D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Spirrevip skriver:
Hej piger!
Manden og jeg er begyndt at regne lidt på tingene derhjemme, for at se hvad det vil koste at få et barn, og om der vil være plads til der i vores økonomi. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I brugte både før og efter graviditet, og hvor meget jeres barn/børn "koster" om måneden, evt. hvilken indkomst I havde, hvad jeres husleje lå på (hvad der nu ellers var relevant) og også gerne hvor meget i sparede op inden i begyndte PB? Det skal nok siges at både min kæreste og jeg vil være på en su, når vi går igang, hvis alt går efter planen
Knus
Det dyre i starten er jo som nævnt udstyr. Men det kan godt nok gøres billigt, hvis man er villig til at købe brugt. Jeg er enlig og har selv købt alt (næsten) på su eller kontanthjælp. Tror i alt jeg har brugt 2-3000 kr på udstyr.
Her er en ca liste over hvad jeg har haft købt og til hvilken pris:
Barnevogn inkl lift, pusletaske, lagner, madrasser, myggenet og regnslag: 900 kr.
Puslebord: 100 kr
Puslepude: 20 kr
Hovedhalefad: 20 kr
Tremmeseng: 300 kr
Vugge: arvet
Tøj: arvet
2 babydyner: 100 kr.
Sengetøj: 6 stk til 30-50 kr stykket. (Flest omkring 30)
Badekar: 150 kr (fra ny, på tilbud)
Slynge: 200 kr
Autostol: 200 kr
Bæresele: 25 kr.
Hvis ikke jeg havde arvet tøj skulle der nok også være brugt et par 100 kr på det, og vuggen var ærlig tlt overflødig. - Hun sov i min seng eller liften indtil hun kom i tremmeseng 
Anmeld
Citér