40+3, 1-2 cm åben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2015

Anonym trådstarter

April-baby skriver:

Dem har jeg så ikke set skyggen af siden uge 30 .

håber snart det går ordenligt igang for dig (:

Jo tak, håber også der snart sker noget med dig også 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

modesty

Anonym skriver:

Hej med jer, jeg var ude at spise med manden igår Kl. 19 hvor jeg fik rigtig mange plukveer som kom hvert 5. Min. Og varede ca 2-3 min. Herefter kom vi hjem og vil nyde en film sammen havde stadig de plukveer, de gjorde ikke ondt men omkring Kl 22 tiden fik jeg mens lignende smerter forneden som kom hvert 20. Min. Og varede 15 sek.. Ringede til akut modtagelse og Jordemoder sagde det lød som veerne var på vej også sagde hun at jeg sku hvile mig så meget jeg kan og evt. Hvile mig lidt.. (Jeg kunne så ikke sove pga. Nervøsitet og jeg var spændt hihi) og se hvordan smerterne udviklede sig i løbet af nogle timer Kl 05 i morges mærkede jeg så de mens lignende smerter komme hvert 7. Min og ringede så til akut igen hvor hun sagde jeg sku komme forbi og blive undersøgt..  Fik så afvide at jeg havde åbnet mig 1-2 cm og der var stadig en lille smule livmodermund hun sagde til os at der kan gå 1-3 dage før der rigtig sker nogetvil jeg tro  sagde hun, så fik jeg smertestillende og blev sendt hjem igen.. Mit spørgsmål er så bare om i har oplevet noget lignende og hvor lang tid gik der så før i fik de voldsomme veer? Kan sex evt. Gøre sådan man får en hurtigere fødsel? Kærlig hilsen den nervøse mig, håber nogen vil svarer på mine spørgsmål der har erfaring da jeg er førstegangs gravid

40+4 - venter på min guldklump :-*

Ikke for at lyde hård, men jeg forstår ikke rigtig hvorfor du ringer til fødegangen? Du er jo ikke gået i fødsel. Du skal nok vide når veerne kommer, og så er tricket at blive hjemme så lang tid som muligt - for det er altså sjovere at have veer i sit eget hjem end på en hospitalsbriks.  Pøj pøj med det lige om lidt!

Anmeld Citér

29. marts 2015

MysteriousAngel

modesty skriver:

Ikke for at lyde hård, men jeg forstår ikke rigtig hvorfor du ringer til fødegangen? Du er jo ikke gået i fødsel. Du skal nok vide når veerne kommer, og så er tricket at blive hjemme så lang tid som muligt - for det er altså sjovere at have veer i sit eget hjem end på en hospitalsbriks.  Pøj pøj med det lige om lidt!

Min veninde havde plukveer i 1 1/2 dag. Da hun endelig tog på fødegangen var hun i aktiv fødsel og fødte 1 time efter. Så man kan sagtens have "veer" uden de gør synderligt ondt. Hvilket jeg synes er snyd eftersom mine altid har trukket tænder ud. 

Anmeld Citér

29. marts 2015

FrkGranger

Altså jeg var 2 cm åben og 1 cm livmord mun til bage 38+1 og havde så mens smerter og fandt så ud af det var plukveer da jeg lå til overtidsscanning og jm fortalte hvad maskinen sagde 

Jeg fødte først 41+5, fik veer 41+4 kl 11 med 3-5 min mellemrum fra start kl 19 kørte jeg selv mod sygehuset, med min man som passager. (kun mig der har kørekort), tror godt jeg kunne have været hjemme længere hvis ikke jeg selv skulle køre. Var på fødegangen kl 20 og jm sagde du er 4,5 cm åben pg kommer ikke hjem før baby er ude...

Men veer kommer også an på ens smertetærskel og hvor god man er til at slappe af og arbejde med dem...

Anmeld Citér

29. marts 2015

lineog4

Jeg tror jeg i alle graviditeter var kronisk 1 cm livmoderhals og 1-2 fingre åben (tænker jeg er det samme som cm). I hvert fald har jeg været det ved alle undersøgelser både hos jordemoder og når jeg blev undersøgt på afsnittet for gravide.

Jeg var det da jeg kom ind med veer ved første fødsel men hvor hun stod skævt i bækkenet så veerne ikke gav noget dvs. Jeg fik 4 dage med veer og 8 timers aktiv fødsel.

Jeg var det da jeg kom ind fordi vandet var gået men ikke havde veer - da veerne kom var hun født på under en time.

Jeg var det da jeg blev undersøgt og løsnet hinder 40+1 med min søn. Der skete ingen ting før de 3 dage efter prikkede vandet.

Jeg var det da jeg blev sat i gang med stikpiller med den sidste 40+6

Anmeld Citér

29. marts 2015

modesty

MysteriousAngel skriver:

Min veninde havde plukveer i 1 1/2 dag. Da hun endelig tog på fødegangen var hun i aktiv fødsel og fødte 1 time efter. Så man kan sagtens have "veer" uden de gør synderligt ondt. Hvilket jeg synes er snyd eftersom mine altid har trukket tænder ud. 

Jo, men det nytter jo ikke noget at alle der mærker mens-smerter skal ind på fødegangen og undersøges. 

Anmeld Citér

29. marts 2015

MysteriousAngel

modesty skriver:

Jo, men det nytter jo ikke noget at alle der mærker mens-smerter skal ind på fødegangen og undersøges. 

Nej da. Enig.  Men den der med at hvis det er rigtige veer, mærker man det, gælder ikke altid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.