Hvad kostede det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2015

Spirrevip

Jeg kunne bare godt være bange for at vi ikke ville kunne nå at få købt det hele inden baby kommer, hvis vi ikke sparer lidt op inden  og vi står også snart og skal til at flytte (om et halvt års tid), og så kommer vi også til at mangle nogle møbler, og argh... det er svært at vide hvor meget man kan få skrabet sammen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2015

Miss Thunder

Nu der bliver nævnt prisen på pasning skal man jo huske der er noget der hedder friplads.

Anmeld Citér

29. marts 2015

Chevro

Spirrevip skriver:

Hej piger! 

Manden og jeg er begyndt at regne lidt på tingene derhjemme, for at se hvad det vil koste at få et barn, og om der vil være plads til der i vores økonomi. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I brugte både før og efter graviditet, og hvor meget jeres barn/børn "koster" om måneden, evt. hvilken indkomst I havde, hvad jeres husleje lå på (hvad der nu ellers var relevant) og også gerne hvor meget i sparede op inden i begyndte PB? Det skal nok siges at både min kæreste og jeg vil være på en su, når vi går igang, hvis alt går efter planen

Knus

Herhjemme har det været dyrt at skaffe alle tingene - da jeg absolut ikke vil have brugte ting  Så vi har også taget de dyre løsninger. 

Barnevogn, tremmeseng, lift, voksipose, tøj, sengetøj, madrasser x 3, lagener til alle tre str, puslepude, puslebord, pusletaske, badekar, indsats osv osv Der er jo mange ting, når man først gør det op i penge...

Jeg tror vi har brugt ca. 30.000,- det første år i materielle ting Så kommer bleer, alt det tøj der skal skiftes en del gennem den første tid udover  

Nu har vi så lige fået barn nr 2, og denne gang har vi jo sparet meget - da vi har købt kvalitet 1. gang Så alle større ting kan jo bruges igen, og så sælges

Anmeld Citér

29. marts 2015

Emisoph

Vi er begge på SU herhjemme, har en datter på knapt 7 måneder som intet mangler

I kan få: 

2 x Alm. SU: 5900 før skat

2 x Tilskud til samlevende med anden SU modtager: 2400 før skat

2 x Alm. SU-lån: Op til 3000 pr. Md. skattefri

2 x Supplerende SU-lån til forsørgere: 1500 pr. Md. skattefri

1 x Boligsikring: Varierer, men er forholdsvis høj når begge er på SU

1 x Børnepenge: 4400 hver tredje md. (1500 pr. Md.)

(Alle beløb +/- 100 kr. ca)

Derudover er der fripladstilskud, vi får fuld friplads, altså skal ikke betale for dagpleje pga vores indkomst.

Bleer bliver ca 75 kr pr uge (Rema1000 bleer, halvanden pakke) (300 pr. Md)

Modermælkserstatning er det dyreste, omkring 150 pr uge (600 pr md.)

Vi brugte 10.000 på udstyr inden, men vi købte også alt fra ny, dog på tilbud. En god idé er at tilmelde forskellige nyhedsbreve fra f.eks babysam, Kære Børn, Ønskebørn osv., så kommer der mange gode tilbud pr mail, som regel dags-tilbud/slå til med det samme agtigt. 

Vi købte løbende undervejs. Tøj frem til str. 62 fik vi af venner men ellers sælges der rigtig mange tøjpakker billigt og i pæn stand..

Håber det gav et overblik

Anmeld Citér

29. marts 2015

Mum33

Spirrevip skriver:

Hej piger! 

Manden og jeg er begyndt at regne lidt på tingene derhjemme, for at se hvad det vil koste at få et barn, og om der vil være plads til der i vores økonomi. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I brugte både før og efter graviditet, og hvor meget jeres barn/børn "koster" om måneden, evt. hvilken indkomst I havde, hvad jeres husleje lå på (hvad der nu ellers var relevant) og også gerne hvor meget i sparede op inden i begyndte PB? Det skal nok siges at både min kæreste og jeg vil være på en su, når vi går igang, hvis alt går efter planen

Knus

Tror vi bruge ca 10000 inden de kom og så ca 1000 kr i mdr + pasning når de skal i dp, som er på 2300. Så ja det er en dyr post at få børn. Men det kommer jo også an på om man kan bruge brugte ting eller køber det hele nyt. Pasning er nok det dyreste. 

Anmeld Citér

29. marts 2015

PernilleogLouis

Inden han blev født brugte vi 30000 - og det første år var nok dyrt m klapvogn, barnedåb osv

nu er han 7 år og bruger flest penge på sportsaktiviteter og tøj 

Anmeld Citér

29. marts 2015

Lunae

Min mand og jeg fik vores børn på studiet. Vi har begge været på su eb stor del af den ældstes liv (4,5 år) og jeg er stadig studerende.

vi har aldrig manglet noget og kan kun anbefale at få børn under studiet - I får aldrig mere tid til jeres børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.