Hvad kostede det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.606 visninger
17 svar
5 synes godt om
29. marts 2015

Spirrevip

Hej piger! 

Manden og jeg er begyndt at regne lidt på tingene derhjemme, for at se hvad det vil koste at få et barn, og om der vil være plads til der i vores økonomi. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I brugte både før og efter graviditet, og hvor meget jeres barn/børn "koster" om måneden, evt. hvilken indkomst I havde, hvad jeres husleje lå på (hvad der nu ellers var relevant) og også gerne hvor meget i sparede op inden i begyndte PB? Det skal nok siges at både min kæreste og jeg vil være på en su, når vi går igang, hvis alt går efter planen

Knus

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2015

Miss Thunder

Hvis i har lyst så gå da igang.. Resten plejer at falde på plads.. Det dyre i starten er udstyr, men der kan man købe brugt og hvis i har familie med mindre børn kan det være der er noget aflagt der...

Anmeld Citér

29. marts 2015

Spirrevip

Thunderangel skriver:

Hvis i har lyst så gå da igang.. Resten plejer at falde på plads.. Det dyre i starten er udstyr, men der kan man købe brugt og hvis i har familie med mindre børn kan det være der er noget aflagt der...

Jeg er bare bange for at vi ikke ville kunne baby nok ting - og små børn har der ikke været længe i vores familie  man vil jo så gerne gøre det bedste 

Anmeld Citér

29. marts 2015

MysteriousAngel

Spirrevip skriver:

Hej piger! 

Manden og jeg er begyndt at regne lidt på tingene derhjemme, for at se hvad det vil koste at få et barn, og om der vil være plads til der i vores økonomi. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I brugte både før og efter graviditet, og hvor meget jeres barn/børn "koster" om måneden, evt. hvilken indkomst I havde, hvad jeres husleje lå på (hvad der nu ellers var relevant) og også gerne hvor meget i sparede op inden i begyndte PB? Det skal nok siges at både min kæreste og jeg vil være på en su, når vi går igang, hvis alt går efter planen

Knus

For os, vil et 4. barn, koste 2500 ekstra om mdr når det skal passes. 

Her er der iregnet pasning samt tøj og mad.

Tøjbudgettet kan der spares på da vi har KASSER af tøj, medmindre det selvfølgelig blivet andet køn. 

Anmeld Citér

29. marts 2015

MysteriousAngel

Thunderangel skriver:

For mig har det altid skullet planlægges. Simpelthen fordi jeg ikke vil "lade det gå udover de andre" hvis/når der kom en ekstra. De andre skal ikke lide under at der kommer en søster/bror. I vores tilfælde vil vi ikke have en ekstra nu. Simpelthen fordi vores økonomi ikke kan bære en nu uden at vi simpelthen skulle spænde livremmen ind i mange år. Ture ud af huset ville kun blive gratis ture og ferier sydpå ville vi kunne skyde en pil efter. Udover det ville deres fritidsaktiviter skulle skæres ned til minimum (vi giver pt 1500 om mdr for det).

Anmeld Citér

29. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Spirrevip skriver:

Hej piger! 

Knus

Det dyre i starten er jo som nævnt udstyr. Men det kan godt nok gøres billigt, hvis man er villig til at købe brugt. Jeg er enlig og har selv købt alt (næsten) på su eller kontanthjælp. Tror i alt jeg har brugt 2-3000 kr på udstyr.

Her er en ca liste over hvad jeg har haft købt og til hvilken pris:

Barnevogn inkl lift, pusletaske, lagner, madrasser, myggenet og regnslag: 900 kr.

Puslebord: 100 kr

Puslepude: 20 kr

Hovedhalefad: 20 kr

Tremmeseng: 300 kr

Vugge: arvet

Tøj: arvet

2 babydyner: 100 kr.

Sengetøj: 6 stk til 30-50 kr stykket. (Flest omkring 30)

Badekar: 150 kr (fra ny, på tilbud)

Slynge: 200 kr

Autostol: 200 kr

Bæresele: 25 kr.

Hvis ikke jeg havde arvet tøj skulle der nok også være brugt et par 100 kr på det, og vuggen var ærlig tlt overflødig. - Hun sov i min seng eller liften indtil hun kom i tremmeseng

Anmeld Citér

29. marts 2015

L&V

Jeg tænker det er et svært samligni gs grundlag. For man ka jo få dyre ting og billige ting så at vi har brugt x antak kr betyder jo ik nødvendigvis at det er det det koster da i jo ka vælge en anden løsning.

Vi havde intet sparet op men købte hen af vejen og ønskede os en masse. 

Anmeld Citér

29. marts 2015

MysteriousAngel

Spirrevip skriver:

Hej piger! 

Knus

En af tingene man også skal være obs på er at man ikke kan være sikker på at man kan amme efterfølgende og måske skal baby have speciel-mme. 

Anmeld Citér

29. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg tror vi har brugt kr. 15.000 på start ting, da jeg blev gravid. 

Han koster ca 1000 kr. Om måneden i mad, tøj, plejeting og bleer. 

Det koster 3500 kr. At få en VS plads. 

Børneopsparing koster 250 pr. Mdr.

Når han begynder at gå, er der også en sko udgift. 

Så vi satser på en fast udgift på 5000 om måneden. 

Anmeld Citér

29. marts 2015

FruStolpe

Jeg synes nu ikke det dyre var at ha bebsen hjemme di barselsperioden.  Men det er dæleme en udskrivning at betale  3500,- om måneden i vuggestue plads. 

Vi havde ikke sparet op, men købte løbende udstyr...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.