Gør abort ondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.637 visninger
16 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja som overskriften lyder, gør det ondt at få en abort? 
Og er der forskel på medicisk kontra kirugisk ang. smerte?

- Jeg spørger for en veninde der for et par måneder siden er blevet alene mor til 2 børn og nu er bange for at hun er blevet gravid igen. - Hun er ikke langt nok henne til at kunne teste endnu, men ubeskyttet sex med x'en dagen efter ægløsning (dumt ja, men det er ikke det vi skal snakke om )

De finder ikke sammen igen (er afprøvet) og begge de børn der allerede er bliver fulgt af læger pga forskellige problemer, så hun har ikke mod på at stå alene med 3 børn hvor der kun er 16 mdr mellem de yngste.

Men samtidig er hun egentlig mod abort og vildt nervøs for om det gør ondt. Så gør det det? Og hvor ondt gør det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

Fremad

Jeg har kun prøvet en kirurgisk abort... Piller var ikke muligt/brugt i sin tid...

Af hvad jeg husker så var det som mens smerter, jeg var ikke sengeliggende eller andet efter (har fået 2) 

Det er hurtigt overstået og man er hjemme samme dag...

Rigtig øv situation for hende... Men forstår udmærket hendes valg....  

Anmeld Citér

27. marts 2015

CH2012

MummiT skriver:

- Jeg spørger for en veninde der for et par måneder siden er blevet alene mor til 2 børn og nu er bange for at hun er blevet gravid igen. - Hun er ikke langt nok henne til at kunne teste endnu, men ubeskyttet sex med x'en dagen efter ægløsning (dumt ja, men det er ikke det vi skal snakke om )

De finder ikke sammen igen (er afprøvet) og begge de børn der allerede er bliver fulgt af læger pga forskellige problemer, så hun har ikke mod på at stå alene med 3 børn hvor der kun er 16 mdr mellem de yngste.

Men samtidig er hun egentlig mod abort og vildt nervøs for om det gør ondt. Så gør det det? Og hvor ondt gør det?

Jeg fik en udskrabning i fredags, fordi vores baby var gået i stå med dens udvikling og der var ikk længere hjerteaktivitet 

Jeg tog imod den kirugiske metode, fordi jeg ikke have mod på at gå igennem den medicinske udgave. Var igennem en spontan abort også for 1 år og 3 mdr. siden, og synes det var hårdt selv at udstøde fosteret, og havde brug for at der var nogle professionelle der hjalp mig denne gang. Også for at det så var hurtigere overstået. Det var hårdt nok, at vide at det var gået til inde i mig og bare ventede på at komme ud.

Jeg synes ikke smerterne har været slemme. Kan selvfølgelig ikk vide om jeg har været heldig og det har da gjort ondt ind imellem. Men er stensikker på, at dette var bedre kontra medicinsk. Men jeg ved ikk om de fjerner det kirurgisk så tidligt?

Pøj pøj til din veninde. Det må være en hård situation at stå i.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
MummiT skriver:

i dec. 2006 mistede jeg spontant barnet 9+0 og fik så piller som i en medicinsk abort om aftenen og havde så mange smerter natten over at jeg ikke fik lukket et øje... 

det havde ikke virket overhovedet, så jeg endte med at få en udskrabning... jeg var en smule omtåget en time eller to efter, men når narkosen først var ude af kroppen var der ikke noget...

Anmeld Citér

27. marts 2015

MamaGulloev

Tusind tak for jeres svar. Jeg føler med jer at I har skullet gennemgå det, men det lyder trods alt som om kirugisk abort er det mildeste af de 2 onder.

Tak fordi I ville dele jeres erfaringer 

Anmeld Citér

27. marts 2015

MamaGulloev

sscm skriver:

Jeg har kun prøvet en kirurgisk abort... Piller var ikke muligt/brugt i sin tid...

Af hvad jeg husker så var det som mens smerter, jeg var ikke sengeliggende eller andet efter (har fået 2) 

Det er hurtigt overstået og man er hjemme samme dag...

Rigtig øv situation for hende... Men forstår udmærket hendes valg....  

Har lavet et fælles svar.

Ja, det er en rigtig øv situation at stå, men det kan jo stadig ske at testen er negativ når vi når testdag. Selvom hun blev gravid i første hug med begge børn..

Anmeld Citér

27. marts 2015

MamaGulloev

CH2012 skriver:

Jeg fik en udskrabning i fredags, fordi vores baby var gået i stå med dens udvikling og der var ikk længere hjerteaktivitet 

Jeg tog imod den kirugiske metode, fordi jeg ikke have mod på at gå igennem den medicinske udgave. Var igennem en spontan abort også for 1 år og 3 mdr. siden, og synes det var hårdt selv at udstøde fosteret, og havde brug for at der var nogle professionelle der hjalp mig denne gang. Også for at det så var hurtigere overstået. Det var hårdt nok, at vide at det var gået til inde i mig og bare ventede på at komme ud.

Jeg synes ikke smerterne har været slemme. Kan selvfølgelig ikk vide om jeg har været heldig og det har da gjort ondt ind imellem. Men er stensikker på, at dette var bedre kontra medicinsk. Men jeg ved ikk om de fjerner det kirurgisk så tidligt?

Pøj pøj til din veninde. Det må være en hård situation at stå i.

Det er jeg ked af at høre 

Har lavet et fællers svar

Anmeld Citér

27. marts 2015

MamaGulloev

Ms.Sunshine skriver:

i dec. 2006 mistede jeg spontant barnet 9+0 og fik så piller som i en medicinsk abort om aftenen og havde så mange smerter natten over at jeg ikke fik lukket et øje... 

det havde ikke virket overhovedet, så jeg endte med at få en udskrabning... jeg var en smule omtåget en time eller to efter, men når narkosen først var ude af kroppen var der ikke noget...

Har lavet et fælles svar 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Anonym

Jeg har desværre prøvede begge , 

ønsker ikke uddybe i detaljer , 

men jeg synes en medicinsk abort er enormt smertefuldt dernæst er det mega ubehageligt at klumpen fostret pludselig bare faldet ud . 

Oplevelse ved kiruisk er god i mit tilfælde , jeg blødte minimalt og blev derfor ikke mindet om tabet hele tiden og konstant . Pg ingen smerter kun lige efter indgrebet . Fik 2 alm Panodil og så mærkede jeg ikke Mere . 

Anmeld Citér

27. marts 2015

MamaGulloev

Anonym skriver:

Jeg har desværre prøvede begge , 

ønsker ikke uddybe i detaljer , 

men jeg synes en medicinsk abort er enormt smertefuldt dernæst er det mega ubehageligt at klumpen fostret pludselig bare faldet ud . 

Oplevelse ved kiruisk er god i mit tilfælde , jeg blødte minimalt og blev derfor ikke mindet om tabet hele tiden og konstant . Pg ingen smerter kun lige efter indgrebet . Fik 2 alm Panodil og så mærkede jeg ikke Mere . 

Det er jeg ked af at høre 

Men tusind tak fordi du ville dele dine erfaringer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.