masse.

Teor max vi brugte 3500 før hun blev født og meget lidt efter...

men en god pusleplads, en barnevogn med lift var de absolutte must

Anmeld

29. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Alt efter hvilken type vask man har, kan man godt undvære et badekar. Det er dog ikke den dyreste post. 

Har en dreng på 1 måned, og vi bruger pt

tøj & savlesmækker

lift, dyne, barnevogn & baby alarm

Puslebord, puslepude & hårtørrer (til numsen)

Mange håndklæder & læssevis af stofbleer

ammepude, bryst creme & sutter

kravlegård & musik uro (man kan nøjes med et tæppe på gulvet hvis man ikke har andre børn eller dyr)

Senere hen kommer der lidt flere ting til, men i bund og grund har de små jo bare behov for de basale ting som mad, varme, tryghed & kærlighed.

unødvendige ting: legetøj! Man får en masse i gave, og de små er ofte mest optaget af de mindst fancy ting, som fx en tom flaske med bønner i som kan rasle. Så lad være med at købe en masse

Anmeld

29. marts 2015

SofiaMik

Jeg vil sige, at der sikkert er en masse must-haves, men skulle jeg gøre det om igen, så ville jeg have investeret i nogle flere luksusting fra start, så som det der lækre dyre uldtæppe, som jeg først købte til nr. 3 og adskillige andre ting, som jeg var for nærig til at købe i første omgang.

Men jeg kan virkelig anbefale rent økologisk uld til dit barn og især denne shop som jeg har handlet en del hos:

http://www.filiokus.dk/

Anmeld

30. marts 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Anonymbebs skriver:

Den liste er noget kortere ind min

Hehe 

Jeg glemte artostol med base så den er nem at få ind og ud af bilen 

Og ja stofbleer mindst 30 !!  Vi havde et gylpe barn uden lige 

Anmeld

30. marts 2015

lineog4

Hov forresten overflødige ting:

Skråstol - autostolen kan bruges i starten og derefter ville mine børn hellere på et tæppe, i armene eller kunne sidde selv

jeg ville ikke købe et aktivitetstæppe af den type hvor stativet er monteret på tæppet, men meget hellere have et tæppe og et stativ jeg kunne sætte over for så kunne vi også lege andre ting - i det hele taget wr almindeligt vattæppe er fint på gulvet (og vi har det ellers koldt på gulvet)

kjoler hvis det er en pige og strømpebukser til de helt små.

men i det hele taget ville mit råd være at vente med at købe det meste til man har fået sin baby, for de er så forskellige. Min den største levede i en bæresele, og den mellemste nægtede. Min den største ville svøbes og vugges når hun skulle sove, min den mellemste skulle bare have fred og ligge helt for sig selv og have helt frihed med kroppen. Min den største ville aldrig tage en flaske og den mellemste blev flaskebarn.

Så når man lærer sit barn at kende kan man vide hvad er must og hvad er overflødigt. Dog ville jeg starte med basis: barnevogn, lift/voksipose, pusleplads og en seng af en art og en autostol hvis man harr bil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.